artykuł nr 16

UCHWAŁA NR IV/ 25/11


UCHWAŁA NR IV/ 25/11
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 10 lutego 2011 r.

w sprawie uchwalenia na rok 2011 Programu współpracy gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) oraz art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536), po przeprowadzeniu konsultacji w trybie określonym Uchwałą Nr LII/251/2010 Rady Gminy Kodrąb z dnia 10listopada 2010r. (Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2011r. Nr 8 poz. 54), Rada Gminy uchwala co następuje:


§ 1. Uchwala się na rok 2011 Program współpracy gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Kodrębie.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Grzegorz Wierzbicki

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik
do uchwały Nr IV/25/11 Rady Gminy Kodrąb
z dnia 10 lutego 2011 r.


PROGRAM WSPÓŁPRACY GMINY KODRĄB Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ PODMIOTAMI WYMIENIONYMI W ART.3 UST.3 USTAWY O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE

 

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne

§ 1. Program Współpracy Gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie , zwany dalej „Programem” określa formy, zasady i zakres współpracy organów samorządowych gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi, a także priorytety zadań publicznych, których realizacja związana będzie z udzielaniem pomocy publicznej w 2011 roku. Szczegółowe warunki realizacji poszczególnych zadań będą określane każdorazowo w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań.
§ 2. Ilekroć w programie jest mowa o:
1)„ustawie” – rozumie się przez to ustawę dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536);
2)„gminie” – rozumie się przez to gminę Kodrąb;
3)„organizacji” – rozumie się przez to organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
4)„programie” rozumie się przez to Program współpracy Gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


ROZDZIAŁ II
Cele programu

§ 3. Celem ogólnym Programu jest kształtowanie ładu społecznego w środowisku lokalnym, poprzez budowanie partnerstwa między administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi, wspieranie inicjatyw, nowatorskich pomysłów zwiększających świadomość społeczeństwa obywatelskiego.
§ 4. Celami szczegółowymi Programu są:
1) lepsze diagnozowanie potrzeb organizacji działających na terenie gminy;
2) otwarcie na innowacyjność i konkurencyjność w wykonywaniu zadań publicznych;
3) integracja podmiotów działających na terenie gminy obejmujących swym zakresem sferę zadań publicznych;
4) wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych.


ROZDZIAŁ III
Zasady współpracy

§ 5.Współpraca władz Gminy z podmiotami programu odbywać się będzie za zasadzie:
1)suwerenności stron – oznacza to, iż stosunki między gminą a podmiotami programu kształtowane będą z poszanowaniem niezależności w swojej działalności statutowej;
2)partnerstwa – oznacza to, iż podmioty programu biorą udział w planowaniu priorytetów realizowanych przez gminę, rozeznawaniu problemów mieszkańców Gminy, sugerowaniu zakresu współpracy;
3)pomocniczości – oznacza to, iż Gmina uzna prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów społecznych przez organizacje pozarządowe;
4)efektywności – oznacza to, iż gmina i podmioty programu wspólnie dążyć będą do osiągnięcia najlepszych rezultatów podczas wykonywania zadań publicznych pod względem merytorycznym z uwzględnieniem promocji Gminy;
5)jawności – oznacza to, iż Gmina udostępni podmiotom programu informacje o zamiarach i środkach przeznaczonych na realizację zadań publicznych, w których jest możliwa współpraca, a podmioty programu udostępnią samorządowi dane o rodzaju prowadzonej działalności, sposobie funkcjonowania, sytuacji finansowej, strukturze organizacyjnej.

ROZDZIAŁ IV
Zakres przedmiotowy


§ 6. Przedmiotem współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
1) realizacja zadań gminy określonych w ustawach;
2) określanie potrzeb społecznych i sposobów ich zaspokajania;
3) podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców gminy.
 

ROZDZIAŁ V
Formy współpracy

§ 7. 1. Współpraca gminy z podmiotami Programu odbywa się w formach pozafinansowych i finansowych.
2. Do form pozafinansowych należy:
1)udzielanie przez samorząd wsparcia pozafinansowego dla organizacji (użyczenie sprzętu, bezpłatne udostępnienie sal urzędu, oddelegowanie pracowników);
2)otwarte spotkania pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu, wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków;
3)koordynowanie działań, organizowanie konferencji, świadczenie konkretnych usług na rzecz społeczności lokalnej;
4)doradztwo i bieżąca wymiana informacji między administracją a organizacjami pozarządowymi;
5)udzielanie pomocy w pozyskiwaniu przez organizacje pozarządowe środków finansowych z innych źródeł niż budżet Gminy.

3. Do form finansowych współpracy należy zlecanie realizacji zadań poprzez:
1) powierzanie wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na
finansowanie jego realizacji;
2) wspieranie wykonania zadań publicznych poprzez udzielenie dotacji na
dofinansowanie ich realizacji.

ROZDZIAŁ VI
Zadania priorytetowe

§ 8. Gmina Kodrąb współpracując w 2011 roku z organizacjami, o których mowa w ustawie ustala poniżej listę zadań priorytetowych:
1)wspieranie działań na rzecz rozwoju i upowszechniania turystyki, upowszechnianie form aktywnego wypoczynku poprzez organizowanie zawodów, turniejów sportowych oraz imprez rekreacyjnych i integracyjnych;
2)w zakresie ochrony zdrowia, pomocy społecznej i przeciwdziałania patologiom: realizacja zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, organizowanie zajęć terapeutycznych z zakresu uzależnień i współuzależnień, prowadzenie telefonu zaufania dla osób uciekających przed przemocą w rodzinie i innych znajdujących w sytuacjach wymagających pomocy;
3)propagowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony przyrody, krajobrazu i naturalnego środowiska człowieka;
4)propagowanie przedsięwzięć o charakterze lokalnym, regionalnym w zakresie rozwoju kultury, ochrony dziedzictwa kulturowego, promocji Gminy na zewnątrz;
5)propagowanie przedsięwzięć w zakresie pobudzania aktywności zawodowej i społecznej, w szczególności wśród ludzi pozostających bez pracy i ludzi młodych, wspieranie działań w zakresie oświaty i wychowania.

ROZDZIAŁ VII
Okres i sposób realizacji

§ 9. Gmina Kodrąb realizuje zadania publiczne we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku kalendarzowym 2011. Gmina Kodrąb realizuje program w ramach posiadanych na ten cel środków finansowych i możliwości organizacyjnych.
§ 10. 1. Podmiotami uczestniczącymi w realizacji Programu są:
1) Rada Gminy Kodrąb - w zakresie wyznaczenia kierunków współpracy gminy
z organizacjami pozarządowymi oraz określania wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań realizowanych przez organizacje;
2) Wójt Gminy Kodrąb – w zakresie bieżącej współpracy z organizacjami, a w szczególności:
a)ogłaszania otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych gminy oraz powoływania komisji konkursowej,
b)wybierania najkorzystniejszych ofert realizacji zadań publicznych na podstawie rekomendacji komisji konkursowej,
3) Organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy – prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym działaniom gminy.
2. Komórki organizacyjne urzędu gminy prowadzą bezpośrednią współpracę
z organizacjami, która w szczególności polega na:
1)przygotowaniu i prowadzeniu konkursów ofert na realizację zadań finansowanych ze środków budżetu gminy;
2)sporządzaniu sprawozdań z finansowej i pozafinansowej współpracy
z organizacjami pozarządowymi;
3)podejmowaniu i prowadzeniu bieżącej współpracy z organizacjami
pozarządowymi statutowo prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
4)udziale swoich przedstawicieli w spotkaniach i szkoleniach administracji
dotyczących współpracy z organizacjami.

ROZDZIAŁ VIII
Środki finansowe

§ 11. Gmina Kodrąb współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami pożytku publicznego w ramach niniejszego Programu, na rok 2011 przeznacza środki finansowe w wysokości 10.000,00 złotych.

ROZDZIAŁ IX
Sposób oceny realizacji programu

§ 12. 1. Miernikiem efektywności realizacji Programu w danym roku będą informacje dotyczące w szczególności:
1)liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert;
2)liczby ofert, które wpłynęły od organizacji;
3)liczby umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazanych organizacjom przez samorząd gminy;
4)wysokość środków finansowych przeznaczonych z budżetu gminy na realizacje zadań publicznych przez organizacje.
2.Bieżącym monitoringiem realizacji zadań Programu zajmują się komórki organizacyjne urzędu gminy, które sporządzą sprawozdanie z realizacji Programu.

ROZDZIAŁ X
Sposób tworzenia programu


§ 13.1. Program współpracy gminy Kodrąb z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2011 r. utworzony został na bazie projektu programu.
2. W celu skonsultowania Programu zorganizowane zostało spotkanie przedstawicieli samorządu gminnego z organizacjami pozarządowymi jak również zamieszczono projekt Programu na stronie internetowej gminy. Projekt uchwały w sprawie niniejszego Programu został, po przeprowadzeniu konsultacji w trybie określonym Uchwałą Nr LII/251/2010 Rady Gminy Kodrąb z dnia 10 listopada 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, przedłożony Radzie gminy Kodrąb.


ROZDZIAŁ XI
Tryb powołania i zasady działania komisji konkursowej


§ 14. 1. Komisja konkursowa powoływana jest zarządzeniem Wójta Gminy Kodrąb celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert.

2. Komisja konkursowa obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów.
3. Pracami komisji kieruje Przewodniczący komisji, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez niego Członek komisji.
4. Komisja konkursowa rozpatruje oferty w terminie podanym w ogłoszeniu konkursowym, oddzielenie dla każdego zadania konkursowego.
5. Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert sprawdza czy spełniają one warunki formalne. Oferty nie spełniające wymogów formalnych są odrzucane.
6. Oferta podlega ocenie merytorycznej przez członków komisji pod względem spełniania kryteriów określonych w art. 15 ust. 1 ustawy i ogłoszeniu. Każdy członek Komisji ocenia spełnianie poszczególnych kryteriów stosując skalę od 0 do 10 punktów przy każdym z kryteriów. Każdy członek Komisji dokonując oceny oferty wystawia dla danej oferty łączną sumę ocen cząstkowych wystawionych przez członka Komisji za spełnianie przez ofertę poszczególnych kryteriów.
7. Z prac Komisji sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji . Po podpisaniu protokołu Przewodniczący Komisji przedkłada go Wójtowi gminy.
8. Wójt podejmuje ostateczną decyzję w sprawie wyboru organizacji do realizacji danego zadania. Od podjętej decyzji odwołanie nie przysługuje.
9. Wyniki otwartego konkursu ogłasza się niezwłocznie w sposób określony w ustawie.
10. Protokół wraz z pełną dokumentacją z konkursu przechowuje Przewodniczący komisji lub osoba przez niego wyznaczona.

 

 

 

 

 


 

artykuł nr 17

UCHWAŁA NR IV/24 /11


UCHWAŁA NR IV/24 /11
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 10 lutego 2011 r.


w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie na rok 2011

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym( t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 , z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 , Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz.1111 , Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010 r. Nr 28, poz.142 i poz.146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz.675) oraz art. 41 ust. 2 i ust.5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz.473, Nr 115, poz.793, Nr 176, poz.1238, z 2008 r. Nr 227, poz.1505, z 2009 r. Nr 18, poz.97, Nr 144, poz.1175, z 2010 r. Nr 47, poz. 278, Nr 127, poz.857 ) po przeprowadzeniu konsultacji w trybie określonym w uchwale NR LII/251/2010 Rady Gminy Kodrąb z dnia 10 listopada 2010 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2011 r. Nr 8 , poz. 54) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjąć Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie na rok 2011 w wersji przedstawionej w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Kodrąb.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Grzegorz Wierzbicki

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik
do uchwały Nr IV/24/11
Rady Gminy Kodrąb
z dnia 10 lutego 2011 r.

 

 


GMINNY PROGRAM
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W KODRĘBIE
NA ROK 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie tworząc Gminny Program Profilaktyki, zakłada jego realizację przez zasoby ludzkie, instytucje, media (strona internetowa P.A.R.P.A.), będące w gestii Komisji na terenie gminy oraz poza jej granicami.
Zakłada też współpracę doraźną z ludźmi i instytucjami (lekarze, terapeuci – poradnie, stowarzyszenia) wynikającą z potrzeb aktualnych w danym okresie realizacji programu.
Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych obejmować będzie dorosłych, młodzież i dzieci z terenu gminy Kodrąb bez względu na status społeczny lub materialny danej osoby.


ROZDZIAŁ I

I.Cele programu

§ 1. Realizacja programu odbywać się będzie poprzez:
1)programowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
2)zmniejszenie ilości alkoholu spożywanego przez młodzież oraz ograniczenie dostępności do zakupu alkoholu;
3)ograniczenie ilości nowych przypadków uzależnień alkoholowych oraz degradacji psychofizycznej osób uzależnionych od alkoholu;
4)zmniejszenie rozmiarów problemów, które aktualnie występują, głównie zaburzeń życia rodzinnego, a przede wszystkim przemocy domowej i zaniedbań;
5)zwiększenie zasobów niezbędnych do radzenia sobie z już istniejącymi problemami;
6)zmniejszenie rozmiarów naruszeń prawa na rynku alkoholowym;
7)wspieranie działań profilaktycznych, podejmowanych przez realizatorów programu.


II.Realizatorzy programu

§ 2. Dążąc do skuteczności działań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów wzajemnie współpracować będą :

1)Urząd Gminy w Kodrębie;
2)Rada Gminy Kodrąb;
3)Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie;
4)Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kodrębie;
5)Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Kodrębie;
6)Publiczna Szkoła Podstawowa w Rzejowicach;
7)Zakład Gospodarki Komunalnej w Kodrębie;
8)Gminna Biblioteka Publiczna;
9)SP – ZOZ w Kodrębie;
10) Posterunek Policji w Kobielach Wielkich;
11) Parafie na terenie gminy Kodrąb;
12) „Monar – Markot” Klizin, Wola Malowana;
13) świetlice na terenie gminy Kodrąb;
14) Stowarzyszenie Abstynenckie „Można inaczej” – Radomsko;
15) Poradnia Leczenia Uzależnień w Radomsku;
16) Grupa AA „Odrodzenie”, Grupa AA „Beta” i Grupa AA „Promyk”;
17) Grupa Współuzlaeżnionych „Al – Anon”;
18) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomsku;
19) OSP – na terenie gminy Kodrąb;
20) Sąd Rejonowy w Radomsku – Wydział Rodzinny i Nieletnich;
21) Poradnia Zdrowia Psychicznego (biegli sądowi: psychiatra, psycholog, lekarz sądowy);
22) Poradnia psychologiczno – pedagogiczna;
23) inne podmioty, którym zlecane są zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.


Ważnym zadaniem naszej gminy, wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest zadbanie o dostępność terapii uzależnienia i współuzależnienia dla mieszkańców. Zależy od tego skuteczność innych działań podejmowanych na rzecz osób z problemem alkoholowym i członków ich rodzin.


