ࡱ> q`bjbjqPqP7::R%LLLLLLL`,,,8<,T,|`B--":-:-:-... $.hn3L.....3LL:-:-;;;.L:-L:- ;. ;;Fo|LL?:- - gS,. T 0Blm8??&Le..;.....33;d...B....```#,```,```LLLLLL  ZaBcznik do UchwaBy Nr XXX/171/09 Rady Gminy Kodrb z dnia 29 czerwca 2009r. REGULAMIN WYNAGRADZANIA NAUCZYCIELI ZATRUDNIONYCH W PLACWKACH OZWIATOWYCH GMINY KODRB Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz.1600; z 2007r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz.689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369, Nr 247, poz.1821; z 2008r. Nr 145, poz. 917, Nr 227, poz. 1505; z 2009r. Nr 1 poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572) 2. Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysoko[ci minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, oglnych warunkw przyznawania dodatkw do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za prac w dniu wolnym od pracy ( Dz. U. z 2005r. Nr 22 poz. 181; Dz. U. z 2006r. Nr 43, poz. 293; Dz. U. z 2007r. Nr 56, poz. 372; z 2008r. Nr 42, poz. 257; z 2009r. Nr 52, poz. 422). Kodrb 2009 ROZDZIAA I Postanowienia oglne 1. Regulamin okre[la: 1. Wysoko[ oraz szczegBowe warunki przyznawania nauczycielom: 1) dodatkw: a) za wysBug lat, b) motywacyjnego, c) funkcyjnego, d) za warunki pracy, e) mieszkaniowego. 2) nagrd ze specjalnego funduszu nagrd. 2. SzczegBowy sposb obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz za godziny doraznych zastpstw. 3. SzczegBowe zasady wynagradzania za prac w dni wolne. 2. Ilekro w dalszych przepisach jest mowa bez bli|szego okre[lenia o: szkole  nale|y przez to rozumie przedszkole, szkoB podstawow gimnazjum lub placwk albo zespB szkB lub placwek, dla ktrej organem prowadzcym jest Gmina Kodrb; dyrektorze lub wicedyrektorze  nale|y przez to rozumie dyrektora lub wicedyrektora jednostki, o ktrej mowa w pkt. 1; roku szkolnym  nale|y przez to rozumie okres pracy szkoBy od 1 wrze[nia danego roku do 31 sierpnia roku nastpnego; klasie  nale|y przez to rozumie oddziaB lub grup; uczniu - nale|y przez to rozumie tak|e wychowanka; ustawie  nale|y przez to rozumie ustaw z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz.1600; z 2007r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz.689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369, Nr 247, poz.1821; z 2008r. Nr 145, poz. 917, Nr 227, poz. 1505; z 2009r. Nr 1 poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572 ); rozporzdzeniu  nale|y przez to rozumie rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysoko[ci minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, oglnych warunkw przyznawania dodatkw do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za prac w dniu wolnym od pracy ( Dz. U. z 2005r. Nr 22 poz. 181; Dz. U. z 2006r. Nr 43, poz. 293; Dz. U. z 2007r. Nr 56, poz. 372; z 2008r. Nr 42, poz. 257; z 2009r. Nr 52, poz. 422); tygodniowym obowizkowym wymiarze godzin  nale|y przez to rozumie tygodniowy obowizkowy wymiar godzin, o ktrym mowa w art. 42 ustawy. Tygodniowy obowizkowy wymiar godzin nauczycieli przedmiotw w r|nym wymiarze godzin ustala si proporcjonalnie w odniesieniu do Bcznej liczby realizowanych przez nauczycieli zaj dydaktycznych, wychowawczych i opiekuDczych. ROZDZIAA II Zasady wynagradzania nauczycieli 3. 1. Stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli ustala si w zale|no[ci od stopnia awansu zawodowego, posiadanych kwalifikacji oraz wymiaru zaj obowizkowych na poziomie stawek zapisanych w 2 rozporzdzenia. 2. Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego ulegaj zmianie w przypadku zmiany przepisw ustawy i aktw wykonawczych i nie wymagaj zmiany niniejszego regulaminu. Zasady przyznawania dodatku za wysBug lat 4. 1.Wysoko[ oraz warunki nabywania przez nauczyciela prawa do dodatku za wysBug lat okre[laj przepisy art. 33 ust. 1 Karty Nauczyciela oraz przepisy rozporzdzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005r. 2. Nabycie prawa do dodatku za wysBug lat lub wy|szej stawki tego dodatku nastpuje, z zastrze|eniem ust. 3, nie wcze[niej ni| z dniem zBo|enia przez nauczyciela odpowiednich [wiadectw pracy lub innych dokumentw niezbdnych do ustalenia okresu uprawniajcego do dodatku. 3. Dodatek za wysBug lat przysBuguje: poczwszy od pierwszego dnia miesica kalendarzowego nastpujcego po miesicu, w ktrym nauczyciel nabyB prawo do dodatku lub do wy|szej stawki tego dodatku, je|eli nabycie tego prawa nastpiBo w cigu miesica; za dany miesic, je|eli nabycie prawa do dodatku lub wy|szej jego stawki nastpiBo od pierwszego dnia miesica. 4. Dodatek za wysBug lat przysBuguje nauczycielowi w peBnej wysoko[ci tak|e w okresie przebywania nauczyciela na urlopie dla poratowania zdrowia. 5. Dodatek za wysBug lat przysBuguje rwnie| za dni nieobecno[ci w pracy z powodu nieobecno[ci wskutek choroby lub konieczno[ci osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub czBonkiem rodziny, za ktre nauczyciel otrzymuje z tego tytuBu wynagrodzenie lub zasiBek z ubezpieczenia spoBecznego. Zasady przyznawania dodatku motywacyjnego 5. 1. Dodatek motywacyjny mo|e by przyznany nauczycielowi po uzyskaniu stopnia nauczyciela kontraktowego i po przepracowaniu roku w danej szkole. 2. Warunkiem przyznawania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest: uzyskiwanie osigni dydaktycznych, wychowawczych i opiekuDczych, a w szczeglno[ci: uzyskiwanie przez uczniw, z uwzgldnieniem ich mo|liwo[ci oraz warunkw pracy nauczyciela, osigni dydaktyczno-wychowawczych potwierdzanych wynikami klasyfikacji lub promocji, efektami egzaminw i sprawdzianw albo sukcesami w konkursach, zawodach, olimpiadach itp., umiejtne rozwizywanie problemw wychowawczych uczniw we wspBpracy z ich rodzicami, peBne rozpoznanie [rodowiska wychowawczego uczniw, aktywne i efektywne dziaBanie na rzecz uczniw potrzebujcych szczeglnej opieki; jako[ [wiadczonej pracy, w tym zwizana z powierzonym stanowiskiem kierowniczym, dodatkowym zadaniem lub zajciem, a w szczeglno[ci: systematyczne i efektywne przygotowywanie si do przydzielonych obowizkw, podnoszenie umiejtno[ci zawodowych, wzbogacanie wBasnego warsztatu pracy, dbaBo[ o estetyk i sprawno[ powierzonych pomieszczeD, pomocy dydaktycznych lub innych urzdzeD szkolnych, prawidBowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym pedagogicznej, przestrzeganie dyscypliny pracy; posiadanie wyr|niajcej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego; zaanga|owanie w realizacj czynno[ci i zaj, o ktrych mowa w art. 42 ust. 2 pkt. 2 , a w szczeglno[ci: organizowanie imprez i uroczysto[ci szkolnych, aktywny udziaB w komisjach przedmiotowych i innych, opiekowanie si samorzdem szkolnym lub innymi organizacjami uczniowskimi dziaBajcymi na terenie szkoBy, prowadzenie lekcji kole|eDskich, przejawianie innych form aktywno[ci w ramach wewntrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli, aktywny udziaB w realizowaniu innych zadaD statutowych szkoBy; ksztaBtowanie postawy moralnej, patriotycznej i obywatelskiej, z poszanowaniem dziedzictwa kulturowego; 6) wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujcych efektami w procesie ksztaBcenia i wychowania; 7) realizowanie w szkole zadaD edukacyjnych wynikajcych z przyjtych przez organ prowadzcy priorytetw w realizowanej lokalnej polityce o[wiatowej. 