artykuł nr 11

UCHWAŁA NR XV /95/08

 

UCHWAŁA  NR  XV /95/08

RADY  GMINY  KODRĄB

z dnia  29  kwietnia   2008 r.

 

 

  w sprawie odpłatnego nabycia  nieruchomości na własność Gminy Kodrąb

 

 

 Na podstawie  art.18 ust.2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055 , Nr 116, poz. 1203;z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337: z 2007r. Nr 48 , poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218  )  Rada Gminy  Kodrąb uchwala, co następuje :

 

 

§ 1. Nabyć odpłatnie na  własność  Gminy Kodrąb  od Pani Wioletty Florkiewicz nieruchomość  położoną w obrębie Kodrąb , oznaczoną Nr działki 432/6 o pow. 0,0070 ha  ,  za kwotę 4.000,00 zł.  z przeznaczeniem  pod lokalizację pompowni ścieków  .

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

  Przewodniczący

  Rady Gminy Kodrąb

  mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

artykuł nr 12

UCHWAŁA NR XV/ 94/08

 

UCHWAŁA NR XV/ 94/08

RADY GMINY KODRĄB

z  dnia  29  kwietnia  2008r.

w sprawie  przeznaczenia do sprzedaży  nieruchomości stanowiących własność  Gminy  Kodrąb

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit a  ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym( tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz.1591; z 2002 r Nr 23, poz.220,  Nr 62, poz. 558,  Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271 , Nr 214, poz.1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717 , Nr 162, poz.1568; z 2004r.  Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203; z 2005r. Nr 172, poz.1441,  Nr 175 poz.1457 ; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48,poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173 , poz. 1218) oraz art.13 ust. 1, art.37 ust.1 i ust.2 pkt.5  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( tj. Dz. U. z 2004. Nr 261, poz.2603, Nr 281, poz.2782; z 2005 r. Nr 130, poz.1087, Nr 169, poz.1420, Nr 175, poz.1459; z 2006r. Nr 64 , poz.456, Nr 104 , poz.708, Nr 220, poz.1600 i poz. 1601; z 2007r. 173, poz.1218 ) Rada Gminy w  Kodrębie  uchwala co  następuje:

 

 

 § 1.  Przeznacza się do sprzedaży  w drodze bezprzetargowej na rzecz użytkownika wieczystego nieruchomość gruntową , położoną w obrębie geodezyjnym Dmenin , oznaczoną  w ewidencji gruntów Nr 735/1  o pow.0,0676 ha.

 

  § 2. Przeznacza się do sprzedaży  w drodze przetargu nieruchomość położoną w obrębie geodezyjnym Klizin II , oznaczoną w ewidencji gruntów Nr 193 o pow. 0,41 ha .

 

  § 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

  § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

  Przewodniczący

  Rady Gminy Kodrąb

  mgr inż. Marek Krężlewski

 

artykuł nr 13

UCHWAŁA NR XV/ 93/08

 

 

UCHWAŁA NR XV/ 93/08

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 29 kwietnia 2008r.

 

w sprawie rozpatrzenia  sprawozdania z wykonania budżetu gminy Kodrąb za 2007 rok i  udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kodrąb 

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r.  Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 ; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 , poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128 , Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48 , poz.327,Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218) oraz  art. 199 ust.3   ustawy z  dnia  30 czerwca  2005r.  o finansach publicznych ( Dz. U.  Nr 249, poz.2104, Nr 169, poz.1420, Nr 45, poz.319, Nr 104, poz.708, Nr 187, poz.1381, Nr 170, poz.1217 i poz.1218, Nr 249, poz.1832 ; z 2007r. Nr 88, poz.587,Nr 115, poz.791, Nr 140, poz.984) Rada Gminy Kodrąb  uchwala, co następuje :

 

 

  § 1.  Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2007 , stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały oraz zapoznaniu się z wnioskiem i opinią Komisji Rewizyjnej  i  opiniami  Regionalnej Izby Obrachunkowej , udziela się absolutorium Wójtowi Gminy  z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2007.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

 

 

 

  Przewodniczący

  Rady Gminy Kodrąb

  mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

     Załącznik

    do uchwały Nr XV/ 93 /08

  Rady Gminy Kodrąb

    z dnia 29  kwietnia 2008r.

 

 

SPRAWOZDANIE

z wykonania budżetu gminy Kodrąb za 2007 rok.

 

 

 

Budżet gminy Kodrąb na 2007 rok został przyjęty uchwałą Nr IV/19/07 Rady Gminy Kodrąb z dnia 28 marca 2007 roku.

 

Plan dochodów budżetu gminy ustalono w kwocie zł. 8.611.265,00,  a plan wydatków gminy w kwocie zł. 9.691.219,00, w tym na finansowanie zadań inwestycyjnych przeznaczono kwotę zł. 1.574.575,00.

 

Ustalono w budżecie gminy na 2007 rok kwotę rozchodów związanych ze spłatą zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości  zł. 565.000,00, w tym na:

1.   raty pożyczki z WFOŚ i GW w Łodzi w kwocie zł. 165.000,00  na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie II etap,

2.   kredytu bankowego na wydatki oświaty w kwocie zł. 400.000,00

oraz związanych ze spłatą deficytu z roku poprzedniego w kwocie zł. 86.012,00

 

  Ustalono w budżecie gminy na 2007 rok kwotę przychodów w wysokości

zł. 1.730.966,00  na:

1.   pokrycie deficytu zł. 1.079.954,00

2.   spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów zł. 565.000,00

3.   spłatę deficytu z roku poprzedniego zł. 86.012,00

 

Plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego przyjęto:

 

przychody zł.   1.704.900,00

w tym dotacja z budżetu gminy   zł. 67.000,00

wydatki zł.   1.704.900,00

 

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska przyjęto:

 

przychody       zł.   27.094,00

wydatki   zł.     27.094,00

 

Zmiany do budżetu gminy zostały wprowadzone:

 

- uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr V/27/07 z dnia 27 kwietnia 2007 roku  „zwiększono” plan dochodów budżetowych i „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę  zł. 47.391,00

 

 

- Zarządzeniem Nr 6/2007 Wójta Gminy Kodrąb z dnia 18 maja 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych i „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 104.820,74

 

- uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr VI/34/07 z dnia 25 maja 2007 roku  „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę  zł. 86.012,00;  Ponadto tą uchwałą został „zmniejszony” plan przychodów o kwotę zł. 86.012,00,  który po zmianie wynosi

  zł. 1.644.954,00.  Zmiana w planie przychodów została dokonana na podstawie 

  zalecenia z uchwały Nr 14/80/2007 z dnia 27 kwietnia 2007 roku Kolegium  

  Regionalnej  Izby Obrachunkowej w Piotrkowie Trybunalskim.

 

- uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr VII/38/07 z dnia 29 czerwca 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 23.048,00,  „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 40.318,00 i „zmniejszonoplan wydatków budżetowych o kwotę zł. 17.270,00; Ponadto tą uchwałą „zwiększono” plan wydatków inwestycyjnych o kwotę zł. 2.270,00.

  „zwiększa” się na:

 

·   budowę kanalizacji sanitarnej w Wólce Pytowskiej dł. 0,8 km

  (dokumentacja techniczna) zł. 2.260,00

·   nabycie gruntów pod budowę drogi gminnej w Kodrębie zł.   10,00

 

Ponadto tą uchwałą zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych na

2007 rok.

 

- Zarządzeniem Nr 12/2007 Wójta Gminy Kodrąb z dnia 29 czerwca 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych i „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 26.162,00

 

- Zarządzeniem Nr 13/2007 Wójta Gminy  Kodrąb z dnia 29 czerwca 2007 roku dokonano zmian w planie wydatków budżetowych przeniesienia środków między rozdziałami i paragrafami na kwotę zł. 57.600,00

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr VIII/43/07 z dnia 07 września dokonano zmiany uchwały Nr VII/38/07 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kodrąb na 2007 rok w załącznikach:  Nr 3 – wydatki inwestycyjne Gminy Kodrąb na 2007 rok i Nr 4 wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych Gminy Kodrąb na 2007 rok – wprowadzono zadanie inwestycyjne p.n. „Sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem -  Ewidencja Ludności” na kwotę zł. 6.440,00.

