341/4/2006
Kodrąb, 2006-07-06
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługa
nazwa zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wybór banku na świadczenie usługi w zakresie udzielenia kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 400 000 PLN na pokrycie wydatków oświaty.
1) Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gmina Kodrąb
ul. 22 Lipca 7
97-512 Kodrąb
www.kodrab.akcessnet.net
ugkodrab@op.pl
Godziny urzędowania 7:30 -15:30
2) Określenie trybu zamówienia:
przetarg nieograniczony
3) Informacja o uzyskaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia: sposób uzyskania Adres strony internetowej, na której zamieszczona zostanie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kodrab.akcessnet.net
4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest wybór banku na świadczenie usługi w zakresie udzielenia kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 400 000PLN na pokrycie wydatków oświaty:
- czas spłaty kredytu do 31.12 2007 r. w ratach miesięcznych począwszy od dnia 01.01.2007r. - zasady oprocentowania w stosunku rocznym oparte na bazie stawki WIBOR ustalone w oparciu o 3 miesięczne depozyty złotówkowe na rynku międzybankowym (WIBOR 3M) i obliczone jako średnia z 10 ostatnich notowań miesiąca kalendarzowego poprzedzającego dzień uruchomienia kredytu powiększone o marżę banku,
- dyspozycja środków jednorazowo do dnia 5.08.2006r.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
Wspólny Słownik Zamówień: 66130000-0
5) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
6) Termin wykonania zamówienia:
5 sierpnia 2006r.
7) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają wymogi art. 22 ust. 1 oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. i 2 ustawy prawo zamówień publicznych, oraz spełniają wymogi określone w SIWZ
8) Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
9) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
---------------------------------------------------------------------------
| Nazwa kryterium |Waga |
---------------------------------------------------------------------------
|koszt (wysokość) oprocentowania |90 |
---------------------------------------------------------------------------
|koszt (wysokość ) prowizji |10 |
---------------------------------------------------------------------------
10) miejsce i termin składania ofert:
w siedzibie zamawiającego Gmina Kodrąb
ul. 22 Lipca 7
97-512 Kodrąb
Pokój nr 14
do dnia 2006-07-20 do godz. 10:00
11) miejsce i termin otwarcia ofert:
w siedzibie zamawiającego Gmina Kodrąb
ul. 22 Lipca 7
97-512 Kodrąb
Pokój - sala konferencyjnej
dnia 2006-07-20 o godz. 10:15.
12) termin związania ofertą
okres 30 dni , tj. do dnia 2006-08-19
13) informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
nie dotyczy
14) informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
nie dotyczy
adres strony internetowej - nie dotyczy
13) informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
informacja o zastosowaniu aukcji elektronicznej - nie dotyczy
adres strony internetowej - nie dotyczy
____________________________________
Gmina Kodrąb
Numer sprawy: 341/4/2006
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nazwa zamówienia publicznego:
Przedmiotem zamówienia jest wybór banku na świadczenie usługi w zakesie udzielenia kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 400 000 PLN na pokycie wydatków oświaty.
I. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego
Gmina Kodrąb
ul. 22 Lipca 7
97-512 Kodrąb
www.kodrab.akcessnet.net.
ugkodrab@op.pl
Godziny urzędowania 7:30 -15:30
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o zamówienie publicznego prowadzone jest w trybie przetargu: nieograniczonego o wartości: poniżej 60 000 euro.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. podstawa prawna oraz art. podstawa prawna ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z p. zm).
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia dotyczy:
Przedmiotem zamówienia jest wybór banku na świadczenie usługi w zakresie udzielenia kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 400 000PLN na pokrycie wydatków oświaty:
- czas spłaty kredytu do 31.12 2007 r. w ratach miesięcznych począwszy od dnia 01.01.2007r. ,
- zasady oprocentowania w stosunku rocznym oparte na bazie stawki WIBOR ustalone w oparciu o 3 miesięczne depozyty złotówkowe na rynku międzybankowym (WIBOR 3M) i obliczone jako średnia z 10 ostatnich notowań miesiąca kalendarzowego poprzedzającego dzień uruchomienia kredytu powiększone o marżę banku,
- dyspozycja środków jednorazowo do dnia 5.08.2006r.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
66130000-0 Usługi udzielenia kredytu
IV. Termin wykonania zamówienia
5 sierpnia 2006 r.