6. 1. Ustala si pul [rodkw finansowych z przeznaczeniem na dodatek motywacyjny dla nauczycieli szkB wynoszcy 8 % [redniego wynagrodzenia nauczyciela sta|ysty, o ktrym mowa w art. 30 ust. 3 ustawy, na etat przeliczeniowy miesicznie. 2. Dodatek motywacyjny przyznaje si za okresy: styczeD  czerwiec; wrzesieD  grudzieD ; na koniec danego okresu. 3. Wysoko[ dodatku motywacyjnego wynosi: 1) dla nauczyciela  nie mniej ni| 100,00 zB. miesicznie i nie wicej ni| 400,00 zB. miesicznie; 2) dla dyrektora  nie mniej ni| 400,00 zB. miesicznie i nie wicej ni| 800,00 zB. miesicznie. 4. Wysoko[ dodatku motywacyjnego, okres na jaki jest przyznany, uwzgldniajc poziom speBniania warunkw, o ktrych mowa w 5, ustala: 1) dla nauczyciela  dyrektor szkoBy; 2) dla dyrektora szkoBy - wjt gminy. Zasady przyznawania dodatku funkcyjnego 7. 1. Nauczycielowi, ktremu powierzono stanowisko kierownicze przysBuguje dodatek funkcyjny, z tym |e: dyrektorowi  w wysoko[ci od 20 % do 50 %; kierownikowi [wietlicy  w wysoko[ci od 10% do 15 %; doradcy metodycznemu  w wysoko[ci od 10% do 15 %; pobieranego wynagrodzenia zasadniczego. 2. Dodatek funkcyjny przysBuguje tak|e nauczycielom, ktrym powierzono obowizki kierownicze w zastpstwie. 3. Wysoko[ dodatku funkcyjnego, o ktrym mowa w ust. 1, uwzgldniajc midzy innymi: wielko[ szkoBy; liczb uczniw i oddziaBw; zBo|ono[ zadaD wynikajcych z zajmowanego stanowiska oraz jako[ pracy zwizan z peBnieniem powierzonej funkcji; liczb stanowisk kierowniczych w szkole; wyniki pracy szkoBy ; oraz warunki lokalowe, [rodowiskowe i spoBeczne, w jakich szkoBa funkcjonuje; ustala: dla stanowisk kierowniczych, o ktrych mowa w ust. 1 pkt. 2 i pkt. 3  dyrektor szkoBy, dla dyrektora szkoBy - wjt gminy. 8. 1. Nauczycielom realizujcym dodatkowe zadanie oraz zajcia przysBuguje dodatek funkcyjny, z tym |e nauczycielowi, ktremu powierzono: wychowawstwo klasy w szkole podstawowej: w wysoko[ci od 60,00 zB. do 80,00 zB. w skali miesica, w klasach o liczebno[ci uczniw do 15 osb, w wysoko[ci od 80,00 zB. do 120,00 zB. w skali miesica, w klasach o liczebno[ci uczniw powy|ej 15 osb; wychowawstwo klasy w gimnazjum  w wysoko[ci od 120,00 zB. do 180,00 zB. w skali miesica; funkcj opiekuna sta|u  w wysoko[ci 5% [redniego wynagrodzenia nauczyciela sta|ysty, o ktrym mowa w art. 30 ust. 3 ustawy. 2. Wysoko[ dodatku funkcyjnego, o ktrym mowa w ust. 1, uwzgldniajc zakres i zBo|ono[ zadaD oraz warunki ich realizacji, ustala dyrektor szkoBy. 9. 1. Prawo do dodatku funkcyjnego, o ktrym mowa w 7 ust. 1 i 2 oraz w 8 ust.1, powstaje od pierwszego dnia miesica nastpujcego po miesicu, w ktrym nastpiBo powierzenie stanowiska kierowniczego, wychowawstwa lub funkcji, a je|eli powierzenie to nastpiBo pierwszego dnia miesica  od tego dnia. 2. Dodatki funkcyjne, o ktrych mowa w ust. 1, nie przysBuguj w okresie: 1) nieusprawiedliwionej nieobecno[ci w pracy; 2) w okresie urlopu dla poratowania zdrowia; w okresach, za ktre nie przysBuguje wynagrodzenie zasadnicze; od pierwszego dnia miesica n*,6V\ y npz~ĶĶ򠔆~jXOh;Y6CJaJ#hAh-6CJOJQJ^JaJ&h`9h-5CJOJQJ\^JaJh`9h-\h`9h-56CJaJh`9h-6CJaJh`9h-CJaJh`9h-CJaJh`9h-5CJ\aJh`9h`95CJ\aJh`9h`95\h`9h-5\h Kh`9h-5 h`9h- h`9h`9,^ gd`9 $h^ha$gd`9 $e^ea$gd`9 $h^ha$gdA $@^@a$gdAd^`gdA~ y z nprtvxz|~gd`9 $L^La$gd`9gd`9$a$gd1$a$gdA $h^ha$gd`9$a$gdA$a$gdA$a$gdAgd`9 JfLlnprsohohohohohd`oh\`WOH h Kh-h Kh-\ h K\hAh Kh< h`9h-h`9#h`956CJOJQJ\^JaJ)h`9h-56CJOJQJ\^JaJ&h`9h-56CJOJQJ^JaJ#h`9h-CJOJQJ\^JaJ&h`9h-6CJOJQJ\^JaJ h`96CJOJQJ\^JaJh1h-6CJ\aJh1h-6CJaJJ"p~6r"t""$a$gd`9 $ & F"a$gdP $T^Ta$gdA $ & F"a$gdA$a$gd`9 $h^ha$gd`9gd K gd`9gd`9~$L(z|rt46D\24dfZR2"p"r"t"""""""""$$$h h5 h`9h;YhP h`9h-CJOJQJ^JaJhPCJOJQJ^JaJh2 h<\h`9h-\ hA\h1hAh`9h-5 hA5 h`9h-="""""$$$%2&4&(,*|*D,2-Z.011822$a$gd & F'gdA$a$gd`9$a$gd`9 $h^ha$gd`9^gd K$a$gdA$a$gdAgd`9$$$$$%%2&4&6&@&( (,*.*z*|** +&+,+,B,,,2-4-X.Z.\.0011 111182:2R3\3 7^7`7b7d7;B;D;;;??t@@@@zAÝÝ h`9h;Yh-hQ< h`9h-CJOJQJ^JaJ h`9hh`9h-6@hA h5h`9h-5#h`9h-CJOJQJ\^JaJ h Kh-hhh-5 h`9h-92R335T6b7d7v89X99~:;F;;<=~=V>> $ & Fa$gd`9 $ & Fa$gd`9$ S^a$gd;Y$ & F Sa$gd`9 $ & Fa$gd`9 $h^ha$gd`9 $ & Fa$gd`9>b??@fAACCEdEEEE@F GGH6II $h^ha$gd;Y $h^ha$gd`9 $ & Fa$gd`9$a$gd`9^gd^gd`9 & Fgd`9 & Fgd`9 $8^8a$gd`9zA~AAAABBBCCCC"C&C(CDDEEdEEEEEEEE>F@FFFF GPG\GGGGGGGH4IIIIIIIIIIJ K:KzKKK8L:LMMMMNNNOOƾ h5h`9h-CJaJh;YCJaJh2h`9h->* h<5h`9h-5>*h`9h-5h4h< h`9h-hQ<hDIIIIJ K|KK8LLMMMNO^OO&P6P $h^ha$gd4 $ & Fa$gd4 $ & Fa$gd`9$a$gd`9dgd`9 $ & Fa$gd`9gd`9$a$gd`9$a$gd`9OZOOOP&PPP8Q:QDQHQJQXR4StSTHTTTUVV.W0W:W>W@WWWYYPZZZZ.[n[[z{{||}}}}~~ހ02 h`9h-CJOJQJ^JaJhh-6CJaJ h2h KUh hQ<5>* h45>*h`9h-5>*h`9h-5 h5h4 h`9h-hQ<@6PP6Q8QXRRvSJTUV,W.WY0ZZZr[$ & F ^a$gd`9 $w^wa$gd`9 $h^ha$gd`9 $ & F!a$gd`9 $ & Fa$gd`9$a$gdQ<$a$gd`9 $ & Fa$gd`9astpujcego po miesicu, w ktrym nauczyciel zaprzestaB peBnienia stanowiska, wychowawstwa lub funkcji z innych powodw, a je|eli zaprzestanie tego peBnienia nastpiBo pierwszego dnia miesica  od tego dnia. 3. Otrzymywanie dodatku, o ktrym mowa w 7 ust. 1 i 2, nie wyBcza prawa do otrzymywania dodatku, o ktrym mowa w 8 ust. 1. Zasady przyznawania dodatku za warunki pracy 10. 1. Nauczycielowi przysBuguje dodatek za warunki pracy z tytuBu pracy w trudnych, uci|liwych warunkach, okre[lonych w przepisach 8 i 9 rozporzdzenia w wysoko[ci - 5% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela. 2. Wysoko[ dodatku za warunki pracy uzale|niona jest od wymiaru rzeczywi[cie przepracowanych godzin. 3. Wysoko[ stawki wynagrodzenia za godzin ponadwymiarow przepracowan w warunkach wymienionych w ust.1 powiksza si odpowiednio. 11. Wysoko[ dodatku za warunki pracy, z uwzgldnieniem warunkw, o ktrych mowa w 10, ustala dla nauczyciela - dyrektor szkoBy, a dla dyrektora - wjt gminy. Zasady przyznawania dodatku mieszkaniowego 12. 1. Nauczycielowi zatrudnionemu w wymiarze nie ni|szym ni| poBowa tygodniowego obowizkowego wymiaru godzin w placwkach o[wiatowych Gminy Kodrb i posiadajcemu kwalifikacje wymagane do zajmowanego stanowiska przysBuguje nauczycielski dodatek mieszkaniowy. 2. Wysoko[ nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, w zale|no[ci od liczby osb w rodzinie uprawnionego nauczyciela, wynosi miesicznie: przy jednej osobie w rodzinie  2 %; przy dwch osobach w rodzinie  4 %; przy trzech osobach w rodzinie  6 %; przy czterech i wicej osobach w rodzinie  8 %; [redniego wynagrodzenia zasadniczego sta|ysty, o ktrym mowa w zaBczniku do rozporzdzenia. 