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr VIII/44/07 z dnia 07 września 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 23.802,00, „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 83.802,00 i „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 60.000,00; Ponadto tą uchwałą „zmniejszono” plan wydatków inwestycyjnych o kwotę zł. 30.000,00

  „zmniejsza” się na:

·   termomodernizację budynków Zespołu Szkolno – Gimnazjalnego

  w Kodrębie     zł. 30.000,00

   Ponadto tą uchwałą zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych na

  2007 rok oraz załącznik o wydatkach na programy i projekty realizowane ze

  środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności.

 

- Zarządzeniem Nr 23/2007 Wójta Gminy Kodrąb z dnia 28 września 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych i „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 13.461,00 oraz „zmniejszono” plan dochodów budżetowych i „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 6.006,92.

 

- Zarządzeniem Nr 24/2007 Wójta Gminy  Kodrąb z dnia 28 września 2007 roku dokonano zmian w planie wydatków budżetowych przeniesienia środków między rozdziałami i paragrafami na kwotę zł. 75.210,00

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr XX/56/07 z dnia 30 października 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 84.998,00,  i „zmniejszono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 37.934,00, „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 129.998,00 i „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 237.934; Ponadto tą uchwałą „zmniejszono” plan wydatków inwestycyjnych o kwotę zł. 155.000,00

  „zmniejsza” się na:

 

·   przebudowę sieci wodociągowej w Dmeninie dł. 4,1 km   zł.155.000,00

 

  Ponadto tą uchwałą zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych na

  2007 rok oraz załącznik o przychodach i rozchodach budżetu gminy na 2007 rok –

  zmienia się deficyt budżetu do kwoty zł. 838.942,00.

  Uchwała ta uchyliła także uchwałę Rady Gminy Kodrąb Nr IV/16/07 z dnia 28 marca

  2007 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb pożyczki długoterminowej

  z WFOŚ i GW w Łodzi na zadanie inwestycyjne p.n. „ Budowa sieci wodociągowej

  w Dmeninie”.

 

- Zarządzeniem Nr 27/2007 Wójta Gminy Kodrąb z dnia 13 listopada 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych i „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 41.935,00.

 

- Zarządzeniem Nr 29/2007 Wójta Gminy  Kodrąb z dnia 23 listopada 2007 roku dokonano zmian w planie wydatków budżetowych przeniesienia środków między rozdziałami i paragrafami na kwotę zł. 1.460,00

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr XI/60/07 z dnia 05 grudnia 2007 roku zmieniono uchwałę Rady Gminy Kodrąb Nr IV/15/07 z dnia 28 marca 2007 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb pożyczki długoterminowej z WFOŚ i GW w Łodzi. Zmiana dotyczyła zmiany kwoty pożyczki z kwoty zł. 140.000,00 na kwotę zł. 30.000,00.

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr XI/61/07 z dnia 05 grudnia 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 170.290,00,  „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 104.849,00 i „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 99.559,00; Ponadto tą uchwałą „zmniejszono” plan wydatków inwestycyjnych o kwotę zł. 97.559,00

  „zwiększa” się na:

 

·   budowę  kanalizacji sanitarnej w Kodrębie III etap dł. 2,9 km  zł.   27.355,00

  „zmniejsza” się na:

 

·   budowę sieci wodociągowej Żencin - Zalesie dł. 5,03 km   zł.124.914,00

 

  Ponadto tą uchwałą zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych na

  2007 rok oraz załącznik o przychodach i rozchodach budżetu gminy na 2007 rok –

  zmienia się deficyt budżetu do kwoty zł. 673.942,00.

 Uchwała ta uchyliła także w całości uchwałę Rady Gminy Kodrąb Nr IV/17/07 z dnia 

  28 marca 2007 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb kredytu bankowego

  długoterminowego na zadanie inwestycyjne p.n. „ Budowa kanalizacji sanitarnej 

  w Kodrębie – III etap”.

 

- Zarządzeniem Nr 32/2007 Wójta Gminy  Kodrąb z dnia 14 grudnia 2007 roku dokonano zmian w planie wydatków budżetowych przeniesienia środków między rozdziałami i paragrafami na kwotę zł. 61.880,00

 

- Uchwałą Rady Gminy Kodrąb Nr XII/65/07 z dnia 28 grudnia 2007 roku „zwiększono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 20,00, i „zmniejszono” plan dochodów budżetowych o kwotę zł. 110.000,00  „zwiększono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 144.989,00 i „zmniejszono” plan wydatków budżetowych o kwotę zł. 528.957,00; Ponadto tą uchwałą „zmniejszono” plan wydatków inwestycyjnych o kwotę zł. 502.209,00.

  „zwiększa” się na:

 

·   budowę  sieci wodociągowej w ul. Piotrkowskiej  w Kodrębie zł.   732,00

  dł. 0,29 km

   

  „zmniejsza” się na:

 

·   budowę sieci wodociągowej Żencin - Zalesie dł. 5,03 km   zł. 36.067,00

·   budowę sieci wodociągowej Józefów–Młyńczysko dł. 0,68 km zł. 30.000,00

·   przebudowa sieci wodociągowej w Dmeninie dł. 4,1 km zł. 17.100,00

·   budowa kanalizacji sanitarnej w Zapolicach dł. 3,6 km   zł. 20.500,00

·   budowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej nr 3935 E   zł.355.400,00

  w Woli Malowanej

·   przebudowa dróg wewnętrznych w Rzejowicach zł. 41.874,00

·   termomodernizacja budynków Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego zł. 2.000,00

  w Kodrębie

 

  Ponadto tą uchwałą zmienia się wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych na

  2007 rok oraz załącznik o przychodach i rozchodach budżetu gminy na 2007 rok –

  zmienia się deficyt budżetu do kwoty zł. 399.954,00. Uchwała ta zmienia także

  załącznik o wydatkach na programy i projekty realizowane ze środków funduszy

  strukturalnych i Funduszu Spójności.

 

 

  Uchwała ta uchyliła także w całości uchwałę Rady Gminy Kodrąb Nr IV/15/07 z dnia 

  28 marca 2007 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb pożyczki

  długoterminowej z WFOŚ i GW w Łodzi na zadanie inwestycyjne p.n. „ Budowa sieci

  wodociągowej „Żencin - Zalesie” i uchwałę Nr XI/60/07 Rady Gminy Kodrąb z dnia 05

  grudnia 2007 roku.

 

- Zarządzeniem Nr 34/2007 Wójta Gminy  Kodrąb z dnia 31 grudnia 2007 roku dokonano zmian w planie wydatków budżetowych przeniesienia środków między rozdziałami i paragrafami na kwotę zł. 164.768,00

 

Budżet gminy Kodrąb po zmianach na dzień 31.12.2007 roku wynosi:

 

  plan dochodów zł. 8.993.251,82

  plan wydatków zł. 9.393.205,82

 

Plan przychodów i wydatków po zmianach dla zakładu budżetowego p. n.: Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy Kodrąb na dzień 31.12.2007 roku wynosi:

 

przychody zł. 1.712.620,00

wydatki zł. 1.712.620,00

 

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska po zmianach na dzień 31.12.2007 roku wynosi:

 

przychody   zł. 31.094,00

wydatki   zł. 31.094,00

 

  Realizację dochodów i wydatków budżetowych wg działów i rozdziałów kwotowo przedstawia załącznik p.n.: “Wykonanie budżetu gminy Kodrąb za 2007 rok” sporządzony w układzie tabelarycznym obejmujący całokształt gospodarki finansowej gminy.

 

Dochody  gminy za  2007 rok wykonane zostały w kwocie zł. 9.053.929,70 co stanowi  100,68 % planowanych dochodów.