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
1. Warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków:
1.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień;
1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
1.4 Niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne
Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, który:
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4,
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
- wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji,
- złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
- nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3,
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy:
- niezgodną z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- zawierającą rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert,
- zawierającą omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny,
- który w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
- nieważnej na podstawie odrębnych przepisów,
VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
A. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
- formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr: 1
- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
- dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych,
- koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym zwanym dalej „zamówieniem",
- oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr: 2
B. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniu o zamówienie publiczne składa następujące dokumenty:
-Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio.
C. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
[x] - Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w …. dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
VII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów oraz osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Pytania muszą być skierowane na adres:
adres (firma): Urzad Gminy Kodrąb
ul. 22 lipca 7 97-512 Kodrąb
Zamawiający nie dopuszcza porozumiewanie się faksem lub drogą elektroniczną.
2. Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:
stanowisko: inspektor ds. zamówień publicznych
imię i nazwisko Lidia Sznelińska
tel. 0 44 6819325
fax. 0 44 6819325 wew. 46
w godz. pomiędzy 7.30 a 15.30
3 . Zamawiający udziela odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia chyba, że pytanie wpłynęło:
do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami
4. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może, w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, zmiany lub uzupełnienia przekazane zostaną, z zachowaniem formy pisemnej, wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
7. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji, zawiadomieni zostaną wszyscy wykonawcy, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia. Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.
VIII. Wymagania dotyczące wadium
1. Wadium.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
IX. Termin związania ofertą
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, tj. do dnia 2006-08-19
X. Opis sposobu przygotowania oferty
A. Przygotowanie oferty
1) Wykonawca może złożyć jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Oferta oraz wszystkie wymagane druki, formularze, oświadczenia, opracowane zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4) Oferta i załączniki podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwo lub umocowania prawnego.
5) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
6) Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.
7) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej ofertę.
8) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.
B. Oferta wspólna
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta tych wykonawców musi spełniać następujące warunki:
1. Oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego.
2. Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie/ partnerów - należy załączyć do oferty
3. Przedstawiciel / wiodący partner winien być upoważniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
[x] Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań
[x] W przypadku dokonania wyboru oferty wykonawcy występującego wspólnie przed przystąpieniem do zawarcia umowy o zamówienie publiczne przedłożona zostanie umowa regulującą współpracę wykonawców występujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa wykonawców nie może być krótszy od terminu określo9nego na wykonanie
XI. Miejsce oraz termin składania ofert.
1. Ofertę należy przesłać / złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu / zamkniętej kopercie na adres zamawiającego:
w siedzibie zamawiającego Gmina Kodrąb
Ul. 22 lipca 7
97-512 Kodrąb
Pokój nr 14
do dnia 2006-07-20 do godz. 10:00
2. Koperta / opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
[o] siedziby zamawiającego Gmina Kodrąb
Ul. 22 lipca 7
97-512 Kodrąb
3 Oznakowane oferty następujące: Oferta na udzielenie kredytu na pokrycie wydatków oświaty
4. Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
5. Miejsce otwarcia ofert:
w siedzibie zamawiającego Gmina Kodrąb
Ul. 22 lipca 7
97-512 Kodrąb
Pokój - sala konferencyjna
dnia 2006-07-20 o godz. 10:15
6. Sesja otwarcia ofert
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający przekaże zebranym wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, okres gwarancji, warunki płatności
XII. Opis sposobu obliczenia ceny
[x] Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.
[x] Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia / oferowanych części zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
[x] Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen,
[x] Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania).
XIII. Kryteria oceny oferty
1. Kryteria oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
1.1 oferta, co do formy opracowania i treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
1.2 z ilości i treści złożonych dokumentów wynika, że wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą specyfikacją,
1.3 złożone oświadczenia, dokumenty, zaświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione,
1.4 oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie,
1.5 wniesiono poprawnie wadium,
1.6 wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
2. Kryteria oceny ofert - stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie każdego kryterium,
3. Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymalną ilość punktów ustaloną w poniższym opisie, pozostałe będą oceniane odpowiednio - proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego, wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustaloną punktację: punktacja 0-100 (100%=100pkt).
