artykuł nr 1

UCHWAŁA NR XIII/84/08

UCHWAŁA NR XIII/84/08
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 08 lutego 2008r.
 
w sprawie zmian w załącznikach do uchwały Nr XIII/83/04 Rady Gminy Kodrąb z dnia12 lutego 2004r. w sprawie uchwalenia statutu jednostek pomocniczych
 
  Na podstawie art.18 ust.2 pkt 7, art.35 , art.36 art.48 ust.1 , art.40 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r Nr 142 ,poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974 , Nr 173, poz. 1218 ) po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:
 
§ 1. W statutach sołectw :  Bugaj - Antopol, Dmenin, Feliksów, Florentynów, Gosławice, Józefów, Kodrąb, Konradów, Kuźnica, Klizin, Lipowczyce, Łagiewniki, Rzejowice, Widawka, Wola Malowana, Smotryszów, Zakrzew, Zapolice , Żencin ,  stanowiących załączniki  od Nr 1 do Nr 19  do uchwały Nr XIII/83/04 Rady Gminy Kodrąb z dnia 12 lutego 2004r. w sprawie uchwalenia statutu jednostek pomocniczych wprowadza się następujące zmiany:
 
1)   po § 23 dodaje się § 23 a  w brzmieniu :
 „ § 23a.  W przypadku uzyskania przez kandydatów równej ilości głosów Przewodniczący Zebrania jest zobowiązany do zarządzenia ponownego głosowania w nieprzekraczalnym terminie 7 dni  od dnia pierwszego głosowania. W przypadku uzyskania w drugim głosowaniu równej liczby głosów o wyborze rozstrzyga losowanie przeprowadzone na tym samym zebraniu.”
 
2)   § 24.1 otrzymuje brzmienie :
„  § 24.1 Odwołanie Sołtysa lub Rady Sołeckiej odbywa się w głosowaniu tajnym na wniosek co najmniej 20% uprawnionych do głosowania skierowany do Wójta.”
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.
 
§ 3. Uchwała  podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowy Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia.