artykuł nr 21

UCHWAŁA NR XX.116.08

 

UCHWAŁA NR  XX.116.08

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 26 listopada 2008r.

 

w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały Rady Gminy Kodrąb Nr VIII.51.07 z dnia 7 września 2007r. w sprawie przyjęcia „Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kodrąb na lata  2007-2013”

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o  samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r.  Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr  162 poz. 1568; z 2004r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Dz. U. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007r. Dz. U. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 Nr 173 poz. 1218; z 2008r. Dz. U. Nr 180 poz. 1111) oraz art. 17 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U z 2008r. Nr 115 poz. 728,  Nr 171 poz. 1056) oraz porozumienia o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich zawartego dnia 14 kwietnia 2008r. pomiędzy Zarządem Województwa Łódzkiego a Gminą Kodrąb,  Rada Gminy Kodrąb uchwala co następuje:

 

 

§ 1.  W załączniku do uchwały Rady Gminy Kodrąb Nr VIII.51.07 z dnia 7 września 2007r. . w sprawie przyjęcia „Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kodrąb na lata  2007-2013” wprowadza się następujące zmiany:

1) w 3. Części programowej  pkt „3.2 Cele strategiczne, szczegółowe i kierunki działań” otrzymuje nowe brzmienie którego treść stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Kodrąb

 

mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

 

 Załącznik

do Uchwały Nr XX/116/08

Rady Gminy Kodrąb 

z dnia 26 listopada 2008r.

 

3.2. CELE STRATEGICZNE, SZCZEGÓŁOWE I KIERUNKI DZIAŁAŃ

Problem:

Rodziny niewydolne wychowawczo nie w pełni zaspokajają potrzeby rozwojowe dziecka i nie wykształtują właściwych postaw społecznych.

 

Cel strategiczny 1.

Pomoc rodzinom i polityka prorodzinna

 

Cele szczegółowe:

1.1.Pomoc osobom i rodzinom, u których stwierdzono bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych.

1.2.Pomoc niepełnosprawnym i długotrwale chorym dzieciom i ich rodzinom.

1.3.Pomoc rodzinie w kształceniu i wszechstronnym rozwoju dzieci i młodzieży.

1.4.Pomoc dzieciom z rodzin patologicznych oraz całym rodzinom.

1.5.Inicjowanie i wsparcie działań integracyjnych dzieci i młodzieży z różnych środowisk.

1.6.Promowanie właściwych postaw życiowych.

1.7.Zwiększenie oferty możliwości spędzania wolnego czasu i promowanie zdrowego stylu życia. 

 

Kierunki działań do celów szczegółowych 1.1 - 1.7:

1.   Systematyczna praca socjalna z rodzinami z problemem opiekuńczo-wychowawczym polegająca na:

·   diagnozie deficytów w zakresie pełnienia ról rodzicielskich, wydolności opiekuńczo-wychowawczej, zaniedbań względem dzieci,

·   diagnozie – ocenie sytuacji dziecka w rodzinie, środowisku szkolnym, rówieśniczym.

2.   Pomoc materialna dla rodzin pozostających w trudnej sytuacji ekonomicznej realizowana przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z systemu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych.

3.   Zapewnienie rodzinom i osobom samotnie wychowującym dzieci dostępu do pomocy pedagogicznej, psychologicznej i prawnej – podjęcie działań w kierunku utworzenia na terenie gminy punktu konsultacyjnego.

  1. Podjęcie działań, przy współpracy z samorządem powiatowym, w kierunku utworzenia na terenie gminy Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
  2. Tworzenie świetlic wiejskich, w tym środowiskowych, socjoterapeutycznych, opiekuńczo-wychowawczych, działających w poszczególnych miejscowościach, oferujących pomoc dzieciom z rodzin z trudnościami opiekuńczo-wychowawczymi poprzez: dożywianie, właściwą opiekę pedagogiczną, pomoc
    w rozwiązywaniu trudności szkolnych, możliwość konstruktywnego spędzania czasu wolnego, nabywanie przez dzieci różnych umiejętności społecznych koniecznych do samodzielnego funkcjonowania w dorosłym życiu.
  3. Zabezpieczenie potrzeb bytowych dzieci i młodzieży z rodzin ubogich:

·   organizowanie i finansowanie dożywiania w trakcie nauki w szkole,

·   zapewnienie odzieży, wyposażenia w artykuły szkolne,

·   organizowanie i finansowanie wypoczynku letniego i zimowego,

·   organizowanie akcji charytatywnych dla pozyskiwania środków na pomoc dzieciom.

