artykuł nr 16

UCHWAŁA NR XXXI/ 208/06

 

                                 UCHWAŁA NR  XXXI/ 208/06

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 28 kwietnia  2006r.

 

 

w sprawie  uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kodrąb.

 

 

 

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr  162 poz. 1568, z 2004r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005r. Nr 172 poz. 1441, z 2006r. Nr 17 poz. 128) oraz  art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 236 poz. 2008,)  po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Radomsku , Rada Gminy Kodrąb uchwala co następuje:

 

 

§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kodrąb, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XVIII/118/2000 Rady Gminy Kodrąb z dnia 12 września 2000 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi  w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia.

 

 

                                                                  Przewodniczący

                                                                  Rady Gminy Kodrąb

 

                                                                  mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

       Załącznik

        do uchwały Nr  XXXI/208/06

                                                                                                       Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                                 z dnia 28 kwietnia 2006r.

 

 

 

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU

NA  TERENIE GMINY KODRĄB

 

 

  1. Postanowienia ogólne.

 

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kodrąb zwany dalej „Regulaminem” określa zasady i sposób wykonywania zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na obszarze nieruchomości znajdujących się na terenie gminy.

 

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1.        Właścicielu nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

2.        Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Kodrąb.

3.        Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kodrąb.

4.        Zbiornikach bezodpływowych – rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania w warunkach gwarantujących brak możliwości przenikania ich zawartości do gruntu.

5.        Nieczystości ciekłe – to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych.

6.        Odpady komunalne – rozumie się przez to odpady komunalne w rozumieniu przepisów o odpadach.

7.        Zwierzęta domowe – należy przez to rozumieć zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza.

8.        Zwierzęta gospodarskie – należy przez to rozumieć zwierzęta utrzymywane w celach hodowlanych i produkcyjnych.

9.        Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr . 236  poz. 2008)

 

 

II. Utrzymanie czystości i porządku.

 

§ 3. Właściciele nieruchomości powinni utrzymywać porządek na terenie swoich nieruchomości,  starać się o estetyczny wygląd budynków i ich otoczenia, upiększać je zielenią i ukwieceniem oraz uprzątać teren nieruchomości i pomieszczenia przeznaczone do wspólnego użytku mieszkańców z zanieczyszczeń i nieprzydatnych przedmiotów wytwarzających nieporządek.

 

§ 4. Gmina będzie dokonywać przeglądu stanu czystości i porządku w nieruchomościach i wzywać ich właścicieli uchybiających wymaganiom niniejszego regulaminu do usuwania zaniedbań i uchybień. Wyniki przeglądu Gmina przedkładać będzie co roku w terminie do 31 marca Radzie Gminy.

 

                        § 5.1. Gmina odpowiada za czystość ulic, dróg, placów, skwerów, parków i nieruchomości będących w jej zarządzie, ustawia urządzenia / kosze uliczne w miejscach intensywnego ruchu             pieszych.

2. Zabrania się zaśmiecania odpadami komunalnymi miejsc publicznych tj. dróg, ulic,

skwerów, placów, terenów komunalnych , itp.

3. Gmina organizuje sprzątanie dróg w miarę potrzeb nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku.

 

                        § 6.1. Gmina ustawia na terenie sołectw urządzenia / kosze do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

            2. Gmina może odstąpić od ustawiania na terenie sołectw urządzeń / koszy do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w sytuacji gdy zadanie to wykonuje inny podmiot.

            3. Wójt informuje mieszkańców Gminy w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej o usytuowaniu punktów do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

 

§ 7.      W uzasadnionych sytuacjach Gmina organizuje wywóz śniegu, błota i odpadów zebranych      przez              właścicieli nieruchomości z chodników położonych wzdłuż dróg zarządzanych przez    Gminę.

 

                        § 8 .1. Ustala się 100 litrów miesięcznie jako minimalną pojemność urządzenia / kosza  przeznaczonego do             zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości przypadającą na jedno gospodarstwo domowe gdy liczba mieszkańców nie przekracza 5 osób.

            2. Ustala się 200 litrów miesięcznie jako minimalną pojemność urządzenia / kosza przeznaczonego do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości przypadającą na jedno gospodarstwo domowe gdy liczba mieszkańców  przekracza 5 osób.

3. Ustala się pojemność urządzenia / kosza do ustawiania w miejscach intensywnego ruchu pieszych i przystankach komunikacji od 10  do 50 litrów. W uzasadnionych przypadkach na przystankach komunikacyjnych można ustawiać także kosze o pojemności do 240 litrów.

4. Urządzenia / kosze do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowane w miejscach publicznych mają pojemność od 1 do 2,2 m3 i są odpowiednio oznakowane.

5. Do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych prowadzonej na terenie nieruchomości można używać worków dostarczonych przez jednostkę wywozową.

 

                        § 9. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do:

1)   wyposażenia nieruchomości w urządzenie / kosz  o wielkości stosownej do potrzeb nie mniejszej jednak jak ustalone w § 8 pkt 1-2. i utrzymać je we właściwym stanie technicznym i sanitarnym;

2)   zawarcia umowy na wywóz stałych odpadów komunalnych z właściwą  jednostką prowadzącą działalność w zakresie odbierania stałych odpadów komunalnych;

3)   sprzątania terenu nieruchomości;

4)   sprzątania błota, śniegu, lodu, liści i innych zanieczyszczeń z chodnika położonego obok nieruchomości. Z obowiązku sprzątania chodnika zwalnia się właścicieli nieruchomości w sytuacji gdy  na chodniku dozwolony jest płatny postój pojazdów;

5)   ustala się minimalną częstotliwości wywozu odpadów komunalnych nie rzadziej jak raz w miesiącu;

 

                        § 10.1. Właściciele nieruchomości prowadzą selektywną zbiórkę odpadów komunalnych powstałych na terenie nieruchomości poprzez segregację z podziałem na:

1)        odpady organiczne ulegające biodegradacji;

2)        odpady nadające się do ponownego wykorzystania, w szczególności : makulatura, szkło, złom, odpady plastikowe;

3)        odpady niebezpieczne, w szczególności: baterie, akumulatory, opakowania po środkach ochrony roślin i owadobójczych, leki;

4)        odpady wielkogabarytowe;

5)        odpady budowlane;

6)        zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

7)        odpady inne niż określone w pkt. 1 -6 zgodnie z ich właściwościami.

                        2. Segregacja o której mowa w pkt 1. dokonywana jest w miejscu powstawania odpadów.

3. Zaleca się aby wydzielone w wyniku segregacji odpady zadysponować:

1)        odpady organiczne ulegające biodegradacji umieszczać w indywidualnych przydomowych kompostownia ich, lub w przypadku gdy nie ma technicznych możliwości utworzenia kompostownia  w pojemnikach oznaczonych jako „odpady organiczne”;

2)        odpady nadające się do ponownego wykorzystania jak : makulatura, szkło, złom, odpady plastikowe oddawać do punktu skupu surowców wtórnych;

3)        odpady niebezpieczne jak, baterie, akumulatory, oddawać do punktów zbiórki;

4)        odpady niebezpieczne  jak opakowania po środkach ochrony roślin i owadobójczych oddawać w punktach ich zakupu;

5)        leki oraz opakowania po zużytych lekach oddawać do punktów zbiórki prowadzonych przez apteki.

            4.Odbiór odpadów wielkogabarytowych i budowlanych ustala właściciel nieruchomości z    właściwą jednostką prowadzącą działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

 

                        § 11.    Mieszkańcy Gminy prowadzący selektywną zbiórkę odpadów komunalnych  mogą     korzystać z urządzeń / koszy odpowiednio oznakowanych i ustawionych przez Gminę lub podmioty prowadzące  zbiórkę odpadów .

 

                        § 12.    O możliwościach oddania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego gmina       powiadamia mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej.

           

                        § 13.1. Sprzątanie i wywóz odpadów, oraz odśnieżanie, wywóz błota i śniegu z przystanków komunikacji publicznej jest obowiązkiem  przedsiębiorców użytkujących przystanki komunikacji publicznej.

2. Przedsiębiorcy użytkujących przystanki komunikacji publicznej zobowiązani są do utrzymania we właściwym stanie sanitarnym urządzeń do zbierania odpadów.

 

                        § 14.1. Sprzątanie i wywóz odpadów, oraz odśnieżanie, wywóz błota i śniegu na drogach publicznych,  należy do zarządcy drogi.

2. Do obowiązków zarządcy drogi należy również wywóz błota śniegu i lodu uprzątniętych przez właścicieli posesji z chodnika położonego obok nieruchomości.

 

                        § 15.1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest niezwłocznie przyłączyć nieruchomość do istniejącej sieci kanalizacyjnej nawet jeśli posiada zbiornik bezodpływowy na ścieki. Z obowiązku niezwłocznego podłączenia do sieci kanalizacyjnej są zwolnieni właściciele nieruchomości, którzy  użytkują przydomowe oczyszczalnie ścieków, jeśli te oczyszczalnie spełniają wymagania wynikające z odrębnych przepisów.

            2. W przypadku braku sieci kanalizacyjnej właściciel nieruchomości zobowiązany jest do budowy zbiornika bezodpływowego.       

 

                        § 16.1. W przypadku braku sieci kanalizacyjnej ścieki należy gromadzić w zbiornikach bezodpływowych. Budowę zbiorników     bezodpływowych wykonuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego.

2. Zamiast gromadzenia ścieków w zbiornikach bezodpływowych można budować przydomowe oczyszczalnie ścieków, jeśli te oczyszczalnie spełniają wymagania wynikające z odrębnych przepisów. Budowę przydomowych oczyszczalnie ścieków wykonuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego.

 

                        § 17.    Zawartość zbiorników bezodpływowych nie może być wykorzystana do użyźniania pól             ogródków przydomowych, trawników, jak również wylewana do rowów odwadniających,    rzek, cieków wodnych, stawów  czy zbiorników wodnych.

 

                        § 18.    Zabrania się wylewania ścieków do gleby i wody nawet w sytuacji gdy właściciel        nieruchomości nie posiada zbiornika bezodpływowego.

 

                        § 19.    Za szczelność zbiornika bezodpływowego odpowiada właściciel nieruchomości.

 

                        § 20.    Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zawarcia umowy na wywóz nieczystości             płynnych z uprawnionym podmiotem.

 

                        § 21.1. Ścieki ze zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków można  wywozić jedynie na stację zlewczą oczyszczalni ścieków.

2. Zbiorniki bezodpływowe należy opróżniać z taką częstotliwością aby nie doszło do przepełnienia zbiornika i przedostania się ścieków do gruntu.

3. Ustala się minimalną częstotliwość wywozu ścieków ze zbiorników bezodpływowych nie rzadziej jak  2 razy w roku kalendarzowym.

4. Ustala się minimalną częstotliwość wywozu ścieków ze zbiorników osadowych przydomowych oczyszczalni ścieków nie rzadziej jak raz w roku kalendarzowym.

 

                        § 22.    Dopuszcza się mycie i naprawy pojazdów poza myjniami i warsztatami naprawczymi   wyłącznie na własne potrzeby, przy czym podczas tych czynności bezwzględnie należy         zachować poniższe warunki:

1)        podczas naprawy nie przedostaną się do gruntu oraz wody oleje smary i inne substancje ropopochodne nawet w sytuacji gdy są one bardzo rozcieńczone i występują w śladowych ilościach;

2)        stanowisko do mycia musi gwarantować że powstałe ścieki  nie przedostaną się do gruntu  i wody; 

3)        w powstałych ściekach nie znajdą się  oleje smary i inne substancje ropopochodne nawet w sytuacji gdy są one bardzo rozcieńczone i występują w śladowych ilościach;

4)        używane do mycia  środki i roztwory myjące będą sporządzane zgodnie z recepturą/ sposobem przygotowania umieszczonym na opakowaniu, oraz będą posiadać wyraźne oznakowanie stwierdzające że ulegają biodegradacji (opis środka musi być wykonany w języku polskim);

5)        ścieki powstałe podczas mycia pojazdu należy skierować do zbiorników bezodpływowych;

6)        zasady kierowania ścieków z mycia pojazdów do sieci kanalizacyjnej ustala przedsiębiorstwo obsługujące sieć kanalizacyjną;

7)        mycie pojazdów na drogach jest zabronione.

 

III. Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe.

           

            § 23.1. Osoby utrzymujące psy i inne zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do       wspólnego użytku, a szczególności:

1)        prowadzenia psa na smyczy, a psy agresywne i niebezpieczne dla otoczenia winny mieć założony kaganiec;

2)        mieć stały dozór nad psem;

3)        nie wprowadzać psów lub innych zwierząt domowych do obiektów użyteczności publicznej, z zastrzeżeniem ust. 2;

4)        nie wprowadzać psów i innych zwierząt domowych na teren placów zabaw, piaskownic

      dla dzieci;

5)         zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów z uwięzi na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem;

6)         natychmiast usuwać zanieczyszczenia pozostawione przez psy lub inne zwierzęta domowe na jezdniach, chodnikach, placach oraz innych terenach         przeznaczonych do wspólnego użytku.

            2. Postanowienia ust. 1 pkt 3 nie dotyczą osób niewidomych korzystających z psów przewodników, oraz obiektów przeznaczonych dla zwierząt (np. lecznice zwierząt).

            3.Osoby, o których mowa w ust.1 ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie tych         zwierząt.