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria przedstawione w tabeli:
---------------------------------------------------------------------------
| Nazwa kryterium |Waga |
---------------------------------------------------------------------------
|koszt (wysokość) oprocentowania |90 |
---------------------------------------------------------------------------
|koszt (wysokość) prowizji |10 |
---------------------------------------------------------------------------
5. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w każdym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym wykonawcom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
6. Zamawiający dla potrzeb oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego dla zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, doliczy do przedstawionej w niej ceny należny podatek od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa.
7. Wynik - oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.
XIV. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń,
zamieszczone na stronach internetowych zamawiającego,
5. Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostaną zawiadomieni niezwłocznie o dokonanym wyborze. W zawiadomieniu zamawiający poda:
6.
nazwę (firmę): nazwa firmy,
adres wykonawcy: adres wykonawcy, którego ofertę wybrano,
uzasadnienie wyboru: uzasadnienie
7. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
XV. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy.
Postanowienia umowy zawarto w:
projekcie umowy, który stanowi załącznik numer: 3
XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Środki ochrony prawnej:
protest
przysługują wykonawcom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przepisów ustawy.
2. Protest
Umotywowany protest wskazujący na oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, zawierający żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz uzasadnienie wniesienia protestu (okoliczności faktyczne i prawne) może być wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Szczegółowe informacje na temat: protestu, odwołania, skargi znajdują się w ustawie Prawo zamówień publicznych w Dziale VI Środki ochrony prawnej.
XVIII. Opis części zamówienia
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
Określenie części zamówienia: nie dotyczy
XIX. Umowa ramowa
1. Umowa ramowa
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
XX. Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających
XXI. Oferty wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
XXII. Adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej niezbędny do porozumiewania się drogą elektroniczna.
1. Adres poczty elektronicznej: nie dotyczy
2. Adres strony internetowej: www.kodrab.akcessnet.net
XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakim dopuszcza się prowadzenie rozliczeń z zamawiającym.
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych,
XXIV. Aukcja elektroniczna.
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej,
XXV. Koszty udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne:
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
XXVI. Ogłoszenia wyników przetargu
Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej: www.kodrab.akcessnet.net
Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o zawarciu umowy uczestniczący w postępowaniu wykonawcy zostaną zawiadomieni pisemnie.
XXVII. Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty
udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
XXVIII. Załączniki
Załączniki składające się na integralną cześć specyfikacji:
Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy
Załącznik Nr 2 - Oświadczenie oferenta
Załącznik Nr 3 - Projekt umowy
Kodrąb, 2006-06-28
______________________________________
Podpis osoby uprawnionej
Załącznik nr 1
Formularz ofertowy
Dane dotyczące oferenta
Nazwa.....................................................................................................
Siedziba .................................................................................................
Nr telefonu/faks.....................................................................................
Nr NIP ..................................................................................................
Nr REGON ..........................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego
Gmina Kodrąb
Ul. 22 lipca 7
97-512 Kodrąb
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na zaciągnięcie przez Gminę Kodrąb kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 400 000 PLN z przeznaczeniem na pokrycie wydatków oświaty oferujemy wykonanie zamówienia w zakresie objętym specyfikacją istotnych warunków zamówienia w następujący sposób:
1. Wysokość pobranej prowizji wyrażona w złotych wynosi ................. zł (słownie: ........................................................................... ) tj. ........% kwoty kredytu. Prowizja płatna w terminie..................................
2. Oprocentowanie kredytu w okresie spłaty : zmienne, będące sumą stawki referencyjne WIBOR dla 3 miesięcznych depozytów złotówkowych liczoną jako średnia z ostatnich 10 notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy oraz marży ryzyka kredytowego w wysokości .......... %.
3. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie : weksel in blanco wystawiony przez Gminę Kodrąb wraz z deklaracją wekslową.
Koszt ustanowienia zabezpieczenia kredytu wynosić będzie ................ zł
(słownie :................................................................).
4. Splata raty kapitału i odsetek : miesięcznie, ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od dnia 01.01.2007r., ostatnia rata płatna 31.12.2007r .
Oświadczamy , że zapoznaliśmy się ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy zastrzeżeń.
Oświadczamy , że uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres wymieniony w specyfikacji.
Załączniki :
Wg specyfikacji
Data :........................................ OFERENT
................................................................
Załącznik nr 2
OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE
Przedmiot zamówienia: Przetarg nieograniczony na usługę udzielenia kredytu w wysokości 400 000 PLN na pokrycie wydatków oświaty
Data:...............................................................................................................
Nazwa wykonawcy........................................................................................
Adres wykonawcy..........................................................................................
Oświadczam, że spełniam niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
1. Posiadam uprawnienia do wykonywania wymaganej przedmiotem zamówienia działalności, czynności zgodnie z wymogami ustawowymi,
2. Posiadam niezbędną wiedzą i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym, i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych
Na każde żądanie Zamawiającego dostarczymy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające prawdziwość każdej z kwestii zawartych w oświadczeniu, wszystkie informacje są zgodne z prawdą.
______________________ ________________________________
Imiona i nazwiska osób uprawnionych Podpisy osób uprawnionych do
do reprezentowania Wykonawcy reprezentowania Wykonawcy
załącznik nr 3 UMOWA
o kredyt na sfinansowanie bieżących wydatków oświaty
W dniu………………………….w Kodrębie pomiędzy:
Gminą Kodrąb z siedzibą w 97-512 Kodrąb, powiat radomszczański,
Zwaną dalej „Kredytobiorcą” , reprezentowaną przez:
1. Wójta Gminy-Stanisława Jasińskiego
a Bankiem ………………………………..z siedzibą w………………………………………...
zarejestrowanym w Sądzie……………………….w…………………pod numerem………….
w imieniu którego działają :
1………………………………………………………………………………………………….
2………………………………………………………………………………………………….
Zwanym dalej „Bankiem” została zawarta umowa następującej treści:
1. Bank udziela Kredytobiorcy na Jego wniosek z dnia………………………..i zgodnie
z rozstrzygniętym przetargiem nieograniczonym w dniu ……………………
kredytu w kwocie 400 000,00 zł (słownie złotych: czterysta tysięcy 00/100) na okres
od …………………………do …………………….. z przeznaczeniem na pokrycie
wydatków oświaty na zasadach określonych w niniejszej umowie.
2. Bank stawia do dyspozycji Kredytobiorcy kredyt:
-w dniu…………………w kwocie…………....zł do kwoty………………zł
-w dniu…………………w kwocie……………zł do kwoty………………zł
Kredyt będzie ewidencjonowany na rachunku kredytowym nr…………………….
3. Postawione do dyspozycji Kredytobiorcy Środki określone w pkt 2 niniejszej
umowy zostaną uruchomione po spełnieniu następujących warunków :
1)……………………………………………………………………………………………..
2)……………………………………………………………………………………………..
4. Wykorzystanie kredytu następować będzie na podstawie dyspozycji bezgotówkowych
lub gotówkowych podpisanych przez Kredytobiorcę, bądź osoby upoważnione,
za pośrednictwem rachunku………………………………………………………
Nr……………………………………………………………………………………
5. Kredytobiorca zobowiązuje się do spłaty kredytu w następujących ratach i terminach:
-pierwsza rata kredytu płatna do dnia 31 stycznia 2007 roku w kwocie 37.000,00 zł
(słownie złotych: trzydzieści siedem tysięcy 00/100)
-kolejne raty w liczbie 11 (słownie: jedenaście ) płatne do końca każdego
miesiąca kalendarzowego w okresie od 28 lutego 2007 roku do dnia 31 grudnia
2007 roku w kwocie 33.000,00 zł. ( słownie : trzydzieści trzy tysiący 00/100 )
każda na podstawie pisemnych dyspozycji bezgotówkowych Kredytobiorcy
bądź w wyniku wpłat gotówkowych na rachunek kredytowy Kredytobiorcy
za pośrednictwem rachunku bankowego , o którym mowa w pkt 4 niniejszej umowy.
6. Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej obowiązującej
w okresach, za które odsetki są naliczane , oparte na stawce WIBOR dla 3-miesięcznych
złotowych depozytów międzybankowych (WIBOR 3M) wyliczonej jako średnia z 10 ostatnich notowań poprzedzających okres obrachunkowy, powiększonej o marżę Banku w wysokości …………………p.p.
Oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy kredytu wynosi……………………..% w stosunku rocznym.
Oprocentowanie kredytu obliczane jest według następującego wzoru:
∑ s
------- + M
10
S-stopa notowań z 10 ostatnich dni miesiąca poprzedniego
M-marża Banku
Zmiana wysokości oprocentowania następuje w okresach miesięcznych począwszy od pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca i jest uzależnione od stawek WIBOR 3M w miesiącu poprzednim.
Bank o wysokości oprocentowania kredytu pisemnie zawiadamia Kredytobiorcę,
załączając wyliczenie stopy oprocentowania kredytu w danym miesiącu. Zawiadomienia o aktualnej wysokości oprocentowania kredytu stanowią integralną część niniejszej umowy.
7. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są w okresach miesięcznych i pobierane przez Bank w dniu ostatnim każdego miesiąca począwszy od dnia …………….. roku w ciężar rachunku Kredytobiorcy, o którym mowa w pkt 4 niniejszej umowy lub w formie przyjęcia wpłaty od Kredytobiorcy .
8. Karencja w spłacie odsetek ustalona jest od dnia: „nie stosuje się”.
9. Kredytobiorca zobowiązuje się dokonać całkowitej spłaty kredytu wraz z odsetkami
do dnia 31 grudnia 2007 roku.
10. Kredytobiorca zobowiązuje się do zapewnienia środków finansowych na rachunku,
o którym mowa w pkt 4 niniejszej umowy w wysokości należnych rat i odsetek
w terminach płatności .
11. Za datę spłaty kredytu (raty kredytu) lub odsetek przyjmuje się dzień wpływu
należności do Banku .
12. Bank pobiera od Kredytobiorcy jednorazowo prowizję w wysokości…………………
(słownie złotych:……………………………..) co stanowi…………% od kwoty
przyznanego kredytu, określonego w pkt 1 niniejszej umowy , najpóźniej w
dniu uruchomienia kredytu.
W przypadku nie wykorzystania kredytu prowizja nie jest zwracana.
13. Kredytobiorca ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części.
14. Od kredytu nie spłaconego w terminach określonych w pkt 5 i 9 niniejszej umowy
lub w oświadczeniu o wypowiedzeniu kredytu Bank będzie pobierał odsetki w wysokości……% w stosunku rocznym, obowiązującej w okresach, za które
odsetki są naliczane.
15. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z należnymi odsetkami stanowi:
……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
Koszty związane z zabezpieczeniem kredytu dokonanym przed udzieleniem kredytu
lub w o kresie kredytowania obciążają Kredytobiorcę.
16. Bank i Kredytobiorca zgodnie ustalają następujące dodatkowe warunki korzystania
z kredytu:
1)………………………………………………………………………………………………
2)………………………………………………………………………………………………
17. Bank zastrzega sobie prawo:
1) wypowiedzenia części lub całości umowy kredytowej i żądania jego spłaty w
terminie określonym w oświadczeniu o wypowiedzeniu, w przypadkach
wymienionych w pkt 18
2) obniżenia wysokości przyznanego kredytu (traszy kredytu) o równowartość nie
wykorzystanej kwoty, w razie nie wykorzystania kredytu (transzy kredytu) w ciągu
……….dni od daty postawienia kredytu (transzy kredytu) do dyspozycji
Kredytobiorcy ustalonej w pkt 2 niniejszej umowy.
3) rozwiązania umowy kredytowej w razie nie rozpoczęcia wykorzystywania kredytu
w terminie 30 dni od daty postawienia go do dyspozycji Kredytobiorcy.
4) spłaty należności z tytułu kredytu (rat kredytu) i odsetek nie spłaconych w
terminach określonych w pkt 5,7,8 i 9 niniejszej umowy lub w oświadczeniu o
wypowiedzeniu kredytu z wpływów na rachunek bieżący Kredytobiorcy , bez jego
dyspozycji i przed wszystkimi innymi płatnościami, a Kredytobiorca wyraża
na to zgodę.
5) pobrania należności z tytułu kredytu (raty kredytu) i odsetek nie spłaconych w
terminach określonych w pkt 5,7,8 i 9 niniejszej umowy lub w oświadczeniu
o wypowiedzeniu kredytu z rachunku Kredytobiorcy nr………………………..
prowadzonego w …………………………………………………………………….
(nazwa i siedziba banku prowadzącego rachunek Kredytobiorcy)
stosownie do upoważnienia stanowiącego integralną część niniejszej umowy.
6)……………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………....
….. .……………………………………………………………………………………….