 

Wydatki gminy  za 2007 rok wykonane zostały  w kwocie zł. 9.049.045,09 co stanowi 96,34 % planowanych wydatków.

 

  Wydatki na inwestycje za 2007 rok zostały wykonane w kwocie zł. 788.221,53 co stanowi  99,52 % planowanych wydatków inwestycyjnych.

 

  Na dzień 31 grudnia 2007 roku wykonanie budżetu gminy zamknęło się kwotą zł. 239.838,61. Na tą kwotę składają się:

 

  • zł. 4.884,61 – nadwyżka za 2007r.
  • zł. 234.954,00 – wolne środki z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów za 2007r.

 

Po odliczeniu z „wykonanych dochodów” za 2007 rok w wysokości zł. 9.053.929,70, spłaty pożyczek i kredytów w kwocie zł. 565.000,00 to „wydatki wykonane” za 2007 rok są wyższe o kwotę zł. 560.115,39.

Różnica ta została pokryta zaciągniętym kredytem bankowym na wydatki bieżące oświaty w kwocie zł. 200.000,00, kredytem bankowym na wydatki bieżące dla gminy w kwocie zł. 400.000,00 i pożyczką z WFOŚ i GW w Łodzi na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie – III etap w kwocie zł.  199.954,00

 

W  2007 roku spłacono raty zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie  zł. 565.000,00, w tym:

 

·   pożyczki z WFOŚ i GW w Łodzi na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie II etap w kwocie zł. 165.000,00

·   kredytu bankowego na wydatki oświaty w kwocie zł.  400.000,00.

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku Gmina Kodrąb posiada zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie zł. 1.194.954,00 w tym:

 

·   pożyczka z WFOŚ i GW w Łodzi w kwocie zł. 175.000,00 na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie II etap

 

·   pożyczka z WFOŚ i GW w Łodzi w kwocie zł. 419.954,00 na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie III etap

 

·   kredyt bankowy w kwocie zł. 200.000,00  zaciągnięty na pokrycie wydatków oświaty

 

·   kredyt bankowy w kwocie zł. 400.000,00  zaciągnięty na pokrycie wydatków gminy

 

  Na dzień 31 grudnia 2007 roku Gmina Kodrąb posiada zobowiązania wymagalne

w kwocie  zł.  16.856,52 z tytułu dostaw i usług, w tym: ZGK Gminy Kodrąb zł. 16.856,52.

 

 

 

  Przewodniczący

  Rady Gminy Kodrąb

  mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie budżetu gminy Kodrąb za 2007 rok

 

Dział

Rozdział

Treść

Dochody budżetowe

 

Wydatki budżetowe

Plan

Wykonanie

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

5

6

7

 

 

O G Ó Ł E M:

8.993.251,82

9.053.929,70

9.393,205,82

9.049,045,09

 

010

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

85.778,82

79.170,43

813.679,82

797.433,67

 

01010

Infrastruktura wodociągowa

i sanitacyjna wsi

-

-

713.911,00

702.144,96

 

01030

Izby rolnicze

-

-

8.000,00

5.544,42

 

01078

Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

-

-

3.500,00

3.494,30

 

01095

Pozostała działalność

85.778,82

79.170,43

88.268,82

86.249,99

600

 

TRANSPORT

I ŁĄCZNOŚĆ

36.080,00

40.683,69

499.522,00

458.259,38

 

60014

Drogi publiczne powiatowe

36.080,00

40.590,00

11.000,00

10.647,70

 

60016

Drogi publiczne gminne

-

93,69

424.120,00

383.209,69

 

60017

Drogi wewnętrzne

-

-

52.202,00

52.201,99

 

60095

Pozostała działalność

 

-

-

12.200,00

12.200,00

700

 

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

145.000,00

152.812,18

15.000,00

11.836,88

 

70005

Gospodarka gruntami

 i nieruchomościami

145.000,00

152.812,18

15.000,00

11.836,88

710

 

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

-

-

22.000,00

18.775,80

 

71004

Plany zagospodarowania przestrzennego

-

-

22.000,00

18.775,80

750

 

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

88.778,00

82.805,27

1.323.108,00

1.272.485,37

 

75011

Urzędy wojewódzkie

 

76.535,00

76.941,69

74.978,00

74.648,05

 

75022

Rady gmin

 

-

-

75.000,00

70.912,59

 

75023

Urzędy gmin

12.243,00

5.863,58

1.124.130,00

1.080.989,02

 

75075

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

-

-

27.000,00

26.773,81

 

75095

Pozostała działalność

-

-

22.000,00

19.161,90

751

 

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

13.387,00

 

13.387,00

 

13.387,00

 

13.387,00

 

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli

 i ochrony prawa

774,00

774,00

774,00

774,00

 

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

 

12.613,00

12.613,00

12.613,00

12.613,00

1

2

3

4

5

6

7

754

 

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

450,00

450,00

95.450,00

62.627,45

 

75412

Ochotnicze straże pożarne

-

-

95.000,00

62.177,45

 

75414

Obrona cywilna

450,00

450,00

450,00

450,00

756

 

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOSCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

 

 

1.776.872,00

 

 

1.865.887,59

 

 

39.000,00

 

 

33.180,24

 

75601

Wpływy  z podatku dochodowego od osób fizycznych

2.500,00

251,30

-

-

 

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

 

289.000,00

 

299.691,00

 

-

 

-

 

75616

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

 

585.500,00

 

604.872,59

 

-

 

-

 

75618

Wpływy z opłaty skarbowej

 

25.800,00

22.528,00

-

-

 

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

874.072,00

938.544,70

-

-

 

75647

Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych

-

-

39.000,00

33.180,24

757

 

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

-

-

45.000,00

29.512,96

 

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów

i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

-

-

45.000,00

29.512,96

758

 

RÓŻNE ROZLICZENIA

 

4.702.519,00

4.700.790,16

24.000,00

-

 

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

 

2.956.631,00

2.956.631,00

-

-

 

75807

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

 

1.696.497,00

1.696.497,00

-

-

 

75814

Różne rozliczenia finansowe

49.391,00

47.662,16

-

-

 

75818

Rezerwy ogólne i celowe

 

-

-

24.000,00

-

1

2

3

4

5

6

7

801

 

OŚWIATA

I WYCHOWANIE

 

77.671,00

59.281,13

3.531.939,00

3.522.606,84

 

80101

Szkoły podstawowe

 

59.792,00

41.462,35

1.807.912,00

1.806.551,37

 

80103

Oddziały przedszkolne

w szkołach podstawowych

-

-

149.650,00

149.599,94

 

80110

Gimnazja

 

-

-

1.217.998,00

1.216.221,06

 

80113

Dowożenie uczniów do szkół

 

-

-

263.800,00

257.754,40

 

80114

Zespoły ekonomiczno-administracyjne szkół

-

-

74.700,00

74.661,29

 

80195

Pozostała działalność

 

17.879,00

17.818,78

17.879,00

17.818,78

851

 

OCHRONA ZDROWIA

 

65.058,00

62.825,86

104.042,00

58.899,15

 

85121

Lecznictwo ambulatoryjne

 

-

-

38.984,00

1.616,33

 

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

65.000,00

62.767,86

65.000,00

57.224,82

 

85195

Pozostała działalność

 

58,00

58,00

58,00

58,00

852

 

POMOC SPOŁECZNA

1.819.382,00

1.806.092,19

1.938.865,00

1.913.945,20

 

85202

Domy pomocy społecznej

 

-

-

8.300,00

8.289,64

 

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalno – rentowe ubezpieczenia społecznego

1.542.066,00

1.533.992,88

1.542.066,00

1.531.224,01

 

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne

8.359,00

7.798,75

8.359,00

7.798,75

 

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

140.889,00

134.452,76

160.996,00

154.559,15

 

85215

Dodatki mieszkaniowe

-

-

5.000,00

4.776,81

 

85219

Ośrodki pomocy społecznej

 

82.676,00

82.676,00

109.145,00

104.554,46

 

85228

Usługi opiekuńcze

i specjalistyczne usługi opiekuńcze

2.000,00

3.779,80

32.059,00

29.803,37

 

85278

Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

1.392,00

1.392,00

1.392,00

1.392,00

 

85295

Pozostała działalność

42.000,00

42.000,00

71.548,00

71.547,01

853

 

OPIEKA SPOŁECZNA

 

-

-

88.000,00

84.264,37

 

85395

Pozostała działalność

-

-

88.000,00

84.264,37

 

854

 

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

172.276,00

179.744,20

349.276,00

341.803,25

 

85401

Świetlice szkolne

65.000,00

73.265,79

237.000,00

230.409,84

 

85412

Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci

i młodzieży szkolnej

-

-

5.000,00

4.915,00

 

85415

Pomoc materialna dla uczniów

 

107.276,00

106.478,41

107.276,00

106.478,41

1

2

3

4

5

6

7

900

 

GOSPODARKA KOMUNALNA

I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

-

 

-

 

312.937,00

 

289.868,51

 

90003

Oczyszczanie miast i wsi

-

-

3.000,00

-

 

 

90015

Oświetlenie ulic, placów

i dróg

-

-

192.000,00

183.747,41

 

90017

Zakłady gospodarki komunalnej

-

-

74.720,00

74.719,13

 

90095

Pozostała działalność

-

-

43.217,00

31.401,97

 

921

 

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

-

-

108.000,00

92.177,72

 

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

-

-

38.000,00

29.455,33

 

92116

Biblioteki

 

-

-

70.000,00

62.722,39

926

 

KULTURA  FIZYCZNA

I SPORT

10.000,00

10.000,00

70.000,00

47.981,30

 

92695

Pozostała działalność

 

10.000,00

10.000,00

70.000,00

47.981,30

 

 

  Przewodniczący

    Rady Gminy Kodrąb

    mgr inż. Marek Krężlewski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE

 

 

z realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy Kodrąb i zadaniach

społeczno – gospodarczych za  2007 rok  wg ważniejszych źródeł.

 

 

Realizacja dochodów za 2007 rok:

 

 

Wykonanie dochodów własnych przedstawia się następująco:

 

 

- udział we wpływach z podatku dochodowego   zł. 938.544,70

 

- podatek rolny   zł. 260.240,24

 

- podatek od nieruchomości zł. 322.925,97

 

- podatek leśny   zł. 20.630,84

 

- podatek od środków transportowych zł. 202.573,30

 

- podatek od spadków i darowizn   zł. 4.163,80

 

- wpływy z opłaty eksploatacyjnej   zł. 2.142,05

 

- wpływy z opłaty skarbowej   zł. 22.528,00

 

- podatek od czynności cywilnoprawnych zł. 83.163,00

 

- wpływy za zarząd,  użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości zł. 66.952,18 

 

- dochody ze sprzedaży, najmu i dzierżawy składników majątkowych zł. 85.860,00

 

- pozostałe dochody różne zł.  190.132,43

 

- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu   zł. 62.767,86

 

 

 

 

Razem dochody własne zł. 2.262.624,37

 

 

 

Dotacje celowe otrzymane przez Gminę od poszczególnych dysponentów zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem za 2007 rok wynoszą:

 

- dotacja na zwrot części podatku akcyzowego dla rolników   zł.   70.580,57

 

- prowadzenie zadań zleconych-  administracja rządowa    zł.   68.538,00

- dotacja na zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem

  Ewidencja Ludności   zł.   6.110,05

 - prowadzenie rejestru wyborców zł.   774,00

 

-  dotacja na przeprowadzenie Wyborów do Sejmu i Senatu   zł.   12.613,00

 - wydatki na obronę cywilną zł. 450,00

 

- dotacja na wypłatę świadczeń rodzinnych zł.1.531.224,01

 

- dotacja na wypłatę zasiłków okresowych z pomocy społecznej zł. 58.934,00

- dotacja na wypłatę zasiłków stałych z pomocy społecznej zł.   75.518,76

 

- dotacja na składki zdrowotne od osób objętych pomocą społeczną   zł. 7.798,75

 

- dotacja na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej zł. 82.676,00

 

- dotacja na dożywianie dzieci w szkołach   zł. 42.000,00

 

- dotacja na pomoc materialną dla uczniów – stypendia szkolne   zł.   88.706,00

 

- dotacja na zakup podręczników dla dzieci rozpoczynających naukę  zł.   9.322,41

  w klasach I – III szkoły podstawowej

 

- dotacja na zakup jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych    zł.   8.450,00   i gimnazjów  

 

- dotacja celowa ze Starostwa Powiatowego w Radomsku na podstawie zł. 40.590,00

  porozumienia na letnie i zimowe utrzymanie dróg powiatowych    

- dotacja na nauczanie języka angielskiego w klasach pierwszych     zł. 4.623,00

 

- dotacja na dofinansowanie programu „Aktywnie spędzamy czas wolny”   zł. 10.000,00

 

- dotacja na dofinansowanie kształcenia młodocianych pracowników   zł. 16.101,78

 

- dotacja na zakup lektur do bibliotek szkolnych szkół podstawowych   zł. 1.717,00

i gimnazjów położonych na terenach wiejskich

 

- dotacja na sfinansowanie kosztów wydawania przez gminę decyzji zł.   58,00

  w sprawie świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniający

  kryterium dochodowe z pomocy społecznej

 

 

- dotacja dla gospodarstw rolniczych objętych suszą zł. 1.392,00

 

 

 

    Razem otrzymane dotacje zł.  2.138.177,33 na zadania zlecone, własne

 i na podstawie porozumień

 

 

 

Wpływy subwencji:

 

- subwencja oświatowa zł. 2.956.631,00

- część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gminy  zł. 1.696.497,00

 

 

  Razem subwencje:   zł. 4.653.128,00  

 

 

  OGÓŁEM DOCHODY WYKONANE:   zł.  9.053.929,70

 

 

 

REALIZACJA WYDATKÓW ZA 2007 rok   przedstawia się następująco:

 

 

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO zł.  797.433,67

 

 

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi zł.  702.144,96

 

  - zakup materiałów i wyposażenia zł.   759,47

 

-  wydatki inwestycyjne:   zł. 701.385,49

 

·   budowa sieci wodociągowej Żencin – Zalesie dł. 5,03 km zł. 49.018,08

·   budowa sieci wodociągowej w Dmeninie dł. 4,1 km   zł. 7.900,00

·   budowa sieci wodociągowej w ul. Piotrkowskiej w Kodrębie   zł. 23.731,41 

  dł. 0,29 km

·   budowa kanalizacji sanitarnej w Kodrębie dł. 2,9 km zł. 608.476,00

·   budowa kanalizacji sanitarnej w Wólce Pytowskiej dł. 0,8 km zł.   12.260,00

  (dokumentacja techniczna)

Izby rolnicze zł.   5.544,42

 

  - wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % uzyskanych

  wpływów z podatku rolnego zł. 5.544,42

 

Usuwanie skutków klęsk żywiołowych zł. 3.494,30

 

  - zakup materiałów i wyposażenia zł. 3.494,30

 

Pozostała działalność zł. 86.249,99

 

- pochodne od wynagrodzeń zł.   226,31

- wynagrodzenie bezosobowe zł.    1.157,62

- zakup usług pozostałych   zł. 8.579,42

- różne opłaty i składki   zł. 69.196,64

 

- wydatki na zakupy inwestycyjne:   zł. 7.090,00

 

·   nabycie nieruchomości pod budowę zbiornika wodnego zł. 7.090,00

  w Widawce

 

TRANSPORT  I  ŁĄCZNOŚĆ zł.   458.259,38

 

Drogi publiczne powiatowe   zł.   10.647,70

 

- zakup usług remontowych   zł.   10.647,70

 

Drogi publiczne  gminne   zł.   383.209,69

 

  - zakup materiałów i wyposażenia zł.   36.666,07

  - zakup usług remontowych zł.   207.406,09

  - zakup usług pozostałych zł.   122.827,53

 

  - wydatki na zakupy inwestycyjne:   zł.   16.310,00

 

·   nabycie gruntów pod budowę drogi gminnej w Kodrębie   zł. 16.310,00

 

Drogi wewnętrzne       zł.  52.201,99

 

  - zakup usług pozostałych   zł.   7.076,00

 

  - wydatki na zakupy inwestycyjne: zł.  45.125,99

 

·   przebudowa dróg wewnętrznych w Rzejowicach   zł.   45.125,99

 

Pozostała działalność     zł.   12.200,00

 

  - wydatki na zakupy inwestycyjne:     zł.   12.200,00

 

·   zakup pługa odśnieżnego   zł. 12.200,00

 

 

 

 

GOSPODARKA MIESZKANIOWA   zł.   11.836,88

Gospodarka gruntami i nieruchomościami       11.836,88  

- zakup usług pozostałych zł.   9.691,58

- opłaty na rzecz budżetu państwa zł.   2.145,30

 

 

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA   zł.   18.775,80

Plany zagospodarowania przestrzennego        zł.   18.775,80

- zakup usług pozostałych   zł.   18.775,80

 

ADMINISTRACJA PUBLICZNA zł. 1.272.485,37

 

Urzędy Wojewódzkie zł.   74.648,05

 

- wynagrodzenia zł. 52.460,00

- pochodne od wynagrodzeń zł.   11.090,00

- zakup materiałów i wyposażenia zł.   2.823,93

- podróże służbowe krajowe zł. 1.164,20

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych zł.   999,87

 

- wydatki na zakupy inwestycyjne:   zł. 6.110,05

 

·   sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem   zł. 6.110,05

Rady Gmin     zł.   70.912,59

 

-diety dla przewodniczącego Rady i V-ce przewodniczących zł. 54.120,00

 i diety dla radnych

- zakup materiałów i wyposażenia zł.   13.999,57

- podróże służbowe krajowe zł.   1.059,02

- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

 służby cywilnej zł.   1.734,00

Urzędy Gmin        zł. 1.080.989,02

 

- wynagrodzenia   zł. 671.951,55

- pochodne od wynagrodzeń  zł.  115.263,74  

- wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób

  Niepełnosprawnych zł. 11.062,00

- wynagrodzenie bezosobowe zł. 18.289,38

- zakup materiałów i wyposażenia   zł.   68.464,31  

- zakup energii   zł.   15.257,68

- zakup usług remontowych zł. 3.729,06

- zakup usług pozostałych zł. 82.250,04

- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii

  komórkowej zł. 7.967,12

- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii

  stacjonarnej   zł. 13.350,21

- podróże służbowe krajowe zł. 26.477,54 

- różne opłaty i składki   zł. 3.569,12

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 14.644,00

- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

  służby cywilnej   zł. 8.327,83

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych zł.    8.902,20

- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji   zł. 11.483,24

 

Promocja jednostek samorządu terytorialnego   zł.   26.773,81

 

  - wynagrodzenie bezosobowe   zł. 4.900,00

  - zakup materiałów i wyposażenia zł. 4.584,61

  - zakup usług pozostałych zł. 17.289,20

Pozostała działalność       zł.  19.161,90

  - wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu

  terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów

  na dofinansowanie zadań   bieżących       zł.   2.000,00

  - koszty obsługi bankowej   zł.  17.161,90

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej,

kontroli o ochrony prawa oraz sądownictwa   zł. 13.387,00

 

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli o ochrony

prawa oraz sądownictwa zł. 774,00

 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 126,68

- wynagrodzenie bezosobowe zł. 647,32

 

Wybory do Sejmu i Senatu   zł.  12.613,00

 

  - różne wydatki na rzecz osób fizycznych   zł. 5.940,00

  - pochodne od wynagrodzeń   zł.   226,80

  - wynagrodzenie bezosobowe   zł. 2.276,20

  - zakup materiałów i wyposażenia zł. 2.460,49

  - zakup usług pozostałych zł.   357,50

  - podróże służbowe krajowe   zł.   372,42

  - zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń

  kserograficznych   zł.   979,59

 

 

 
 
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA

PRZECIWPOŻAROWA zł. 62.627,45

Ochotnicze Straże Pożarne    zł.  62.177,45

 

-   wynagrodzenia   zł. 9.061,75 

-   pochodne od wynagrodzeń     3.223,78 

-   wynagrodzenie bezosobowe zł. 7.161,72 

-   zakup materiałów i wyposażenia zł. 25.964,72 

-   zakup energii   zł. 3.928,38 

-   zakup usług remontowych zł.   384,00

-   zakup usług pozostałych zł. 8.787,10

-   różne opłaty i składki   zł. 3.130,00 

-   odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zł.   536,00

 

Obrona cywilna   zł.   450,00

 

- zakup materiałów i wyposażenia   zł.   450,00

 

 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH   zł. 33.180,24

 I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI

 PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych zł. 33.180,24

 

- wynagrodzenie prowizyjne   zł. 21.304,08

- zakup materiałów i wyposażenia   zł. 2.109,41 

- zakup usług pozostałych zł.   367,63 

  -   szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

  służby cywilnej   zł. 3.621,00

  -   zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych zł. 1.683,88

- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji   zł. 4.094,24

 

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO zł. 29.512,96

 

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek   zł. 29.512,96

samorządu terytorialnego

 

  - odsetki bankowe związane z obsługą pożyczki zaciągniętej z

  WFOŚ i GW w Łodzi na budowę kanalizacji sanitarnej  II etap

  w Kodrębie i kredytu bankowego na wydatki oświaty   zł. 29.512,96

 

OŚWIATA I WYCHOWANIE     EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA   zł.  3.522.606,84

 

Na terenie Gminy Kodrąb funkcjonują placówki szkolne:

- Publiczna Szkoła Podstawowa w Rzejowicach  -  6 oddziałów

- Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Kodrębie:

Ø   Publiczna Szkoła Podstawowa w Kodrębie   - 12 oddziałów

Ø   Publiczne Gimnazjum w Kodrębie - 9 oddziałów

Szkoły podstawowe   zł. 1.806.551,37

 

- nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń   84.835,95

- wynagrodzenia   zł. 1.135.265,14  

- pochodne od wynagrodzeń  zł. 204.436,39

- wynagrodzenie bezosobowe   zł. 1.410,00  

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 117.629,22

- zakup leków i materiałów medycznych   zł.   158,27

- zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek zł. 1.088,51

- zakup energii   zł. 39.645,02 

- zakup usług remontowych zł. 55.330,39

- zakup usług pozostałych       zł. 53.802,11 

- zakup usług dostępu do sieci Internet zł. 1.256,47

- opłaty z tytuły zakupu usług telekomunikacyjnych

  telefonii komórkowej   zł.   662,15

- opłaty z tytuły zakupu usług telekomunikacyjnych

  telefonii stacjonarnej zł. 4.496,16

- podróże służbowe krajowe zł. 3.834,01

- różne opłaty i składki     15.264,27

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych     81.956,00

  -   szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

służby cywilnej zł. 2.897,31

  - zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

i urządzeń kserograficznych   zł. 2.584,00 

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych zł. 149.599,94

 

- nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń zł. 9.576,50

- wynagrodzenia zł. 107.189,36

- pochodne od wynagrodzeń zł. 23.098,23

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 2.988,55

- zakup usług pozostałych   zł.   525,30

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 6.222,00 

 

Gimnazja zł. 1.216.221,06

- nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń   zł. 60.933,84 

- wynagrodzenia zł. 796.851,77 

- pochodne od wynagrodzeń   zł. 146.844,59 

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 81.434,03 

- zakup leków i materiałów medycznych   zł.   111,62

- zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek   zł.   782,24

- zakup energii zł. 28.473,11

- zakup usług pozostałych zł. 38.645,84 

- zakup usług dostępu do sieci Internet zł.   903,53

- opłaty z tytuły zakupu usług telekomunikacyjnych

telefonii komórkowej  zł.   474,40

- opłaty z tytuły zakupu usług telekomunikacyjnych

telefonii stacjonarnej   zł. 3.228,33

- podróże służbowe krajowe zł. 2.752,13

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zł. 50.850,00

- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

służby cywilnej   zł. 2.080,69

  -   zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

i urządzeń kserograficznych zł. 1.854,94

 

Dowożenie uczniów do szkół zł. 257.754,40

 

- wynagrodzenia   zł. 30.576,93 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 6.357,97 

- zakup usług pozostałych – przewóz dzieci autobusami zł. 219.210,50 

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 1.609,00

 

W 2007 roku dziennie dowożonych do szkół było  453 dzieci.

 

Zespoły obsługi ekonomiczno – administracyjnej szkół zł. 74.661,29

 

- wynagrodzenia zł. 55.458,10 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 10.759,40

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 3.057,33

- zakup usług pozostałych zł. 1.603,67

- opłaty z tytuły zakupu usług telekomunikacyjnych

  telefonii stacjonarnej zł. 1.537,94

- podróże służbowe krajowe zł.   265,20

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 1.545,00

- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

  służby cywilnej zł.   380,00 

  -   zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych zł.   54,65

 

Pozostała działalność   zł. 17.818,78

 

  - zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek zł. 1.717,00

  - zakup usług pozostałych   zł. 16.101,78

 

OCHRONA ZDROWIA zł.  58.899,15

 

Lecznictwo ambulatoryjne zł.   1.616,33 

 

     -  zakup materiałów i wyposażenia   zł.   281,33 

  - zakup usług pozostałych zł. 1.335,00

Przeciwdziałanie alkoholizmowi   zł. 57.224,82

- wynagrodzenia bezosobowe zł. 19.352,24 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 1.519,50

- zakup materiałów i wyposażenia   zł. 21.660,08 

- zakup usług pozostałych zł. 13.023,00

  -   szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

  służby cywilnej  zł. 1.670,00

 

Pozostała działalność zł.   58,00

 

- zakup materiałów i wyposażenia zł.   37,80

- zakup usług pozostałych zł.   20,20

 

 POMOC SPOŁECZNA zł. 1.913,945,20

 

Domy Pomocy Społecznej zł. 8.289,64

 

- różne opłaty i składki zł. 8.289,64

 

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki

na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego zł.1.531.224,01

 

- świadczenia rodzinne   zł. 1.479.676,30

- wynagrodzenia zł. 25.000,00

- pochodne od wynagrodzeń zł. 11.445,14

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 6.343,61

- zakup usług remontowych zł. 2.880,00

- zakup usług pozostałych zł. 2.964,12

- podróże służbowe krajowe zł.   644,15

  -   szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

  służby cywilnej    zł. 1.776,00

  -   zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych   zł.   494,69 

 

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby      zł. 7.798,75

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

 

- składki na ubezpieczenie zdrowotne od 21 świadczeniobiorców   zł. 7.798,75

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki zł. 154.559,15

na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

 

Zadania zlecone.   zł. 75.518,76

 

Ze świadczeń skorzystało28 osób na sumę zł. 75.518,76  z tego:

- zasiłki stałe 28 osób na zł. 75.518,76

 

Zadania własne. zł. 79.040,39   

W ramach wypłaconych zasiłków celowych i okresowych z zadań własnych

skorzystały 164 osoby na ogólną sumę .79.040,39 w tym:

 

- zasiłki celowe dla 79 osób na kwotę    zł. 58.934,00

- zasiłki okresowe dla 85 osób na kwotę    zł 20.106,39

 

Dodatki mieszkaniowe   zł. 4.776,81

 

  -   świadczenia społeczne zł. 4.776,81

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zł.  104.554,46

 

- wynagrodzenia   zł.   67.519,77

- pochodne od wynagrodzeń   zł. 18.106,09

- zakup materiałów i wyposażenia   zł.   7.374,41

- zakup usług pozostałych   zł. 4.952,35

- podróże służbowe krajowe zł. 3.440,69

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zł. 2.414,00

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

i urządzeń kserograficznych zł.   557,15

  - szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu

służby cywilnej    zł.   190,00

 

Usługi opiekuńcze   zł. 29.803,37

 

- wynagrodzenia zł.  21.753,25

- pochodne od wynagrodzeń zł.   5.326,72

- wynagrodzenie bezosobowe zł. 1.301,90

- zakup materiałów i wyposażenia zł.   13,50

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zł. 1.408,00

 

Usuwanie skutków klęsk żywiołowych zł. 1.392,00

 

- świadczenia społeczne   zł. 1.392,00

 

Pozostała działalność zł.   71.547,01

 

- z programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

skorzystało192  uczniów w formie dożywiania i 84 osób  

  w formie zasiłków celowych na zakup żywności

  ogólnie na kwotę zł. 71.547,01 

 

W 2007 roku ogólnie z pomocy społecznej ze środków zleconych i własnych (wypłata zasiłków stałych, okresowych, celowych oraz dożywiania) skorzystały 228  rodziny, w tym 740 osób.

 

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ zł. 84.264,37

 

Pozostała działalność- Gminne Centrum Informacji w Dmeninie   zł. 84.264,37

 

- wynagrodzenia   zł. 30.159,91

- pochodne od wynagrodzeń   zł.   7.075,29

- wynagrodzenie bezosobowe zł. 4.787,22

- zakup materiałów i wyposażenia   zł.   5.868,69

- zakup energii   zł.   426,08

- zakup usług pozostałych  zł. 30.203,88

- zakup usług dostępu do sieci Internet   zł. 1.690,00

- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych

  telefonii stacjonarnej zł.   838,36

- podróże służbowe krajowe zł.   670,71

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zł.   804,00

- różne opłaty i składki   zł. 1.053,00

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych   zł.   671,24

-   zakup akcesoriów komputerowych w tym programów i licencji zł.   15,99

 

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA zł. 341.803,25

 

Świetlice szkolne zł. 230.409,84

 

  - wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń zł. 5.898,00 

  - wynagrodzenia zł. 120.469,57

  -  pochodne od wynagrodzeń zł. 18.878,45

  -  zakup materiałów i wyposażenia   zł. 5.106,98 

  - zakup środków żywności zł.   73.097,29

  - zakup usług pozostałych zł. 2.229,15

  - podróże służbowe krajowe   zł.   10,40

  - odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 4.720,00

 

 

Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej,

a także szkolenia młodzieży   zł. 4.915,00

 

- zakup usług pozostałych   zł. 4.915,00

 

Pomoc materialna dla uczniów   zł. 106.478,41

 

  - stypendia dla uczniów   zł. 88.706,00

  - inne formy pomocy dla uczniów zł. 8.450,00

  - zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek   zł. 9.322,41

 

  Wypłacono stypendia szkolne dla 244 uczniów na kwotę zł. 87.232,00 oraz zasiłki szkolne dla 7 uczniów na kwotę zł. 1.474,00.

  Z dotacji na zakup jednolitego stroju skorzystało 169 uczniów, w tym w szkole podstawowej 108 uczniów, a w gimnazjum 61 uczniów.

  Z dotacji na zakup podręczników dla uczniów rozpoczynających naukę w klasach

I – III szkoły podstawowej skorzystało ogólnie 80 uczniów, w tym: klasa 0 – 21 uczniów na kwotę zł. 1.414,40, klasa I – 27 uczniów na kwotę zł. 3.326,16, klasa II – 17 uczniów na kwotę zł. 2.333,03, klasa III – 15 uczniów na kwotę zł. 2.248,82

 

 

 

 

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA zł. 289.868,51

 

Oświetlenie ulic, placów i dróg zł. 183.747,41

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 24.477,00

- zakup energii   zł. 100.742,10

- zakup usług pozostałych zł. 58.528,31

Zakład Gospodarki Komunalnej zł. 74.719,13

 

- dotacja przedmiotowa z budżetu gminy zł. 74.719,13 

 

 

Pozostała działalność zł.   31.401,97 

 

- wynagrodzenia zł. 9.094,31 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 1.708,34

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 5.335,90

- zakup usług pozostałych zł. 10.822,62

- różne opłaty i składki   zł.   924,70

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 3.516,10

 

 

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO zł. 92.177,72

 

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby zł. 29.455,33

 

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 17.212,01

- zakup energii   zł. 3.126,52

  -   zakup usług pozostałych   zł. 9.116,80

 

Biblioteki   zł. 62.722,39

 

- dotacja podmiotowe z budżetu otrzymana przez samorządową

instytucję kultury zł. 62.722,39

 

KULTURA FIZYCZNA I SPORT zł. 47.981,30

 

Pozostała działalność zł. 47.981,30

 

- wynagrodzenia zł. 11.764,84 

- pochodne od wynagrodzeń zł. 3.038,42 

- wynagrodzenie bezosobowe zł. 7.563,59

- zakup materiałów i wyposażenia zł. 4.044,34

- zakup usług pozostałych zł. 19.308,11

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł.   402,00 

- różne opłaty i składki   zł. 1.860,00

 

 

OGÓŁEM WYDATKI WYKONANE zł.9.049.045,09

 

 

 

ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ

 

 

 

  Zakład Gospodarki Komunalnej jest jednostka organizacyjną Gminy Kodrąb

i prowadzi bieżącą obsługę w zakresie różnorodnych prac i usług na terenie gminy.

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku przychody ZGK wyniosły ogółem:   zł. 1.430.457,84

 

Zakład uzyskał dochody ze świadczonych usług takich, jak:

- sprzedaż wody hurtowej   zł. 201.008,22

- sprzedaż wody przemysłowej zł. 18.393,90

- sprzedaż wody dla odbiorców indywidualnych zł. 172.064,52

- wywóz nieczystości płynnych beczką asenizacyjną   zł. 147.576,92

- przyjęcie ścieków z kanalizacji na oczyszczalnię ścieków w Kodrębie zł. 49.083,07

- wywóz nieczystości stałych   zł. 98.540,85

- przewozy uczniów autobusami zł. 198.130,00

- przewozy dzieci i sportowców płacone przez Urząd Gminy zł. 20.211,00

- inne przewozy osób zł. 8.632,40

- prace wykonane na zlecenie jednostki macierzystej (prace na terenie   zł. 329.082,99

gminy, w szkołach)  

- pozostałe usługi (usługi podnośnikiem, koparką, spychaczem DT   zł. 54.898,22

  plombowanie wodomierzy, usługi samochodem LIAZ)

- sprzedaż kręgów zł.   5.660,00

- złom stalowy   zł. 13.123,92

- odsetki   zł.   767,53

- wpływy  z różnych dochodów   zł.   14,05

- usługi dla ośrodka zdrowia zł. 9.836,04

- pokrycie amortyzacji   zł. 30.818,04

- koszty poniesione w 2007 roku a dotyczące 2008 roku   zł. 2.785,21

 

Zakład otrzymał  dotację z Urzędu Gminy w Kodrębie w kwocie zł. 69.830,96

którą w całości przeznaczył na pokrycie części kosztów związanych

ze sprzedażą wody dla ludności i przyjęciem ścieków od mieszkańców

na oczyszczalnię w Kodrębie

 

 

  W  2007 roku w Zakładzie zatrudnionych było 28 pracowników (tj. 27,25 etatu), w tym pracownicy umysłowi – 5,5 etatu, konserwatorzy wodno-kanalizacyjni – 4 etaty, kierowcy – 5,25 etatu, operatorzy koparki i spychacza DT – 2 etaty, pracownicy fizyczni – 8 etatów, sprzątaczka – 0,5 etatu, palacze c. o. – 2 etaty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku koszty ZGK wyniosły ogółem:    zł.1.463.796,34    

 

- wypłacone wynagrodzenia  zł. 640.754,10

- dodatkowe wynagrodzenie roczne zł. 51.362,30

- składka ZUS zł. 119.702,66

- składka na Fundusz Pracy      zł.   16.449,17

- wpłaty na PFRON     zł.   22.832,00

- wynagrodzenie bezosobowe   zł. 5.455,23

- za paliwo, części i inne materiały   zł.  304.202,22

- za energię elektryczną zł. 80.962,60

- usługi remonty   zł. 11.456,17

- pozostałe usługi   zł. 49.940,39

- opłaty z tyt. usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej   zł. 4.549,32

- opłaty z tyt. usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej zł. 1.613,84

- podróże służbowe krajowe   zł. 6.137,72

- odpisy za Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych zł. 22.394,70

- różne opłaty i składki zł. 58.859,53

- naliczony podatek VAT w fakturach zakupu a nie pomniejszony o należny  

VAT od sprzedaży to kwota zł. 18.942,23

- odsetki od nieterminowych wpłat z tyt. podatków i opłat   zł. 5.939,86

- szkolenia pracowników   zł. 2.165,00

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń

  kserograficznych   zł.   373,82

- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji zł. 1.498,67

- odpisy amortyzacji zł. 30.818,04

- koszty postępowania sądowego i komorniczego zł.   730,90

- koszty poniesione w 2006 roku, a dotyczące 2007 roku to kwota zł. 6.655,87

 

 

 

Na koniec okresu sprawozdawczego ZGK posiadał środki pieniężne zł. 14.574,38

na rachunku bankowym  w kwocie  

Zakupione materiały i zapasy w magazynie to wartość zł. 9.793,39

Należności netto na dzień 31 grudnia  2007roku wynosiły  zł.   86.857,79

Zobowiązania na dzień 31 grudnia 2007 roku wynosiły: zł.   144.564,06

Stan środków obrotowych netto na dzień 31 grudnia 2007 roku to kwota zł. ”-„33.338,50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie planu finansowego

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

za  2007 roku

 

 

 

Dz. 900 rozdz. 90011    

 

  §    Plan   Wykonanie 

 

Przychody

 

Stan środków pieniężnych   13.894,00   13.894,02

na początek roku

 

Pozostałe odsetki 0920 20,00   17,08

 

Wpływy 0970 17.180,00 16.881,97

 

  ________________________________________

 

Razem przychody 31.094,00 30.793,07

 

 

 

 

 

 §   Plan Wykonanie 

 

Wydatki

 

Zakup usług pozostałych

związanych z ochroną

środowiska   4300   31.094,00   27.251,96

 

 

Stan środków obrotowych

na koniec okresu sprawozdawczego   - 3.541,11  

  ________________________________________

 

 

  Razem wydatki   31.094,00 30.793,07

 

 

 

 

 

 

 

 

INWESTYCJE GMINY KODRĄB

w 2007 roku

 

1. Budowa sieci wodociągowej Żencin - Zalesie

 

W listopadzie 2007 r. rozpoczęto budowę sieci wodociągowej przewidzianej do zakończenia  w terminie do 30.11.2008 r. W b.r. zrealizowano zakres robót o wartości 49.018,08 zł.

 

2. Budowa sieci wodociągowej Józefów - Młyńczysko

Rozpoczęcie zadania przewidziano w  2008 r.

 

3. Przebudowa sieci wodociągowej w Dmeninie

 

Opracowano mapy sytuacyjno-wysokościowe  do celów projektowych za kwotę 7.900,00 zł. Wykonanie projektu budowlanego i rozpoczęcie budowy przewidziano w I półroczu 2008 r.

 

4. Budowa sieci wodociągowej w ul. Piotrkowskiej w Kodrębie

 

W grudniu 2007 r. zakończono budowę sieci wodociągowej dł. 0,29 km o wartości kosztorysowej 23.731,41 zł.

 

5. Budowa kanalizacji sanitarnej w Kodrębie – III etap

 

Zakończono budowę sieci kanalizacji sanitarnej na odc. 2,9 km. W 2007 roku wydatkowano kwotę 608.476,00 zł., w tym udział środków z WFOŚ i GW w Łodzi w formie pożyczki wynosił 199.954,00 zł.

 

6. Budowa kanalizacji sanitarnej w Wólce Pytowskiej (dokumentacja techniczna)

 

Opracowano dokumentację techniczną kanalizacji (projekt budowlany z badaniami podłoża gruntowego, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiar i kosztorys inwestorski) za kwotę 12.260,00 zł.

 

7. Budowa kanalizacji sanitarnej w Zapolicach (dokumentacja techniczna)

 

Projekt budowlany kanalizacji sanitarnej jest w trakcie opracowania. Termin wykonania projektu został wydłużony z uwagi na odstąpienie od położenia kanału sanitarnego w drodze powiatowej na odc. od Kodręba do Zapolic.

 

8. Przebudowa dróg wewnętrznych w Rzejowicach

 

W 2007 r. wykonano warstwę górną podbudowy tłuczniowej na odc. 570 m w tzw. ul. Żabiej oraz na odc. 150 m od drogi powiatowej do Borek w kier. lasu. Wydatkowano kwotę 45.125,99 zł. Wykonanie nawierzchni asfaltowej przewidziano do 30.06.2008 r.

 

9. Budowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej Nr 3935E w Woli Malowanej

 

W dniu 28.12.2007 r. dokonano odbioru I etapu budowy chodnika na odc. 970 m (od posesji nr 1 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3923E).

Realizacja II etapu budowy jest przewidziana w terminie do 31.12.2008 r.

10. Nabycie nieruchomości pod budowę zbiornika wodnego w Widawce

 

Zakupiono nieruchomość za kwotę 7.090,00 zł.

 

11. Nabycie gruntów pod budowę drogi gminnej w Kodrębie

 

Nabyto grunty pod budowę drogi gminnej w Kodrębie za kwotę 16.310,00 zł.

 

12. Zakup pługa odśnieżnego

 

Zakupiono pług odśnieżny za kwotę 12.200,00 zł.

 

13. Sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem – Ewidencja ludności

 

Zakupiono sprzęt komputerowy z oprogramowaniem za kwotę 6.110,05 zł.

 

13. Termomodernizacja budynków  ZSZG w Kodrębie

 

Roboty budowlane związane z wymianą części stolarki okiennej przewidziano w  2008 r.

 

 

 

REMONTY DRÓG GMINNYCH

 

 

W 2007 r. ulepszono nawierzchnię dróg żużlem piecowym, tłuczniem, żwirem i wykonywano inne prace związane z utrzymaniem dróg w miejscowościach: Widawka, Wólka Pytowska, Kodrąb, Klizin, Józefów. Realizowano także prace związane z wykonaniem chodnika w ul. 22 Lipca w Kodrębie.

Ogólny koszt wszystkich wymienionych robót drogowych wyniósł 366.899,69 zł.

 

 

 

REALIZACJA BUDOWNICTWA

 

W 2007 r. wydano 33 pozwolenia na budowę, w tym: 18 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, budynek inwentarski, 10 budynków gospodarczych, sklep spożywczo-przemysłowy, elektrownię wiatrową o mocy 100 kW,  bar i linię telefoniczną.

Dokonano zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót nie wymagających uzyskiwania pozwolenia na budowę: 3 budynków gospodarczych,  ogrodzenia od strony drogi, przyłącza energetycznego do budynku, 2 urządzeń uzupełniających zabudowę zagrodową (płyty gnojowe i zbiorniki na gnojówkę).

Oddano do użytku:  4 budynki mieszkalne jednorodzinne o łącznej pow. użytkowej 444 m2, 2 budynki gospodarcze o łącznej kubaturze 2571 m3, ubojnię (rozbudowa) o kubaturze 1784 m3.

 

 

 

SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W KODRĘBIE

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kodrębie zatrudnionych było 16 osób na podstawie umowy o pracę (14,08 etatu), w tym personel medyczny z wyższym wykształceniem - 5,08 etatu, średni personel medyczny – 7 etatów, pracownik ds. rozliczeń z NFZ – 0,5 etatu,  pracownicy: gospodarczy i obsługi – 1,50 etatu.

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku przychody SP ZOZ wyniosły

ogółem:   zł. 732.000,10

 

- sprzedaż usług medycznych     zł. 718.680,10

- wpływy z czynszu z tytułu wynajmu mieszkań zł. 13.237,06

- odsetki     zł.   82,94

 

Na dzień 31 grdunia 2007 roku koszty SP ZOZ wyniosły

ogółem:   zł. 633.530,61

 

- wypłacone wynagrodzenia   zł. 325.886,29

- składka ZUS   zł. 59.160,84

- składka na Fundusz Pracy   zł. 8.175,06

- wynagrodzenia bezosobowe zł. 21.710,00

- zakup materiałów   zł. 55.628,10

- zakup leków zł.   10.374,05

- zakup energii elektrycznej     zł. 5.143,44

- zakup usług medycznych     zł. 77.431,77

- usługi remonty   zł. 1.811,72

- pozostałe usługi zł. 25.060,27

- opłaty z tytułu usług telefonii stacjonarnej   zł. 4.476,14

- podróże służbowe zł. 16.238,14

- opłaty i składki     zł.   210,14

- odpisy na Z.F.Ś.S.   zł. 10.188,92

- szkolenia pracowników   zł. 395,00

- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego

  i urządzeń kserograficznych     zł. 180,83

- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji zł.  10.047,50

- amortyzacja zł.   1.398,24

- odsetki od kredytu   zł.  14,16

 

Na koniec okresu sprawozdawczego ZOZ posiadał zł. 102.647,27

środki pieniężne na rachunku bankowym w kwocie  

Należności na 31.12.2007 roku wynosiły zł.  58.252,53

- w tym należności wymagalne zł.   2.191,00

Zobowiązania na dzień 31.12.2007 roku to kwota zł.  25.519,13

- w tym zobowiązań wymagalnych nie było

W 2007 roku został spłacony kredyt w kwocie     zł.   1.667,00

 

 

 

 

SAMORZĄDOWA INSTYTUCJA KULTURY –

 GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W KODRĘBIE

 

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku w Gminnej Bibliotece Publicznej w Kodrębie zatrudnia 1 osoby na podstawie umowy o pracę (1 etat).

 

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku przychody Gminnej Biblioteki Publicznej

w Kodrębie wynosiły ogółem:   zł.   71.922,90    

- dotacja otrzymana z Urzędu Gminy w Kodrębie zł.   62.722,39

- dotacja od Ministra Kultury na zakup książek zł.  9.200,00

- kapitalizacja odsetek   zł. 0,51

 

Na dzień 31 grudnia 2007 wydatki Gminnej Biblioteki Publicznej

 wyniosły ogółem:   zł.   69.428,30

 

- wynagrodzenie osobowe pracowników   zł.   39.214,64

- składki na ubezpieczenie społeczne zł.   6.697,76

- składki na Fundusz Pracy zł. 908,62

- zakup materiałów i wyposażenia   zł.   1.411,53

- zakup pomocy naukowych, książek   zł.   18.565,79

- zakup usług pozostałych zł.   1.214,03

- podróże służbowe krajowe   zł. 360,93

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   zł. 805,00

- szkolenia pracowników   zł. 250,00

 

Wynik finansowy na koniec 2007 roku zł.   2.494,60

Spłata zobowiązań z 2006 roku na kwotę zł.   2.331,39

 

 

 

Na koniec okresu sprawozdawczego na koncie bankowym Gminnej Biblioteki Publicznej w Kodrębie  pozostało zł. 171,73.

 

Na dzień 31 grudnia 2007 roku Gminna Biblioteka Publiczna nie posiada zobowiązań ani też należności wymagalnych.

 

 

  Przewodniczący

  Rady Gminy Kodrąb

  mgr inż. Marek Krężlewski