artykuł nr 6

UCHWAŁA NR XXIX/188/05

                                                                                                                                                                                               

     UCHWAŁA  NR   XXIX/188/05

RADY  GMINY  KODRĄB

 z dnia   30   grudnia  2005r.             

w sprawie zmian w budżecie gminy  Kodrąb na 2005 rok.

         Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806;  z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457) oraz art. 109 i art.124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851; z 2004r. Nr 19, poz.177, Nr 93, poz.890, Nr 121, poz.1264, Nr 123, poz.1291, Nr 210, poz.2135 Nr 273, poz.2703; z 2005r. Nr 14, poz.114, Nr 64 , poz.565 ) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

         § 1. Zwiększa  się dochody budżetowe o kwotę   223.189 zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

         § 2. Zmniejsza   się wydatki   budżetowe o kwotę  zł 32.811 zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

         § 3. Zmniejsza  się wydatki inwestycyjne o kwotę  zł 16.196   zgodnie z załącznikiem Nr  3 do niniejszej uchwały  .

          § 4. Budżet gminy po zmianie wynosi :             

                                                                  dochody      -      7.755.348 

wydatki      -      8.403.849

    

 § 5. Wydatki nie mające pokrycia w dochodach w kwocie  1.038.501 zostaną sfinansowane w 2005 roku:

1)     kredytem bankowym na pokrycie wydatków oświaty w kwocie zł 300.000 ;

2)     pożyczką  z WFOŚ i GW w Łodzi w kwocie  500.000   na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie  - II etap ;

3)     kredytem bankowym na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie II etap w kwocie  226.000 ;

4)     wolnymi środkami  z lat ubiegłych  w kwocie zł  12.501 ; 

§ 6. Źródła pokrycia deficytu przedstawia załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały p.n. „ Plan przychodów i rozchodów budżetu gminy Kodrąb na 2005 rok „

§ 7. Zwiększa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska o kwotę zł 1.500 zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

Plan po zmianach wynosi :

                                                                  przychody   -      9.700

                                                                  wydatki       -      9.700

              

      § 8. Zwiększa się plan przychodów i wydatków  dla zakładu  budżetowego p.n. Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy Kodrąb o kwotę  zł 30.000           zgodnie z załącznikiem  Nr 6 do niniejszej uchwały.

Plan finansowy zakładu budżetowego po zmianach wynosi:

                                                                  przychody  -   1.505.507

                                                                  wydatki      -   1.505.507

                                                                          

     § 9 . Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

    § 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

               

                                                                          

                                                        Przewodniczący Rady Gminy Kodrąb

                                                                mrg inż. Marek Krężlewski

                                                                                                                                                                                 Załącznik Nr 1

                                                                                                                                                                                do Uchwały Nr XXIX/188/05

                                                                                                                                                                                Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                                                                                                z dnia 30 grudnia 2005 r.

 

 

 

ZMIANY W PLANIE DOCHODÓW na 2005 rok

 

 

 

Dział

Rozdz.

 

Nazwa

Plan na 2005 r.

Zwiększenia

Zmniejszenia

Plan po zmianach

                                                               OGÓŁEM

 

 

7.532.159

237.446

14.257

7.755.348

010

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

9.200

10.000

-

19.200

 

01012

Nawozy wapniowe

4.000

-

-

4.000

 

01095

Pozostała działalność

 

5.200

10.000

-

15.200

600

 

TRANSPORT I ŁACZNOŚĆ

67.060

              4.510

-

71.570

 

60014

Drogi publiczne  powiatowe

27.060

             4.510

-

31.570

 

60017

Drogi wewnętrzne

 

40.000

-

-

40.000

700

 

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

118.870

35.000

-

153.870

 

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

118.870

35.000

-

153.870

750

 

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

79.373

500

-

79.873

 

75011

Urzędy wojewódzkie

64.973

500

-

65.473

 

75023

Urzędy gmin

14.400

-

-

14.400

751

 

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃASTWOWEJ, KONTROLI           I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

39.357

-

-

39.357

 

75101

Urzędy naczelnych organów  władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

 

766

-

-

766

 

75107

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

 

23.863

-

-

23.863

 

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

 

14.728

-

-

14.728

754

 

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

 

450

-

-

450

 

75414

Obrona cywilna

 