18. Wypowiedzenie części lub całości kredytu, o którym mowa w pkt 17 ppkt 1 niniejszej
umowy może nastąpić w przypadku:
1) utraty zdolności kredytowej
2) zagrożenia terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami lub nieterminowego
regulowania należności bankowych
3) wykorzystania kredytu niezgodnie z przeznaczeniem
4) dokonania ponownego obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym
majątku stanowiącego zabezpieczenie spłaty kredytu
5) sprzedaży przedmiotów objętych prawem zastawu lub przewłaszczenia,
stanowiących zabezpieczenie spłaty kredytu
6) znacznego obniżenia się realnej wartości złożonego zabezpieczenia i braku
możliwości dodatkowego prawnego zabezpieczenia :
7) nie spełniania warunków określonych w pkt 16 lub nie wywiązania się ze
zobowiązań zawartych w pkt 22 niniejszej umowy:
8) wydzierżawienia, likwidacji, sprzedaży majątku trwałego lub obrotowego
sfinansowanego z udziałem kredytu bankowego
9) stwierdzenia , że przedłożone przez Kredytobiorcę dokumenty charakteryzujące
sytuację ekonomiczno-finansową nie odpowiadają stanowi faktycznemu;
10) podziału lub zniesienia JST
11) wszczęcia egzekucji wobec Kredytobiorcy przez innych wierzycieli.
19. Bank zastrzega a Kredytobiorca wyraża zgodę, że oświadczenie o wypowiedzeniu
kredytu , przewidziane w pkt 17 ppkt1 niniejszej umowy , ma skutek
prawny po doręczeniu Kredytobiorcy pisma poleconego o wypowiedzeniu ,
na ostatni wskazany
przez niego adres.
20. Bank niezwłocznie po upływie terminu płatności, określonego w pkt 5,7,8 i 9
niniejszej umowy oraz w oświadczeniu o wypowiedzeniu kredytu, będzie podejmował
czynności windykacyjne w odniesieniu do nie spłaconych należności z tytułu kredytu
(rat kredytu) i odsetek. Koszty związane z windykacją należności ponosi Kredytobiorca.
21. Wszelkie wpływy środków na spłatę należności bankowych, w pierwszej kolejności
zaliczane są na spłatę wymagalnych odsetek i kosztów ubocznych, a następnie rat
kapitałowych.
22.Kredytobiorca zobowiązuje się do:
1) wykorzystania przyznanego kredytu zgodnie z celem określonym w niniejszej
umowie
2)przedkładania żądanych przez Bank dokumentów stwierdzających celowość
wykorzystania kredytu
3)przedkładania informacji do monitoringu kredytu udzielonego przez
Bank, charakteryzujących sytuację finansową Kredytobiorcy w latach kredytowania ;
4) informowania Banku o wszelkich zamierzeniach prowadzących do zmian
organizacyjno-prawnych, własnościowych oraz o innych zdarzeniach
gospodarczych mających wpływ na sytuację finansową i ekonomiczną Kredytobiorcy;
5) nie dokonywania ponownego obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym
majątku stanowiącego zabezpieczenie spłaty kredytu udzielonego na podstawie
niniejszej umowy
6)umożliwiania pracownikom Banku i osobom wyznaczonym przez Bank badania
ksiąg rachunkowych i dokumentów w siedzibie Kredytobiorcy w zakresie
związanym z realizacją i zapewnieniem zwrotności kredytu;
7)niezwłocznego informowania Bank w okresie obowiązywania niniejszej
umowy o udzielonych poręczeniach przez Kredytobiorcę i uzyskanych
kredytach, pożyczkach,
gwarancjach i poręczeniach w innych bankach, warunkach spłaty i formach ich
zabezpieczenia;
8) niezwłocznego informowania Banku o zmianie adresu lub siedziby Kredytobiorcy
23. Zmiana warunków niniejszej umowy wymaga pisemnego aneksu, z wyjątkiem zmiany
oprocentowania kredytu oraz zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt 17 ppkt 3
niniejszej umowy.
24.W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie
ogólnie obowiązujące przepisy prawne- ustawa Prawo bankowe, Kodeks cywilny
oraz Regulamin udzielania kredytów na działalność gospodarczą obowiązujący
w Banku w dniu podpisania umowy, z której treścią Kredytobiorca zapoznał
się przed podpisaniem niniejszej umowy.
25.Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym
dla każdej ze stron.
…………………………………… …………………………………
(pieczęć i podpisy osób upoważnionych do (stempel firmowy i podpisy osób
reprezentowania Kredytobiorcy) działających w imieniu Banku)
Kontrasygnata Skarbnika JST
……………………………
(pieczęć i podpis)