            4. Zwierzęta domowe bez znaczka identyfikacyjnego pozostawione bez dozoru w miejscach publicznych traktowane będą jako bezdomne, chwytane i odprowadzane do schroniska dla bezdomnych zwierząt.

           

 

IV. Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji           rolniczej.

 

 

            § 24.    Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej utrzymywanie zwierząt gospodarskich powinno być prowadzone w taki sposób by nie pogorszyło warunków otoczenia (nie spowodowało zanieczyszczenia powietrza, ziemi, wody) oraz nie spowodowało innych uciążliwości dla osób trzecich.

 

            § 25.1.Zakazuje się utrzymywania i wypasu zwierząt gospodarskich na nieruchomościach zajętych przez instytucje użyteczności publicznej.

            2. Zakazuje się utrzymywania i wypasu zwierząt gospodarskich na terenie komunalnym przyległym do zbiornika wodnego Kodrąb.

 

 

§ 26.1. Właściciele padłych zwierząt gospodarskich są zobowiązani przekazać je do punktów usuwania i unieszkodliwiania padłych zwierząt.

2. Gmina zapewnia  usuwania i unieszkodliwianie padłych zwierząt w sytuacji gdy nieznany jest właściciel zwierzęcia, lub właściciel nie jest w stanie  przekazać padłych  zwierząt do punktów usuwania i unieszkodliwiania padłych zwierząt.

3. Aktualny wykaz punktów usuwania i unieszkodliwiania padłych zwierząt gospodarskich ogłasza Wójt w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej.

 

 

V. Deratyzacja.

 

§ 27.1. Obowiązkową deratyzacją przeprowadzaną dwa razy w roku w miesiącu kwietniu i październiku objęte są nieruchomości zabudowane budynkami wielomieszkaniowymi, obiektami użyteczności publicznej oraz nieruchomości w obrębie których utrzymywane są zwierzęta domowe.

2. Na terenie nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi deratyzację przeprowadza się w miarę potrzeb.          

 

 

VI.  Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych    do składowania na składowiskach odpadów

 

§ 28.1.System gospodarowania odpadami komunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania :

1)   do dnia 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji;

2)   do dnia 31 grudnia 2013 roku do nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji;

3)   do dnia 31 grudnia 2020 roku do nie więcej niż 35% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.- i będą to następujące ilości :

     a) 38 kg/osobę/rok w roku 2010

     b) 25 kg/osobę/rok w roku 2013

     c) 18 kg/osobę/rok w roku 2020

 

2. Obowiązek o którym mowa w ust.1 zrealizują przedsiębiorcy którzy uzyskają zezwolenie na odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości.

 

 

VII. Pozostałe postanowienia

 

            § 29.    Gmina zapewnia objęcie swoich mieszkańców zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych.

 

            § 30. Gmina ogranicza strumień odpadów komunalnych kierowanych na składowisko poprzez ich selektywną zbiórkę.

 

§ 31.    Gmina podejmuje działania edukacyjne podnoszące świadomość ekologiczną mieszkańców.

 

            § 32.    Odpady komunalne zmieszane odbierane od właścicieli nieruchomości przez jednostki wywozowe podlegają unieszkodliwieniu w posiadanych przez nich instalacjach, natomiast odpady wyselekcjonowane są przekazywane do odzysku bądź recyklingu uprawnionym podmiotom.

 

§ 33.    Odpady pochodzące z remontów obiektów budowlanych podlegają wstępnej segregacji na odpady nadające się do ponownego użycia /np. cegła, gruz/ z ich miejscowym wykorzystaniem oraz dalszej właściwej selekcji.

 

§ 34.    Wydzielanie odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych oraz osiągnięcie poziomu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych realizowane jest poprzez selektywne zbieranie ich przez właścicieli nieruchomości i selektywny ich  odbiór przez jednostki wywozowe, a w dalszej kolejności poprzez właściwe postępowanie z nimi.

 

                        § 35.    Właściciele nieruchomości zobowiązani są do udokumentowania spełnienia wymogów nałożonych niniejszą uchwałą poprzez okazania uprawnionym do kontroli organom poniższych dokumentów:

1)   umowy na wywóz nieczystości stałych;

2)   rachunków za wywóz nieczystości stałych;

3)   umowy na wywóz  ścieków;

4)   rachunków za wywóz ścieków;

5)   rachunków za pobór wody;

6)   dokumenty z punktu 1- 5 właściciele nieruchomości zobowiązani są do przechowywania przez okres 3 lat.