450

-

-

450

756

 

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

1.680.155

30.000

5.757

1.704.398

 

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

7.100

-

-

7.100

 

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

257.000

30.000

-

287.000

 

75616

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

542.000

-

5.757

536.243

 

75618

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustawy

15.200

-

-

15.200

 

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

858.855

-

-

858.855

758

 

RÓŻNE ROZLICZENIA

4.327.244

-

-

4.327.244

 

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

2.792.409

-

-

2.792.409

 

75807

Cześć wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

1.532.835

-

-

1.532.835

 

75814

Różne rozliczenia finansowe

2.000

-

-

2.000

801

 

OSWIATA I WYCHOWANIE

103.752

42.894

-

146.646

 

80101

Szkoły podstawowe

80.872

40.000

-

120.872

 

80110

Gimnazja

22.880

-

-

22.880

 

80195

Pozostała działalność

-

2.894

-

2.894

851

 

OCHRONA ZDROWIA

62.000

4.074

-

66.074

 

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

62.000

3.994

-

65.994

 

85195

Pozostała działalność

-

z.zl.               80

-

80

852

 

POMOC SPOŁECZNA

900.454

75.796

8.500

967.750

 

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

700.282

z.zl         65.266

z.zl.             414

-

765.962

 

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

4.166

-

-

4.166

 

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne

95.436

z.wł.         8.500

z.zl         8.500

95.436

 

85219

Ośrodki pomocy społecznej

72.570

1.616

-

74.186

 

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

2.000

-

-

2.000

 

85295

Pozostała działalność

26.000

-

-

26.000

854

 

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

 

124.744

34.672

-

159.416

 

85401

Świetlice szkolne

70.000

11.000

-

81.000

 

85415

Pomoc materialna dla uczniów

54.744

23.672

-

78.416

921

 

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

 

9.000

-

-

9.000

 

92116

Biblioteki

9.000

-

-

9.000

926

 

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

10.500

-

-

10.500

 

92695

Pozostała działalność

10.500

-

-

10.500

 

 

                                                                                                                                                                     Przewodniczący

                                                                                                                                                                     Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                                                                                     mgr inż. Marek Krężlewski

                                                                                                                                             Załącznik Nr 2

                                                                                                                                                                                do Uchwały Nr XXIX/188/05

                                                                                                                                                                                Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                                                                                                z dnia 30 grudnia 2005 r.

 

 

 

ZMIANY W PLANIE WYDATKÓW na 2005 rok

 

Dział

Rozdział

 

Nazwa

Plan na 2005 r.

Zwiększenia

Zmniejszenia

Plan po zmianach

                                                             OGÓŁEM

8.436.660

z.wł. 7.567.888

z. zl.    868.772

 

210.045

z.wł.          144.285

z.zl.             65.760

242.856

z.wł.     234.356

z.zl           8.500

8.403.849

z.wł.          7.477.817

z.zl.              926.032

010

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

1.133.318

 

10.000

1.123.318

 

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

1.114.318

 

10.000

1.104.318

 

01012

Nawozy wapniowe

4.000

 

 

4.000

 

01030

Izby rolnicze

5.000

 

 

5.000

 

01095

Pozostała działalność

 

10.000

 

 

10.000

600

 

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

 

680.018

6.510

101.400

585.128

 

60014

Drogi publiczne powiatowe

27.060

4.510

 

31.570

 

60016

Drogi publiczne gminne

496.000

 

101.400

394.600

 

60017

Drogi wewnętrzne

156.958

2.000

 

158.958

630

 

TURYSTYKA

 

6.000

 

2.249

3.751

 

63095

Pozostała działalność – Adaptacja budynku byłej szkoły w Lipowczycach na Centrum rekreacyjno-Turystyczne

 

6.000

 

2.249

3.751

700

 

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

10.000

2.000

 

12.000

 

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

10.000

2.000

 

12.000

710

 

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

14.337

 

1.800

12.537

 

71004

Plany zagospodarowania przestrzennego

14.337

 

1.800

12.537

750

 

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

1.078.833

z.wł           1.014.310

z.zl.                64.523

14.490

z.wł             14.490

z.zl.                       -                    

 

1.093.323

z.wł           1.028.800

z.zl.                64.523

 

75011

Urzędy wojewódzkie

z.zl.                64.523

 

 

z.zl.                 64523

 

75022

Rady gmin i miast

46.000

4.000

 

50.000

 

75023

Urzędy gmin

946.000

8.000

 

954.000

 

75075

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

8.310

 

 

8.310

 

75095

Pozostała działalność

14.000

2.490

 

16.490

751

 

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

z.zl.                39.357

 

 

z.zl.                39.357                    

 

75101

Urzędy naczel org. władzy państwowej

z.zl                      766

 

 

z.zl.                     766

 

75107

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polski

z.zl                 23.863

 

 

  z.zl                23863

 

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

z.zl                 14.728

 

 

z.zl                  14728

754

 

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

138.450

z.wl              138.000

z.zl.                     450

-

z.wł.                      -

z.zl.                       -

6.000

z.wł.         6.000

z.zl.                 -

132.450

z.wł.             132.000

z.zl.                     450

 

75403

Jednostki terenowe Policji

6.000

 

 

6.000

 

75412

Ochotnicze straże pożarne

132.000

-

6.000

126.000

 

75414

Obrona cywilna

z.zl                      450

 

 

z.zl.                     450

756

 

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

30.000

200

 

30.200

 

75647

Pobór podatków, opłat i nieodpłatnych należności budżetowych

 

30.000

200

 

30.200

757

 

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

31.600

 

1.600

30.000

 

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

31.600

 

1.600

30.000

758

 

RÓŻNE ROZLICZENIA

 

4.484

 

4.484

-

 

75818

Rezerwy ogólne i celowe

4.484

 

4.484

-

801

 

OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

3.424.085

52.394

66.500

3.409.979

 

80101

Szkoły podstawowe

1.897.925

46.700

 

1.944.625

 

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

106.280

 

 

106.280

 

80110

Gimnazja

1.044.880

 

1500

1.043.380

 

80113

Dowożenie uczniów do szkół

305.000

 

65.000

240.000

 

80114

Zespoły  obsługi ekonomiczno-administracyjnej

70.000

2.800

 

72.800

 

80195

Pozostała działalność

-

2.894

 

2.894

851

 

OCHRONA ZDROWIA

62.000

z.wł.            62.000

z.zl.                       -

15.074

z.wł.            14.994

z.zl.                    80

 

77.074

z.wł.               76.994

z.zl.                       80

 

85121

Lecznictwo ambulatoryjne

-

11.000

 

11.000

 

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

62.000

3.994

 

65.994

 

85195

Pozostała działalność

-

z.zl.                    80

 

z.zl.                       80

852

 

POMOC SPOŁECZNA

963.454

z.wł.             199.012

z.zl.              764.442

82.019

z.wł             16.339

z.zl.            65.680

10.323

z.wł          1.823

z.zl.          8.500

1.035.150

z.wł.             213.528

z.zl.              821.622

 

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

z.zl.              700.282

z.zl              65.266

z.zl                   414

 

z.zl.              765.962

 

 

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

z.zl.                  4.166

 

 

z.zl.                  4.166

 

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne

114.436

z.wł.               54.442

z.zl.                59.994

9.000

z.wł.              9.000    z.zl                        -

  8.723               

z.wł.            223                     

z.zl.          8.500

114.713

z.wł                63.219

z.zl.                51.494

 

85219

Ośrodki pomocy społecznej

72.570

7.116

 

79.686

 

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

20.000

 

1.600

18.400

 

85295

Pozostała działalność

52.000

223

 

52.223

853

 

OPIEKA SPOŁECZNA

 

88.000

 

10.000

78.000

 

85324

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

10.000

 

 

10.000

 

85395

Pozostała działalność

78.000

 

10.000

68.000

854

 

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

304.744

23.672

2.000

326.416

 

85401

Świetlice szkolne

245.000

 

2.000

243.000

 

85412

Kolonie i obozy

5.000

 

 

5.000

 

85415

Pomoc materialna dla uczniów

54.744

23.672

 

78.416

900

 

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

271.000

13.686

15.000

269.686

 

90003

Oczyszczanie miast i wsi

5.000

 

5.000

-

 

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

148.000

 

2.000

146.000

 

90017

Zakłady gospodarki komunalnej

40.000

13.686

 

53.686

 

90095

Pozostała działalność

78.000

 

8.000

70.000

921

 