3. Do czBonkw rodziny, o ktrej mowa w ust. 2, zalicza si nauczyciela oraz wsplne z nim zamieszkujcych: wspBmaB|onka oraz dzieci pozostajce na jego wyBcznym utrzymaniu. 4. Nauczycielowi i jego wspBmaB|onkowi, bdcemu tak|e nauczycielem, stale z nim zamieszkujcemu, przysBuguje tylko jeden dodatek mieszkaniowy, w wysoko[ci okre[lonej w ust. 2. MaB|onkowie wsplnie okre[laj pracodawc, ktry bdzie im wypBacaB ten dodatek. 5. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przyznaje si na wniosek nauczyciela, a w przypadku nauczycieli, o ktrych mowa w ust. 4, na ich wsplny wniosek. 6. Nauczycielowi dodatek przyznaje dyrektor, a dyrektorowi Wjt Gminy. 7 . Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysBuguje nauczycielowi: niezale|nie od tytuBu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkaniowego; od pierwszego dnia miesica nastpujcego po miesicu, w ktrym nauczyciel zBo|yB wniosek o jego przyznanie. 8. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysBuguje w okresie wykonywania pracy, a tak|e w okresach: nie [wiadczenia pracy, za ktre przysBuguje wynagrodzenie; pobierania zasiBku spoBecznego; odbywania zasadniczej sBu|by wojskowej, przeszkolenia wojskowego, okresowej sBu|by wojskowej; w przypadku jednak, gdy z nauczycielem powoBanym do sBu|by zawarta byBa umowa o prac na czas okre[lony, dodatek wypBaca si nie dBu|ej ni| do koDca okresu, na ktry umowa ta byBa zawarta; korzystania z urlopu wychowawczego. ROZDZIAA III Nagrody ze specjalnego funduszu nagrd 13. 1. Tworzy si specjalny fundusz nagrd dla nauczycieli w wysoko[ci 1% planowanych rocznych wynagrodzeD osobowych nauczycieli. 2. Zrodki w ramach specjalnego funduszu nagrd przeznacza si na wypBat nagrd nauczycielom nastpujco: 1) 50 % [rodkw funduszu przeznacza si na nagrody dyrektora szkoBy; 2) 50 % [rodkw funduszu przeznacza si na nagrody organu prowadzcego. 3. Przyznanie nauczycielowi nagrody uzale|nione jest w szczeglno[ci od: posiadania wyr|niajcej oceny pracy zawodowej oraz podnoszenie umiejtno[ci zawodowych i wzbogacanie wBasnego warsztatu pracy ; podnoszenia jako[ci pracy szkoBy poprzez: aktywny udziaB w programach na rzecz podnoszenia jako[ci pracy, m.in.:. panele, konferencje regionalne, opracowywanie wynikw egzaminw prbnych, egzaminw i sprawdzianw zewntrznych ; promowanie szkoBy, w tym. m.in.: wspBpraca z innymi szkoBami na terenie kraju jak rwnie| poza granicami, organizowanie spotkaD z nauczycielami i uczniami innych szkB, organizacja imprez, konkursw , itp.,( w tym pozyskiwanie sponsorw); wspBpraca ze [rodowiskiem lokalnym: organizacja imprez [rodowiskowych (akademia, festyn, prezentacja projektu), efektywna wspBpraca i instytucjami; osiganie efektw w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuDczej, m.in.: praca z uczniami osigajcymi sukcesy w konkursach, turniejach, zawodach, olimpiadach, itp., praca z uczniami wymagajcymi szczeglnej opieki, opracowywanie i prowadzenie indywidualnych programw pracy z uczniami majcymi trudno[ci edukacyjne i wychowawcze, prowadzenie organizacji uczniowskich, dru|yn harcerskich, dru|yn zuchowych, samorzdu uczniowskiego, prowadzenie kB zainteresowaD, zaj pozalekcyjnych i pozaszkolnych, organizacja wycieczek szkolnych, rwnie| w czasie wolnym, dziaBania w ramach zespoBw zadaniowych; wspBpraca z rodzicami, m.in.: organizowanie atrakcyjnych spotkaD z rodzicami, wypracowywanie z rodzicami dokumentw regulujcych |ycie szkoBy, podejmowanie dziaBaD w celu uzyskiwania wysokiej frekwencji na spotkaniach z rodzicami, organizowanie indywidualnych wywiadwek, pozyskiwanie rodzicw do aktywnej wspBpracy na rzecz szkoBy; realizacji zadaD statutowych szkoBy; realizacji zadaD zleconych przez organ prowadzcy. 