  1. Podjęcie działań w kierunku zwiększenia liczby palcówek przedszkolnych na terenie gminy.
  2. Systematyczna współpraca z istniejącymi w powiecie jednostkami zapewniającymi opiekę dla dzieci.
  3. Aktywna współpraca z policją, wymiarem sprawiedliwości właściwym ze względu na położenie gminy (w szczególności sądem rodzinnym oraz kuratorami sądowymi dla dzieci i młodzieży) w celu systematycznego diagnozowania
    i analizowania zjawisk patologicznych na terenie gminy.
  4. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz dziecka
    i rodziny.
  5. Współuczestnictwo w kampaniach medialnych i informacyjnych organizowanych przez inne podmioty pomocy społecznej (PCPR, ROPS, inne).
  6. Systematyczne współdziałanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
    z placówkami oświatowymi w celu bieżącej analizy sytuacji dzieci i młodzieży uczęszczającej do szkół, a w szczególności przeciwdziałanie pojawiającym się patologiom.
  7. Wspieranie działań mających na celu utworzenie na terenie gminy mieszkań socjalnych przeznaczonych w szczególności dla rodzin w kryzysie, samotnych matek i osób pozbawionych dachu nad głową.
  8. Organizowanie dla rodziców i ich dzieci różnych form edukacji z wykorzystaniem istniejącego systemu szkolnego oraz tworzenie systemu poradnictwa.

15.  Zapewnienie dzieciom i młodzieży szerszego dostępu do alternatywnych form spędzania czasu wolnego, m.in. poprzez zwiększenie liczby zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych (zajęcia muzyczne, plastyczne, turnieje sportowe, festyny rodzinne, wycieczki), tworzenie placówek kulturalno-oświatowych na terenie gminy.

16.  Przygotowanie bazy sportowo-rekreacyjnej (boiska, bieżnie, place zabaw, parki, kawiarenki internetowe, itp.).

17.  Organizacja zajęć świetlicowych służących do kształtowania właściwych postaw życiowych, integracji  dzieci i młodzieży, rozwijania zainteresowań, zdobywania nowych umiejętności.

 

Odpowiedzialni za realizację kierunków działań:

Rada Gminy i Urząd Gminy, jednostki organizacyjne samorządu gminnego, w tym szkoły i jednostki organizacyjne pomocy społecznej, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Środki finansowe:

Budżet samorządu lokalnego, środki pozyskane z funduszy zewnętrznych: rządowych, pozarządowych, programów celowych.

Partnerzy:

Instytucje rządowe, naukowe, samorządowe, organizacje społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pożytku publicznego, stowarzyszenia z terenu gminy Kodrąb.

 

Problem:

 

Zwiększająca się liczba osób w wieku poprodukcyjnym na terenie gminy stwarza konieczność zapewnienia im w najbliższych latach odpowiednich usług wzmacniających i wspierających. Wraz ze starzeniem się lokalnej społeczności zwiększa się również liczba osób niepełnosprawnych. Odpowiedniego wsparcia należy także udzielić grupom dotkniętym i zagrożonym ubóstwem, bezrobociem i uzależnieniami – problemami bardzo często będącymi przyczyną wykluczenia ze środowiska lokalnego.

 

Cel strategiczny 2.

Aktywizacja grup zagrożonych wykluczeniem społecznym

 

Cele szczegółowe:

2.1.Wsparcie seniorów i osób niepełnosprawnych.

2.2.Pomoc osobom dotkniętych i zagrożonym problemami ubóstwa i bezrobocia.

2.3.Rozwijanie systemu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.

