Zameldowanie
Obowiązek meldunkowy polega na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zameldowaniu o urodzeniu dziecka,
- zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,
- zameldowanie o zgonie osoby
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich – Ewidencja ludności – pok. nr 11
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. Nr 87 z 2001r., poz. 960 z późn. zm.)
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Wymagane dokumenty
- dowód osobisty,
- dokument potwierdzający prawo do lokalu
- skrócony odpis aktu urodzenia – w przypadku osoby niepełnoletniej,
- osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają wojskowy dokument osobisty (potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych) w celu zamieszczenia w nim stosownych wpisów dotyczących wojskowego obowiązku meldunkowego.
Zaświadczenia o zameldowaniu
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia