Sekretarz Gminy
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
2) nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz innych dokumentów ustalających tok pracy w Urzędzie;
3) kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji i dokumentacji;
4) współpraca z Przewodniczącym Rady w zakresie spraw wpływających do Rady Gminy;
5) nadzór nad właściwym przygotowaniem materiałów na posiedzenia Rady Gminy i jej Komisji, współdziałanie w tym zakresie z Przewodniczącym Rady i Przewodniczącymi Komisji Rady;
6) czuwanie nad właściwym redagowaniem zarządzeń Wójta;
7) nadzorowanie terminowego załatwiania skarg i wniosków;
8) współpraca z Sołtysami i Radami Sołeckimi;
9) wykonywanie funkcji przełożonego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych oraz nadzorowanie pracy podlegających mu komórek organizacyjnych Urzędu;
10) ustalanie zakresów czynności dla podległych pracowników;
11) dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników;
12) koordynacja procesu podnoszenia kwalifikacji i szkoleń;
13) organizacja prac związanych z przeprowadzeniem wyborów, referendów i spisów powszechnych;
14) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Wójtem;
15) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.