4. Nagroda ze specjalnego funduszu nagrd mo|e by przyznana nauczycielowi zatrudnionemu w wymiarze co najmniej obowizkowego wymiaru zaj i po przepracowaniu w szkole co najmniej 1 roku. 5. Kandydatw do nagrody dyrektora szkoBy i organu prowadzcego mog zgBosi poprzez dyrektora szkoBy: dyrektor szkoBy, rada pedagogiczna, zwizki zawodowe, samorzd terytorialny, rada rodzicw. 6. W szczeglnie uzasadnionych przypadkach wjt gminy mo|e przyzna nagrod samodzielnie. 7. Uzasadnione wnioski nale|y skBada w sekretariacie ZespoBu Szkolno  Gimnazjalnego i u Dyrektora Publicznej SzkoBy Podstawowej w Rzejowicach w okresie od 01.06. do 30.09. ka|dego roku. 8. Dyrektorzy szkB, organ prowadzcy rozpatrz wnioski w okresie od 01.10. do 10.10. ka|dego roku. 9. W uzasadnionych przypadkach wnioski mog by zBo|one po upBywie wy|ej wymienionych terminw. 10. Nagrody nauczycielom przyznaj: ze [rodkw, o ktrych mowa w ust. 2 pkt. 1  dyrektor szkoBy po zasigniciu opinii rady pedagogicznej; ze [rodkw, o ktrych mowa w ust. 2 pkt. 2 - wjt gminy. 14. Wysoko[ indywidualnej nagrody uzale|niona jest od speBnienia kryteriw, o ktrych mowa w 13 ust. 3 i 4. 15. Nagrody, o ktrych mowa w 13 przyznawane s raz w roku z okazji Dnia Edukacji Narodowej, a w uzasadnionych przypadkach tak|e z okazji zakoDczenia roku szkolnego, lub w innym terminie. ROZDZIAA IV Zasady wynagradzania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraznych zastpstw 16. 1. W szczeglnych wypadkach, podyktowanych wyBcznie konieczno[ci realizacji programu nauczania w szkoBach lub zapewnienia opieki w placwkach, nauczyciel mo|e by zobowizany do odpBatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadan specjalno[ci, ktrych liczba nie mo|e przekroczy tygodniowego obowizkowego wymiaru godzin zaj. Przydzielenie nauczycielowi wikszej liczby godzin ponadwymiarowych mo|e nastpi wyBcznie za jego zgod, jednak w wymiarze nie przekraczajcym tygodniowego obowizkowego wymiaru zaj. 2. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe wypBaca si wedBug stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzgldnieniem dodatkw za warunki pracy. 3. Wynagrodzenie za jedn godzin ponadwymiarow nauczyciela ustala si dzielc przyznan nauczycielowi stawk wynagrodzenia zasadniczego (Bcznie z dodatkiem za warunki pracy) przez miesiczn liczb godzin tygodniowego obowizkowego wymiaru godzin, ustalonego dla rodzaju zaj dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuDczych, realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych. 4. Dla nauczycieli realizujcych tygodniowy wymiar godzin ustalony na podstawie art. 42 ust. 3 ustawy, wynagrodzenie za jedn godzin doraznego zastpstwa ustala si dzielc przyznan nauczycielowi stawk wynagrodzenia zasadniczego (Bcznie z dodatkiem za warunki pracy) przez miesiczn liczb godzin realizowanego wymiaru godzin. 5. Miesiczn liczb godzin obowizkowego lub realizowanego wymiaru godzin nauczyciela ustala si wedBug zasad okre[lonych w Karcie Nauczyciela i niniejszym regulaminie. 17. 1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraznych zastpstw wypBaca si z doBu. 2. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w ktrych przypadaj dni usprawiedliwionej nieobecno[ci w pracy nauczyciela, dni ustawowo wolne od pracy lub dni przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego oraz w tygodniach, w ktrych zajcia rozpoczynaj si lub koDcz w [rodku tygodnia  za podstaw ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje si tygodniowy obowizkowy wymiar godzin okre[lony w art. 42 ust. 3 ustawy pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub o , gdy dla nauczyciela ustalono czterodniowy tydzieD pracy) za ka|dy dzieD usprawiedliwionej nieobecno[ci w pracy lub dzieD wolny od pracy. ROZDZIAA V Zasady wynagradzania za prac w dni wolne. 18.1. Nauczyciel realizujcy w dniu wolnym od pracy zajcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuDcze otrzymuje za ten dzieD inny dzieD wolny od pracy. 2. W sytuacji, gdy za prac w tym dniu nie otrzyma innego dnia wolnego, ma prawo do odrbnego wynagrodzenia. 3. Wynagrodzenie to przysBuguje za godziny faktycznie przepracowane i liczone jest tak jak wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe. ROZDZIAA VI Postanowienia koDcowe 19. 1. Niniejszy Regulamin wchodzi w |ycie po upBywie 14 dni od daty ogBoszenia, z moc obowizujc od 1 stycznia 2009r. 2. Regulamin zostaB uzgodniony ze zwizkami zawodowymi zrzeszajcymi nauczycieli. 3. Zobowizuje si dyrektorw szkB do zapoznania z tre[ci Regulaminu podlegBych nauczycieli. Przewodniczcy Rady Gminy Kodrb mgr in|. Marek Kr|lewski     PAGE  PAGE 9 r[{|}}~܀ހ.0J $ & Fa$gd`9$a$gd`9gd`9^gd`9$a$gd`9$a$gd$a$gd2$ & F 7^a$gd`924HT "VX&(f\RTVddflRVڕ@hx9 h6h`9h-6h`9h-5 h5 h`9h-CJOJQJ^JaJ hh-CJOJQJ^JaJhh-OJQJ^Jh;YOJQJ^Jh2h~9h h`9h-hQ<9 Vn(hRTdBܕ^gdQ<$a$gdQ<gd`9$a$gd`9$a$gd $ & Fa$gd;Y $ & Fa$gd`9 $ & Fa$gd`9$a$gd`9pB(>ʛXvtơ $ & Fa$gd`9 $ & Fa$gdQ< $ & Fa$gdQ< $ & Fa$gdQ< $ & Fa$gdQ< $ & Fa$gdQ<$a$gdQ<|<țjTVh2rprġ4dVhjv ҥ*,l\^&(¬~dfhjv пhh-5 h`9h-CJOJQJ^JaJh4h4>*h-h`9h-6h`9h-5 h5h h`9h-h~9Gơfl*\&4|~fh$a$gd4gd`9$a$gd~9 $ & Fa$gd`9$a$gd`9 $ & F a$gd`9 $ & Fa$gd`9 jnpgd`9$a$gd`9 dgd`9^gd`9$a$gd`9gd"x$a$gd"xgd`9$a$gd`9   pr||~ŷ뭦럛~hu_cjhu_cUhPhP5CJ hP5CJhP h`9h] h"x5\h`9h-5\h"xh-6CJ\aJh`9h-CJ\aJh`9h-5CJ\aJh`9h-6h"x h`9h-h`9h-5 h"x518:~$a$gdPgdP$a$gd`9$a$gd`9gd`9$a$gd"xhPhP5CJh;Y0JmHnHuhbp hbp0Jjhbp0JUhu_cjhu_cU$a$gdP &`#$gdc#D5 01h:p2. A!"#$% 666666666vvvvvvvvv666666>666666666666666666666666666666666666666666666666hH666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666D@D NormalnyCJ_HaJmHsHtH^@^ - NagBwek 2$<@& 56CJOJQJ\]^JaJX@X - NagBwek 3$<@&5CJOJQJ\^JaJL@L - NagBwek 4$<@&5CJ\aJP@P - NagBwek 5 <@&56CJ\]aJJ @J  NagBwek 9 $$dh@&a$CJaJJA@J Domy[lna czcionka akapituTiT  Standardowy :V 44 la ,k, Bez listy `C@` Tekst podstawowy wcity$8^8`a$6>@6 TytuB$a$ 5CJ \:O: ( Znak Znak5CJ \aJ6O!6 ( Znak Znak1CJaJ@B@2@ -Tekst podstawowyxJP@BJ -Tekst podstawowy 2 dx`R@R` -Tekst podstawowy wcity 2dx^LQ@bL -Tekst podstawowy 3xCJaJ4 @r4 AStopka  p#0)@0 A Numer stronyF@F ;Y Tekst dymkaCJOJQJ^JaJR/B[\]^_`ab{ yz123456789FRSh@f2noq`\ D h~#;L+,&Lk9+j-W,@Vo c !=!>!f!g!!"8"m"""#[#l###)$?$$$$%%%%5&&&z'((G))))3*#++++,6---g.h.../+0P0u000)11.22{334X44)5d5566666677>888]999C:d:::5;Z;;;<|<%=== >3>R>>>?E????@eAA~BBECjCCDDDDGEHEUEVEEEEG_HI'KKKALNNNNOOOPPPPPPP@QQ-R/R0R5R6RXRlRmRRRRRRRRRRRRRRRRR000000000000000000H0H0H0H0H00 0 001010101010101010H0FH0F0000000000000" 00" 0" 0" 0" 0" 0" 0" 0(0(00 0 0 0 0 0 0 (00h0h0h0h' 0h' 0h0h0h(0000 00 0 0 00 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 00 0 0000000 0 0000000080800>!0>! 0>! 0>! 