artykuł nr 16

BEZPŁATNA REHABILITACJA DOMOWA DLA OSÓB ZE ZNACZNYM STOPNIEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

BEZPŁATNA REHABILITACJA DOMOWA

DLA OSÓB ZE ZNACZNYM STOPNIEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

Informujemy że na terenie naszej gminy można skorzystać z bezpłatnych zabiegów fizjoterapeutycznych w domu pacjenta dla osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym.

Dokumentami potwierdzającymi szczególne uprawnienia osób o ZNACZNYM STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI wynikające z ustawy z dnia 9 maja 2018 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności (Dz.U. poz. 932)  są orzeczenia
o znacznym stopniu niepełnosprawności

za równorzędne z ww. orzeczeniami uznaje się:

a) orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidów wydane przed 1 stycznia 1998 r. przez Komisje Lekarskie ds. Inwalidztwa i Zatrudnienia;

b) orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji wydane przez lekarza orzecznika ZUS;

c ) orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez lekarza orzecznika ZUS;

d) orzeczenie o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, pod warunkiem uzyskania przez daną osobę prawa do zasiłku pielęgnacyjnego, wydane przez KRUS przed 1 stycznia 1998 r.;

e) orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidztwa wydane przez komisje lekarskie podległe MON lub MSWiA, przed 1 stycznia 1998 r., na podstawie odrębnych przepisów dotyczących niezdolności do służby

ABY SKORZYSTAĆ Z REHABILITACJI DOMOWEJ WYMAGANE JEST SKIEROWANIE OD LEKARZA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO O KODZIE 2146 ( Zespół Rehabilitacji Domowej), zadzwonić pod  podany  nr telefonu  gdzie fizjoterapeuci udzielą szczegółowych  informacji i umówią się na zabiegi domowe.

Numery telefonu:

1.   601 875 055

2.   663 567414

Zabiegi wykonują fizjoterapeuci zatrudnieni przez Usługi Rehabilitacyjne Wiesław Madej,

39-451 Skopanie, ul Dąbrówki 1.

artykuł nr 17

Nie spalaj, segreguj!

obrazek

Czy zdajesz sobie sprawę, jakie konsekwencje dla zdrowia i środowiska niesie za sobą spalanie w domowych piecach odpadów, w tym m.in. plastików?

Czy wiesz, że jest to proceder niezgodny z prawem? Masz świadomość, że prawidłowa segregacja odpadów pozwala odzyskać z nich cenne surowce i oszczędzić zasoby naturalne?

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami Fundacji PlasticsEurope Polska, przygotowanymi w ramach kampanii pt. „Plastik nie do pieca – piec nie do plastiku”.

Wszyscy chcemy oddychać czystym powietrzem, zadbajmy o siebie i nasze środowisko!

Załączniki:
material_edukacyjny.pdf353 KB
artykuł nr 18

Podatek akcyzowy

1) Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien :

  • w terminie od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
  • w terminie od 1 sierpnia 2024r. do 2 września 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2024 r.

2Limit zwrotu podatku w 2024 r. na 1 ha użytków rolnych wynosić będzie: 160,60 zł (110 l x 1,46zł)* ilość ha użytków rolnych.

  • Na jeden ha użytków rolnych przysługuje 110 l oleju napędowego, zaś zwrot w/w podatku akcyzowego wynosi 1,46zł do 1l oleju napędowego

Dodatkowy limit przysługuje producentom posiadającym duże jednostki bydła, kóz, owiec, koni w roku poprzedzającym rok składania wniosku o zwrot podatku akcyzowego i wynosi on 58,40zł

  • (40,00zł x1,46zł x średnia roczna liczba dużych jednostek bydła, kóz, owiec lub koni będąca w posiadaniu producenta rolnego)

oraz dla jednostek świń

  • 5,84 zł * średnia roczna liczba świń

3)  Dotacje będą  wypłacane w terminach:

1 - 30 kwietnia 2024 r.  w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

artykuł nr 19

Konsultacje społeczne

obrazek

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych projektu Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Radomsko – Piotrków Trybunalski – Bełchatów 2030 (Strategia ZIT MOF Radomsko – Piotrków Trybunalski – Bełchatów 2030) wraz z projektem Prognozy oddziaływania na środowisko.

https://www.bip.gminakodrab.pl/index.php?idg=4&id=718&x=124

artykuł nr 20

WNIOSEK O DEMONTAŻ I USUNIĘCIE AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU NIERUCHOMOŚCI 2024 r.

I N F O R M A C J A U S U W A N I E A Z B E S T U Urząd Gminy w Kodrębie informuje wszystkie osoby zainteresowane usunięciem wyrobów azbestowych z terenu nieruchomości w 2024 roku o możliwości składania wniosków w wyżej wymienionej sprawie do 9 lutego 2024 r.	Osoby zainteresowane demontażem wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych zobowiązane są do załatwienia wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem zamiaru wykonania tych prac w Starostwie Powiatowym w Radomsku.	Wnioski o demontaż i usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy Kodrąb: http://www.bip.gminakodrab.pl w zakładce: Prawo lokalne ? Gospodarka odpadami ? Formularze wniosków oraz w siedzibie Urzędu Gminy.