 

                        § 36.    Gdy wystąpią duże rozbieżności pomiędzy zużytą wodą a ilością wywożonych na stację zlewczą ścieków, właściciel nieruchomości zobowiązany jest wyjaśnić przyczynę          wystąpienia rozbieżności.

 

                        § 37.    Wójt może powoływać stały lub czasowy Zespół Kontrolny którego celem będzie  przegląd istniejącego stanu w zakresie przestrzegania niniejszego regulaminu.

 

                        § 38.    Wobec właścicieli nieruchomości którzy nie wywiązują się z obowiązków wynikających         z § 9 pkt 1 i 4, § 13, § 14, § 15, Wójt  wydaje  decyzje nakazującą wywiązanie się z obowiązków. Decyzja taka podlegają            egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

                        § 39.    Wobec właścicieli nieruchomości którzy nie zawarli umów na wywóz nieczystości ciekłych lub odbierania odpadów komunalnych Wójt wydaje na okres jednego roku  stosowne decyzje z rygorem natychmiastowej wykonalności. W takich przypadkach za wywóz  nieczystości ciekłych lub odbierania odpadów komunalnych stosuje się  ceny wynikające z Uchwały  Rady odrąb określającej górne stawki opłat za wywóz odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych.

 

                        § 40.    Wobec właścicieli nieruchomości którzy powinni podłączyć się do istniejącej sieci       kanalizacyjnej czynności zmierzające do stwierdzenia spełnienia tego wymogu Wójt  podejmie niezwłocznie nie później jednak jak 4 miesiące od wejścia w życie niniejszej Uchwały. Wobec właścicieli nieruchomości którzy nie wywiązują się z obowiązku             podłączenia  do istniejącej sieci kanalizacyjnej Wójt wydaje stosowne decyzje, podlegające egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

                        § 41.    Wobec właścicieli nieruchomości którzy powinni podłączyć się do nowo wybudowanej sieci             kanalizacyjnej czynności zmierzające do stwierdzenia spełnienia tego wymogu Wójt  podejmie niezwłocznie nie później jednak jak 4 miesiące od zakończenia budowy. Wobec właścicieli nieruchomości którzy nie wywiązują się z obowiązku podłączenia do wybudowanej sieci kanalizacyjnej Wójt  wydaje stosowne decyzje, podlegające egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

 

VIII.    Postanowienia końcowe

 

§ 42.    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie  zastosowanie ma ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

 

                        § 43.    Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Wójt.

 

 

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                              Rady Gminy  Kodrąb

 

                                                                                              mgr inż. Marek Krężlewski

artykuł nr 17

UCHWAŁA NR XXXI / 207 /06

                                                                                                                                                                                                                          

    UCHWAŁA  NR   XXXI / 207 /06

    RADY  GMINY  KODRĄB

 z dnia  28 kwietnia   2006r.        

     

w sprawie zmian w budżecie gminy  Kodrąb na 2006 rok.

                   Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 , art.51 ust.1 i 2 , art.57 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806;  z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457) oraz art. 165 i art.184 ustawy z dnia 30 czerwca  2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104, Nr 169,poz.1420 ) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

         § 1. Zwiększa  się dochody budżetowe o kwotę   58.993  zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

         § 2. Zwiększa    się wydatki   budżetowe o kwotę  zł 58.993  zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

          § 3.  Budżet gminy po zmianie wynosi :             

                                                                  dochody      -      8.257.670

wydatki      -      9.026.928

    

          § 4 . Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

          § 5 . Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                

                                                                          

                                                                      

 

 

 

 

artykuł nr 18

UCHWAŁA NR XXXI/ 206 /06

                                                                                                               

                                                  UCHWAŁA NR  XXXI/ 206 /06

  RADY GMINY KODRĄB

z dnia  28 kwietnia 2006 roku

 

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kodrąb z tytułu wykonania budżetu za 2005 rok.

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r.  Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 ; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 , poz. 1457; z 2006r. NR 17, poz.128 ) oraz  art. 199    ustawy   z  dnia  30 czerwca  2005r.  o finansach publicznych ( Dz. U.  Nr 249, poz.2104, Nr 169, poz.1420  ) Rada Gminy Kodrąb  uchwala, co następuje :

 

 

         § 1.  Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2005 , zapoznaniu się z wnioskiem i opinią Komisji Rewizyjnej  oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej , udziela się absolutorium Wójtowi Gminy .

        

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

 

 

 

                                                                          

                                                                           Przewodniczący

                                                                           Rady  Gminy Kodrąb

                                                                                    

                                                                         mgr inż. Marek Krężlewski