ROZDZIAŁ II
I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu

§ 3. Realizacja tego zadania prowadzona będzie poprzez:
1) telefon zaufania dla ofiar przemocy w rodzinie;
2)motywowanie i kierowanie osób uzależnionych na leczenie;
3)współpracę z Poradnią Leczenia Uzależnień;
4)wspieranie finansowe programów terapeutycznych i profilaktycznych dla rodzin dysfunkcyjnych;
5)współpracę z Ośrodkiem „Monar – Markot” w Klizinie i Woli Malowanej;
6)zakup i kolportaż materiałów informacyjno - edukacyjnych i profilaktycznych (broszury, ulotki, literatura, kasety, płyty CD);
7)zakup środków trwałych i art. biurowych na potrzeby komisji, związane z realizacją programu;
8)zapewnienie osobom uzależnionym i ich rodzinom informacji o bezpłatnej możliwości korzystania z usług placówki odwykowej, zajmującej się diagnozą i leczeniem;
9)finansowanie wywiadów środowiskowych i opinii biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu;
10)wspieranie działalności terapeutycznej i profilaktycznej świetlic na terenie gminy Kodrąb;
11)kierowanie osób realizujących zadania gminnego programu profilaktyki na szkolenia i dofinansowanie szkoleń z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
12)dofinansowanie udziałów w konferencjach, sympozjach i innych form spotkań związanych z podnoszeniem kwalifikacji ludzi pracujących na rzecz uzależnionych i ich rodzin;
13)współpracę z lekarzami w ramach udzielania porad medycznych i obdukcji dla osób doświadczających przemocy w rodzinie;
14)prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży – w tym współudział w prowadzeniu pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci, uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo wychowawczych i socjoterapeutycznych.

II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie

§ 4. Realizacja tego zadania prowadzona będzie poprzez :
1)tworzenie grup wsparcia dla osób współuzależnionych dla ofiar przemocy w rodzinie;
2)dofinansowywanie zajęć profilaktycznych, socjoterapeutycznych i wychowawczych dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych;
3)zapewnienie pomocy psychologicznej i terapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym i doświadczających przemocy w rodzinie;
4)rozszerzenie działalności Punktu Konsultacyjnego o działalność na rzecz dla ofiar przemocy domowej;
5)tworzenie systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, poprzez wdrażanie „Niebieskich Kart”;
6)otoczenie pomocą prawną osób doznających przemocy w rodzinie – współpraca z Sądem Rejonowym, kuratorami, policją;
7)występowanie Komisji w roli oskarżyciela publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem osób nieletnich bądź niedostosowanych społecznie.

III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży

§ 5. Profilaktyczna działalność informacyjna i edukacyjna w zakresie rozwiązywania
problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży będzie realizowana poprzez:
1)dofinansowywanie i organizowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla nauczycieli profilaktyków i pedagogów realizujących zadania profesjonalne w placówkach oświaty;
2)organizowanie na terenie szkół i innych placówek oświaty programów z zakresu profilaktyki społecznej w formie:
a)warsztatów zajęciowych,
b)zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych spektakli, widowisk teatralnych, koncertów dla dzieci, młodzieży, a także ich rodziców,
3)organizowanie imprez i kampanii profilaktycznych, np. „Forum Trzeźwości”, festyny;
4)udział oddelegowanych członków komisji w w/w przedsięwzięciach w celu zdobywania doświadczeń i informacji oraz wdrażanie ich do gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
5)udział w ogólnopolskich kampaniach mających na celu przestrzeganie prawa w zakresie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i innych;
6)organizowanie szkoleń dla personelu i właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych;
7)organizowanie szkoleń na rzecz bezpieczeństwa w miejscach publicznych w kontekście problematyki alkoholowej oraz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców;
8)organizowanie wspólnie z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, „Monar – Markot” imprez (np. MDD, „Mikołaj”) dla dzieci z rodzin dotkniętych problemem uzależnienia, z rodzin patologicznych i zagrożonych, jak i z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym;
9)zorganizowanie wypoczynku letniego dla dzieci z grup tzw. wysokiego ryzyka- wszystkie kolonie i obozy winny zawierać szczegółowy harmonogram pracy profilaktycznej , a o naborze dzieci na te kolonie decyduje Gminna Komisja Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych w porozumieniu z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej i ze szkołami;
10)promowanie zdrowia i trzeźwości w różnego rodzaju imprezach z udziałem dzieci i młodzieży oraz wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez współudział przy organizowaniu i finansowaniu Centrów Integracji Społecznej.

IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych

§ 6. Realizacja tego zadania będzie odbywać się poprzez :
1)wspieranie finansowe i organizacyjne stowarzyszeń abstynenckich w realizacji ich zadań statutowych, związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych;
2)współpracę ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami pozarządowymi realizującymi profesjonalne programy z obszaru profilaktyki uzależnień;
3)współpracę z organizacjami wyznaniowymi realizującymi zadania z zakresu ruchów samopomocowych.

V. Kontrola przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi

§ 7. Ustala się następujące reguły kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi :
1)kontroli podlegają wszystkie podmioty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży;
2)kontroli podlegają obiekty handlu detalicznego i zakładów gastronomicznych pod kątem przestrzegania przepisów zabraniających reklamy i promocji napojów alkoholowych oraz zabraniających sprzedaży i podawania napojów alkoholowych :
a)osobom , których zachowanie wskazuje , że znajdują się w stanie nietrzeźwości,
b) osobom do 18 lat,
c)na kredyt lub pod zastaw,
3)kontrole przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy;
4)w przypadku stwierdzenia naruszeń, o których mowa w art. 131 i art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości, podejmowana będzie interwencja, mająca na celu wyeliminowanie tych przypadków, np. poprzez przeprowadzenie rozmowy dyscyplinująco wyjaśniającej, przeprowadzenie szkolenia;
5)organ zezwalający wydaje zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych po uzyskaniu opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałą Rady Gminy w sprawie liczby punktów sprzedaży oraz zasad ich usytuowania.

ROZDZIAŁ III

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

§ 8. Ustala się następujące zasady wynagradzania za pracę dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie:
1)200,00 zł brutto za jedno posiedzenie dla przewodniczącego Komisji;
2)150,00 zł brutto za jedno posiedzenie dla członka Komisji;
3)200,00 zł brutto za pracę pełnomocnika Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie za jedno posiedzenie ;
4)wyjazd służbowy – szkolenie równoważne w kosztach jednemu posiedzeniu Komisji;
5)udział w sesjach Rady Gminy bez wynagrodzenia.


§ 9. Na realizację programu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie planowane środki finansowe wynoszą 77 000,00 zł, wykonane dochody – wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w w/g stanu na 31.12.2010r. stanowią kwotę 77 344,00 zł.

 

 

 

 

 

 

 


 

artykuł nr 18

UCHWAŁA NR IV/ 23/11

UCHWAŁA NR IV/ 23/11
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 10 lutego 2011 roku


w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kodrąb na 2011 rok


Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 4 i pkt 9 lit. c oraz lit. d, art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 8marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102,poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:


§ 1. Uchwala się budżet gminy na rok budżetowy 2011.

§ 2. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 11.538.341,28 zł, w tym dochody majątkowe w kwocie 641.171,28 zł oraz dochody bieżące w kwocie 10.897.170,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 13.904.043,72 zł , w tym wydatki majątkowe w kwocie 3.544.258,72 zł oraz wydatki bieżące w kwocie 10.359.785,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 4. Ustala się deficyt budżetowy w kwocie 2.365.702,44 zł.

§ 5. Źródłem pokrycia deficytu budżetu będą:
1) przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1.623.330,53 zł;
2)przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 742.371,91 zł.

§ 6. Ustala się plan nakładów na inwestycje gminne realizowane w roku budżetowym w kwocie 3.544.258,72 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 7. Ustala się limity na :

1) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek przeznaczonych na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 1.623.330,53 zł;
2)zobowiązania przeznaczone na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.159.629,28 zł;
3)zobowiązania z tytułu zaciągniętych pożyczek na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 742.371,91 zł;
4)występujący w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do kwoty 200.000,00 zł;
5)koszty obsługi długu publicznego do kwoty 80.000,00 zł.

§ 8.1. Ustala się kwotę przychodów w kwocie 3.525.331,72 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się kwotę rozchodów związanych ze spłatą zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.159.629,28 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 9. 1. Dochody ustalone w § 2 obejmują dochody związane z realizacją zadań zleconych gminie w drodze ustawy w kwocie 1.720.051,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.
2. Wydatki ustalone w § 3 obejmują wydatki związane z realizacją zadań zleconych gminie w drodze ustawy w kwocie 1.720.051,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
3. Ustala się plan finansowy – dochód z realizacji zadań zleconych, który podlega przekazaniu do budżetu państwa w kwocie 11.372,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 10. Ustala się plan dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych w podziale na dotacje: podmiotowe, przedmiotowe i celowe na 2011 rok, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 11. Ustala się plan przychodów i wydatków dla samorządowego zakładu budżetowego p. n. Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy Kodrąb
1)przychody 2.350. 000,00 zł , w tym:
- dotacja z budżetu gminy 80.000,00 zł ,
2) wydatki 2.350.000,00 zł ;
zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 12. Ustala się plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.

§ 13. Ustala się plan wydatków na Fundusz Sołecki na 2011 rok, zgodnie z załącznikiem Nr 11 do niniejszej uchwały.

§ 14. 1. Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 77.000,00 zł, które przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań zawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000,00 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

§ 15. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 30.000,00 zł oraz rezerwę celową w kwocie 28.487,00 zł.

§ 16. Upoważnia się Wójta Gminy Kodrąb do:

1)zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 200.000,00 zł;
2)zaciągania długu oraz do spłaty zobowiązań Gminy do wysokości ustalonej w uchwale budżetowej;
3)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu;
4)dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesuwaniu środków między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
5)do przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków w granicach działu klasyfikacji budżetowej.
6)do przekazywania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków w granicach działu klasyfikacji budżetowej.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Grzegorz Wierzbicki

artykuł nr 19

UCHWAŁA NR IV/ 22/11

UCHWAŁA NR IV/ 22/11
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 10 lutego 2011 roku


w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kodrąb na lata 2011–2017

Na podstawie art. 226, art. 227, art. 228, art. 230 ust. 6 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020) w związku z art. 121 ust. 8 i art. 122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, Nr 219, poz. 1706, z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020, Nr 161, poz. 1078, Nr 226, poz. 1475) oraz art. 18 ust.2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102,poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

§ 1 . Uchwalić Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Kodrąb na lata 2011–2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011–2017, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Określić wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2011–2017, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. 1. Upoważnić Wójta do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, okreś¬lonych Załącznikiem Nr 2 do Uchwały.
2. Upoważnić Wójta do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3. Upoważnić Wójta do przekazania upraw¬nień w zakresie zaciągania zobowiązań, określonych w § 3 ust. 1 i 2 Uchwały, kierownikom jednostek organizacyjnych realizujących przedsięwzięcia ujęte w Załącz¬niku Nr 2 do Uchwały.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011r.
 

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Grzegorz Wierzbicki

artykuł nr 20

UCHWAŁA NR IV/21/11


UCHWAŁA NR IV/21/11
RADY GMINY KODRĄB
z dnia 10 lutego 2011 rok


w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi


Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 9 lit. c i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28 poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) oraz art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020) Rada Gminy Kodrąb uchwala co następuje:


§ 1. Postanawia się zaciągnąć pożyczkę długoterminową z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi do kwoty 1.200.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Kodrąb na 2011 rok, związanego z zadaniem pn. „Termomodernizacja budynków ZSzG w Kodrębie” z podziałem na poszczególne lata realizacji zadania: w 2011 roku do kwoty 400.000,00 zł, w 2012 roku do kwoty 800.000,00 zł.

§ 2. Pożyczka określona w § 1 zostanie spłacona w latach 2013 – 2017.

§ 3. Spłata pożyczki będzie następowała z dochodów z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.

§ 4. Upoważnia się Wójta Gminy do podejmowania wszelkich czynności formalno – prawnych związanych z zaciągnięciem pożyczki długoterminowej.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem pojęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Grzegorz Wierzbicki