artykuł nr 1

Sekretarz Gminy

Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:


1)   zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
2)   nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz innych dokumentów ustalających tok pracy w Urzędzie;
3)   kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji i dokumentacji;
4)   współpraca z Przewodniczącym Rady w zakresie spraw wpływających do Rady Gminy;
5)   nadzór nad właściwym przygotowaniem materiałów na posiedzenia Rady Gminy i jej Komisji, współdziałanie w tym zakresie z Przewodniczącym Rady i Przewodniczącymi Komisji Rady;
6)   czuwanie nad właściwym redagowaniem zarządzeń Wójta;
7)   nadzorowanie terminowego załatwiania skarg i wniosków;
8)   współpraca z Sołtysami i Radami Sołeckimi;
9)   wykonywanie funkcji przełożonego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych oraz nadzorowanie pracy podlegających mu komórek organizacyjnych Urzędu;
10)   ustalanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
11)   dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników;
12)   koordynacja procesu podnoszenia kwalifikacji i szkoleń;
13)   organizacja prac związanych z przeprowadzeniem wyborów, referendów i spisów powszechnych;
14)   reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Wójtem;
15)   wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.