2.4.Integracja społeczna i przeciwdziałania patologiom.

2.5.Kształtowanie właściwych postaw społecznych.

2.6.Zwiększenie uczestnictwa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz osób starszych w życiu społecznym gminy.

Kierunki działań do celu szczegółowego 2.1 - 2.6:

1.   Utrzymanie osób starszych i niepełnosprawnych wymagających opieki w środowisku zamieszkania.

  1. Praca socjalna. Podejmowanie przez pracowników socjalnych działań mających na celu głównie ułatwianie kontaktów z placówkami służby zdrowia, udzielanie pomocy w korzystaniu z różnych form rehabilitacji leczniczej i społecznej, inicjowanie kontaktów rodzinnych oraz podejmowanie działań zmierzających do większego zaangażowania rodziny w sprawowanie opieki nad osobą wymagającą takiej pomocy, w tym zawieranie umów alimentacyjnych, porozumień na świadczenie usług, zapewnienie osobom uprawnionym usług
    w ramach pielęgniarskiej opieki środowiskowej, uwrażliwienie społeczności lokalnej na potrzeby osób starszych i niepełnosprawnych, także rozpowszechnienie idei wolontariatu, objęcie opieką woluntarystyczną osób potrzebujących opieki, prowadzenie współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w celu umożliwienia osobom starszym i niepełnosprawnym skorzystania
    z przysługujących im uprawnień, np. wyjazdu na turnus rehabilitacyjny, do sanatorium, w uzyskaniu odpowiedniego sprzętu rehabilitacyjnego itp.
  2. Rozwijanie usług opiekuńczych (w tym świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych) obejmujących pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, podstawową opiekę higieniczną zalecaną przez lekarza, pielęgnację oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem – zwiększenie liczby opiekunek.
  3. Rozwijanie aktywnych form spędzania czasu wolnego przez osoby starsze
    i niepełnosprawne, w tym organizowanie cyklicznych spotkań integracyjnych, zaspokajanie potrzeb kulturalno-społecznych i rekreacyjnych.
  4. Ułatwienie osobom niepełnosprawnym kontaktu z placówkami rehabilitacyjnymi poprzez zorganizowanie transportu.
  5. Podjęcie działań, we współpracy z samorządem powiatowym, w kierunku utworzenia na terenie gminy Warsztatów Terapii Zajęciowej.

7.   Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie likwidacji barier architektonicznych, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej.

8.   Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie aktywizacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.

9.   Rozpowszechnianie idei wolontariatu wśród społeczności lokalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży, na rzecz opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi.

10.  Wsparcie osób zaburzonych i chorych psychicznie w samodzielnym funkcjonowaniu na terenie gminy, w szczególności poprzez opiekę medyczną, poradnictwo socjalne i pomoc materialną.

11.  W przypadku wyczerpania wszystkich możliwości zapewnienia opieki
w środowisku, umieszczenie osób wymagających całodobowej opieki
w zakładach opiekuńczo-leczniczych lub w domach pomocy społecznej.

  1. Zmniejszanie skutków ubóstwa poprzez systematyczną pomoc finansową
    i rzeczową (ubrania, środki czystości, meble, sprzęt AGD, żywność w ramach programu PEAD), realizowaną przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
  2. Rozwijanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie monitorowania zjawiska bezrobocia na terenie gminy, obejmującej m.in. organizowanie stażów absolwenckich i przygotowania zawodowego, prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społecznie użytecznych, szkoleń i kursów umożliwiających zmianę kwalifikacji zawodowych (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 45 lat).
  3. Objecie pracą socjalną osób marginalizowanych, w tym bezrobotnych, aby zachęcać je do systematycznego poszukiwania zatrudnienia. W szczególności należy dążyć do udzielenia im wszechstronnej pomocy w zakresie: poradnictwa
    i zapoznania z aktywnymi technikami poszukiwania pracy.
  4. Systematyczne dokształcanie pracowników socjalnych w zakresie wdrażania nowych instrumentów w pracy socjalnej – kontraktu socjalnego.
  5. Tworzenie sprzyjającego klimatu dla potencjalnych inwestorów tworzących nowe miejsca pracy.
  6. Tworzenie na terenie gminy sprzyjającego klimatu dla organizacji pozarządowych mogących zorganizować Klub Integracji Społecznej.
  7. Współudział w programach realizowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przez instytucje rynku pracy.
  8. Bieżący monitoring ofert programowych i ewentualne opracowanie projektów mających na celu rozwiązywanie problemu bezrobocia, w szczególności wśród kobiet i osób długotrwale bezrobotnych.
  9. Promowanie działań woluntarystycznych, inicjowanie grup samopomocowych, wymiana usług.
  10. Monitorowanie problemu uzależnień na terenie gminy.
  11. Ograniczanie i zmiana struktury spożycia napojów alkoholowych.
  12. Zmiana zachowań i postaw mieszkańców w sytuacjach związanych z alkoholem
    i narkotykami.
  13. Zintensyfikowanie stosownych form profilaktyki alkoholowej i narkotykowej kierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży (organizowanie imprez, wyjazdów, festynów dla mieszkańców gminy).
  14. Budowanie skutecznych form kontroli prawnej i społecznej nad szkodliwymi formami postępowania osób nadużywających alkoholu.
  15. Zwiększanie świadomości społeczności lokalnej odnośnie zagrożeń wynikających ze stosowania używek – zwiększenie liczby kampanii informacyjnych i profilaktycznych.
  16. Prowadzenie wśród dzieci i młodzieży edukacji eliminującej czynniki zagrażające prawidłowemu funkcjonowaniu społecznemu i psychologicznemu – promowanie zdrowego stylu życia.
  17. Zwiększenie skuteczności i dostępności leczenia i terapii osobom uzależnionym
    i współuzależnionym w zakresie nowoczesnych strategii i metod rozwiązywania problemów uzależnień oraz wzmacnianie efektów leczenia.
  18. Wspieranie i rozszerzanie działalności funkcjonującej w gminie grupy AA.
  19. Opracowanie i realizacja lokalnego programu przeciwdziałania narkomanii.
  20. Przeciwdziałanie przemocy domowej – opracowanie i realizacja lokalnego programu przeciwdziałania przemocy domowej.

 

Odpowiedzialni za realizację kierunków działań:

Rada Gminy i Urząd Gminy, jednostki organizacyjne samorządu gminnego, w tym szkoły i jednostki organizacyjne pomocy społecznej, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

Środki finansowe:

Budżet samorządu lokalnego, środki pozyskane z funduszy zewnętrznych: rządowych, pozarządowych, programów celowych.

 

Partnerzy:

Instytucje rządowe, naukowe, samorządowe, organizacje społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pożytku publicznego, stowarzyszenia z terenu gminy Kodrąb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Problem:

 

Właściwa ocena możliwości lokalnego systemu pomocy społecznej i jego rozwój zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami społecznymi może przyczynić się do skuteczniejszego wspierania mieszkańców. Ograniczona liczba organizacji pozarządowych na terenie gminy skutecznie utrudnia realizację nowatorskich rozwiązań oraz występowanie o fundusze wspomagające rozwiązywanie lokalnych problemów społecznych.

 

Cel strategiczny 3.

 

Rozwój kapitału społecznego i ludzkiego w środowisku lokalnym

Cele szczegółowe:

3.1.Profesjonalizacja służb społecznych jako czynnik integracji lokalnej.

3.2.Diagnozowanie potrzeb i problemów społeczności lokalnej.

3.3.Współpraca z partnerami zewnętrznymi zmierzająca do rozbudowy struktur pozarządowych.

3.4.Propagowanie i rozwijanie wśród społeczności lokalnej idei obywatelskiej odpowiedzialności i uczestniczenia w zaspokajaniu ludzkich potrzeb.

3.5.Rozwój rekreacji, wypoczynku i kultury w gminie.

 

Kierunki działań do celów szczegółowych 3.1 – 3.5:

1.   Wzmocnienie roli pracownika socjalnego jako profesjonalisty działającego na rzecz pełniejszej integracji społecznej osób ubogich i wykluczonych społecznie.

2.   Zwiększenie liczby pracowników socjalnych do poziomu zgodnego z ustawą
o pomocy społecznej; systematyczne dokształcanie pracowników socjalnych.

3.   Motywowanie pracowników socjalnych do zdobycia specjalizacji w zawodzie.

4.   Systematyczna diagnoza i monitoring istniejących problemów społecznych.

5.   Systematyczna analiza zasobów finansowych przeznaczonych na realizację zadań własnych i zleconych.

6.   Coroczne informowanie radnych i decydentów o istniejących potrzebach
i kwestiach społecznych.

7.   Analiza świadczonej pomocy ze względu na efektywność i właściwość adresatów.

8.   Systematyczny monitoring istniejących i rozpoczynających się programów celowych i funduszy służący ewentualnemu pozyskiwaniu środków zewnętrznych na rozwiązywanie lokalnych potrzeb społecznych.

9.   Doskonalenie systemu informacyjnego o możliwościach udzielania pomocy społecznej i wsparcia mieszkańcom gminy np. poprzez Internet oraz organizowanie kampanii informacyjnych.

  1. Analiza ofert organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie powiatu
    i województwa.
  2. Rozwój współpracy z organizacjami pozarządowymi o działalności ponadlokalnej i ogólnopolskiej poprzez zaprezentowanie im walorów i możliwości samorealizacji na terenie gminy.
  3. Rozwijanie ruchu pozarządowego na terenie gminy poprzez uczestnictwo
    w szkoleniach dla liderów.

13.  Wspieranie organizacyjne, prawne i lokalowe powstających i istniejących organizacji pozarządowych oraz świadczenie poradnictwa dla organizacji pozarządowych w zakresie pozyskiwania grantów i dotacji, środków finansowych z innych źródeł niż samorządowe.

14.  Wspomaganie inicjatyw społecznych i inspirowanie rozwoju idei samopomocy.

15.  Promowanie idei wolontariatu i pozyskiwania wolontariuszy do współpracy w realizowaniu zadań dotyczących rozwiązywania problemów społecznych.

  1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie wykorzystania na potrzeby lokalnej infrastruktury pomocowej obiektów budowlanych będących
    w posiadaniu gminy.
  2. Promocja kultury i tradycji lokalnych poprzez stałe imprezy plenerowe i integracyjne.
  3. Popularyzacja dorobku kulturowego gminy poprzez wystawy i festyny
  4. Promowanie imprez międzypokoleniowych.

 

Odpowiedzialni za realizację kierunków działań:

Rada Gminy i Urząd Gminy, jednostki organizacyjne samorządu gminnego, w tym pomocy społecznej.

 

Środki finansowe:

Budżet samorządu lokalnego, środki pozyskane z funduszy zewnętrznych: rządowych, pozarządowych, programów celowych.

 

Partnerzy:

Instytucje rządowe, naukowe, samorządowe, organizacje społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pożytku publicznego, stowarzyszenia z terenu gminy Kodrąb.

 

 

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Kodrąb

 

mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

 

 

artykuł nr 22

UCHWAŁA NR XX.115.08

UCHWAŁA NR XX.115.08

  RADY GMINY KODRĄB

z dnia 26 listopada 2008r.

 

 

w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu dla członków ochotniczych straży pożarnych za udział w akcjach ratowniczych i szkoleniach

 

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr162, poz.1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz.1111) oraz art.28 ust.1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r.  o ochronie przeciwpożarowej (tj. Dz.U. z 2002r. Nr 147, poz. 1229;z 2003r. Nr 52, poz.452; z 2004r. Nr 96 , poz.959; z 2005r. Nr 100, poz.835, Nr 100, poz.836; z 2006r. Nr 191,poz. 1410; z 2007r. Nr 89, poz.590; z 2008r. Nr 163, poz.1015)  Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

 

 

 § 1. Ustala się ekwiwalent dla członków ochotniczych straży pożarnych , którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych lub szkoleniu pożarniczym  organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę w wysokości  10,00zł   za każdą godzinę.

 

§ 2. Ekwiwalent jest wypłacany  z budżetu gminy przed zakończeniem każdego roku kalendarzowego na wniosek Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej, potwierdzony przez Komendanta Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych w Kodrębie.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Kodrębie.

   

§ 5. Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący

Rady Gminy Kodrąb

 

mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

artykuł nr 23

UCHWAŁA NR XX.114.08

 

   

 

    UCHWAŁA  NR XX.114.08 

  RADY  GMINY  KODRĄB

 z dnia  26  listopada  2008 roku

 

 

w sprawie zmian w budżecie Gminy  Kodrąb na 2008 rok

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 , art.51 ust.1 i 2 , art.57 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806;  z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 102, poz. 1055, Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173,poz.1218 ; z 2008r. Nr 180, poz.1111) oraz art. 165 i art.184 ustawy z dnia 30 czerwca  2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104, Nr 169, poz.1420, Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 249, poz. 1832; z 2007r. Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

 

 

  § 1. Zwiększa się dochody budżetowe o kwotę zł. 159.469,04  i zmniejsza się dochody budżetowe o kwotę zł. 8.005,00 zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

  § 2. Zwiększa się wydatki  budżetowe o kwotę  . 343.051,04

i zmniejsza  się wydatki budżetowe o kwotę zł. 191.587,00  zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

  § 3. Zmienia się wydatki inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

 

  § 4.  Budżet gminy po zmianie wynosi :  

 

  dochody   - zł.10.315.143,37

wydatki - zł. 11.268.970,37

 

 

  § 5.  Zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych Gminy Kodrąb na lata 2008  -  2011 zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

 

 

 

 

  § 6. Zwiększa się plan finansowy przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego p.n.: Zakład Gospodarki Komunalnej w Kodrębie zgodnie z załącznikiem Nr 5. Plan finansowy przychodów i wydatków po zmianach wynosi:

 

przychody  zł. 1.950.000,00

wydatki     zł. 1.950.000,00

 

  § 7.  Wprowadza się zmiany w § 18  pkt 3 uchwały Nr XIII.75.08 Rady Gminy Kodrąb z dnia 08 lutego 2008 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kodrąb na 2008 rok, zmieniony uchwałą Nr XIV.85.08 Rady Gminy Kodrąb z dnia 28 marca 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Kodrąb na 2008 rok, zmieniony uchwałą Nr XVI.98.08 z dnia 24 czerwca 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Kodrąb na 2008 rok, zmieniony uchwałą Nr XVII.107.08 z dnia 17 września 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Kodrąb na 2008 rok, zmieniony uchwałą Nr XVIII.112.08 Rady Gminy Kodrąb z dnia 17 października 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Kodrąb który otrzymuje brzmienie:

„3) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków określonych w wieloletnim programie inwestycyjnym do kwoty zł. 5.566.298,00;”

 

§ 8.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

§ 9.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Kodrąb

 

mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

 

artykuł nr 24

UCHWAŁA NR XX.113.08

 

UCHWAŁA  NR XX.113.08

  RADY  GMINY  KODRĄB

   z dnia  26 listopada  2008 roku

 

w sprawie zmiany uchwały Nr XIII.71.08 z dnia 08 lutego 2008 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb kredytu bankowego długoterminowego

 

 

  Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit.c ,art.58 ust.1 ustawy z dnia

08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591: z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 ; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128,  Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180 , poz.1111)  i art. 82 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104, Nr 169, poz. 1420 ; z 2006r. Nr 45, poz.319 , Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832; z 2007r. Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984, Nr 82, poz. 560; z 2008r. Nr 180 , poz.1112)  Rada Gminy Kodrąb  uchwala, co następuje:

 

 

  § 1. W uchwale Nr XIII.71.08 z dnia 08 lutego 2008 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb kredytu bankowego długoterminowego wprowadza się następującą zmianę:

 

1) w § 1 ust 1 po słowach Zalesie Gosławickie  - Widawka dodaje się słowa

 „ i Kuźnica”.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Kodrąb

 

mgr inż. Marek Krężlewski