0>!0>!0>!0>!0>! 0>! 0>! 0>! 0>! 0>! 0>!0>! 0>! 0>!0>!0>! 0>!! 0>!! 0>! 0>! 0>!0>!0>!0>!0>!0>!0>! 0>! 0>!0>!H0>!0+0+0+0+0+0+0+(00h.0h.0h. 0h. 0h. 0h. 0h.0h.0h.0h.0h.0h.0h.0h. 0h. 0h.0h. 0h. 0h. 0h. 0h.(0(0(0060606060606 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 0606060606060606 06 0600000(00000000000000 0000000H0H000000000000000@0I00@0I00@0I00@0I00@0@0@0@0@0@0I00 $$$'$$zAO2.2469;gjmo "2>I6Pr[ơ/13578:<fhiklnp0  '!!8@0(  B S  ?BE$" % $$$$66CCCCRRRRRRRRRRRRRRBCbz{ NOz~9E .>OVu37+q{`f #   m { D O Qj()VnLW &1LS 'kx v+29I&,3@HVX + - 8 V a !!h!q!!!!! ""@"R"n"y"""""[#c#m#s####$)$/$?$C$$$$$$%%"%|%%%%%%%%5&6&N&P&\&]&&&&&&&F'T'))))))**$+(+++-,C,,,,-----....////+0/0P0T0u0y0000022 303|333344X4Z4)5,5d5n555666667.7<77778C8U8'949w999999C:M:]:^:::::::5;?;Z;e;;;;;<$<<<%=0===== >>3>=>R>m>>>>>?)?[?g?????G@`@eBgBoBvBBBBBjClCCDiDpD$E4EHETEEEFFGGGGHHIIjJ|J(K,KKK1L:L|LLOO$P3PQQAQEQQQuRxRRRRRRRRRRRRRRR/B\Si37+ \ 2 D (;Lo V d >!n!""[##)$?$$$%"%,,--h..//1.2|3333d556666667885;Z;;;?E???FCjCCDHEVEEEGGII(K,KKKNN OOPPPPAQEQ-R/R=RXR`RkRtRRRRRRRRRRRRRRRR66RRRRRRRRRRRRRR'( MZol`b ’u rN<bKJB%"%C\&,Q Xl'v}Pwf/n{p=60&7Ds12u%R2KI54lMA8 ,t*=wT'L DMO@eGZ%JT@a=KhsDLhž+O8],O^^5QBnQlՌQ.NA)RޟigR beLVl"%AZ\N- ]NZbƜcjT'~nO9pXr(Bul"eL|C88^8`o()^`o()^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.,,^,`o() ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o() S^S`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.hh^h`. :^`:o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o(),,^,`o() ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o() ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.,,^,`o() ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.,,^,`o() ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.**^*`o()^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o()\^`\o() ^`hH.  L^ `LhH.  ^ `hH. ^`hH. WL^W`LhH. '^'`hH. ^`hH. L^`LhH. S^S`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.88^8`o()^`o()^`o() ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o(),,^,`o() ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o(. ^`hH. bLb^b`LhH. 2 2 ^2 `hH.   ^ `hH. L^`LhH. ^`hH. rr^r`hH. BLB^B`LhH.^`5o(.g^`5o(hH) pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH. S^S`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o()"^`"OJPJQJ^J. ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. ll^l`hH. <L<^<`LhH.   ^ `hH. ^`hH. L^`LhH.^`o()88^8`o()^`o()^`o()^`o() ^`o(# # ^# `o(. ? ? ^? `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. OLO^O`LhH. S^S`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH. S^S`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.'9pO@eGQ- ]],O%R2A)RMA8b ^5Qwf/'L DZb%AZ\DLcj( Mo~nnQbKt*=+OXrigR=60Q7Ds154l' %J=KBueLVeL|%"%\&''fr",Xa;fXv#x3 Zr*h&FmFuFmFubDL,t26A|8, d=S$# 2]x9 !X"(814`9<Q<A>c#DYX;Yu_c!h"xY(PJ `A - KI1I~%~bp~9@66(GE66zzzzzz zzz!z"z'z(z)P*Rpp@p pppppp&pBpJpLpVpXpZpzUnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial5& zaTahoma"1\&WFSFa F* F*!4deReR 2QHX? 2PROJEKTUrzd Gminy Kodrb Agnieszka'                           ! " # $ % & Oh+'0   @ L X dpxPROJEKTUrzd Gminy KodrbNormal Agnieszka16Microsoft Office Word@ @J S@n @bS F՜.+,0 hp  Urzd Gminy Kodrb*eR PROJEKT Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqstuvwxyz{|}~Root Entry FpsS1TablerWordDocument7SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjz  F(Dokument programu Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q