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

80.480

 

1.000

79.480

 

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

15.200

 

 

15.200

 

92116

Biblioteki

60.400

 

1.000

59.400

 

92195

Pozostała działalność

4.880

 

 

4.880

926

 

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

76.500

 

10.500

66.000

 

92695

Pozostała działalność

76.500

 

10.500

66.000

 

 

                                                                                    Przewodniczący Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                                

                                                                                     mgr inż. Marek Krężlewski

                                                                                                                     

    Załącznik Nr 3

                                                                                                                   

      do uchwały Nr XXIX/ 188/05

                                                                                                                     

    Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                         

 z dnia 30 grudnia 2005 roku

 

 

PLAN PO ZMIANACH

WYDATKÓW INWESTYCYJNYCH GMINY KODRĄB

na 2005 rok

 

Lp

Nazwa zadania

Inwestycyjnego

Planowane wydatki na inwestycje w 2005 r.

Zwiększe

nia

Zmniejszenia

Plan po zmianach

                            w tym:

Środki z budżetu gminy

Dotacja celowa z budżetu państwa

Kredyt bankowy

Pożyczk aWFOŚiGW

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 


10.

 

 

11.

 

 

 

12.

 

 

 

13.

 

 

 

14.

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

16.

 

 

17.

 

 

 

18.

 

 

19.

 

 

Budowa sieci wodociągowej w Józefowie dł. 3,3 km

II etap

 

Budowa sieci wodociągowej Żencin- Zalesie dł. 4,6 km

 

Budowa sieci wodociągowej w

ul. Nowej w Kodrębie

dł. 0,2 km

 

Budowa sieci wodociągowej w

ul. Słonecznej w Kodrębie dł. 0,7 km

 

Budowa kanalizacji sanitarnej w Kodrębie

dł. 4,1 km – II etap

 

Modernizacja ulic w Kodrębie: 22 Lipca –

750 m; Kwiatowa – 210 m

 

Modernizacja dróg wewnętrznych

w Rzejowicach: Kol. Rzejowice (od dr. pow.

nr 442 do dr. gminnej

nr 58916) – 380 m;

Rzejowice tzw. ul. Żabia

(na północ i południe od dr. krajowej) – 400 m;

Rzejowice (od dr. pow. do Borek w kier. lasu) –

250 m

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

Budowa strażnicy OSP

w Kodrębie

 

Dofinansowanie zakupu samochodu pożarniczego dla OSP Kodrąb

 

Termomodernizacja  budynków ZSzG

w Kodrębie

 

Budowa sieci wodociągowej

Józefów – Młyńczysko

 

Adaptacja budynku byłej szkoły w Lipowczycach na Centrum Turystyczno – Rekreacyjne

 

Dofinansowanie do zakupu samochodu dla Komisariatu Policji w Kobielach Wielkich

 

 

Zakup sprzętu komputerowego dla UG

 

Zakup sprzętu specjalistycznego dla SP ZOZ w Kodrębie

 

Zakup drukarki do świadczeń rodzinnych

 

Zakup pieca C.O. do Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Dmeninie

 

 

 

 

132.262

 

 

 

 

25.000

 

 

 

15.000

 

 

 

 

2.600

 

 

 

 

871.456

 

 

100.000

 

 

 

 

 

 

69.112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

50.000

 

 

 

-

 

 

 

13.490

 

 

15.000

 

 

 

6.000

 

 

 

 

6.000

 

 

 

 

 

6.000

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

1.093

 

 

 

2.468

 

 

 

 

-

 

 

 

 

24.328

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

-

 

 

9.128

 

 

 

414

 

 

7.960

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

38.275

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

10.000

 

 

 

-

 

 

 

895

 

 

10.058

 

 

 

2.249

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

110

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

132.262

 

 

 

 

26.093

 

 

 

17.468

 

 

 

 

2.600

 

 

 

 

895.784

 

 

61.725

 

 

 

 

 

 

69.112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

40.000

 

 

 

-

 

 

 

12.595

 

 

4.942

 

 

 

3.751

 

 

 

 

6.000

 

 

 

 

 

5.890

 

 

9.128

 

 

 

414

 

 

7.960

 

 

132.262

 

 

 

 

26.093

 

 

 

17.468

 

 

 

 

2.600

 

 

 

 

169.784

 

 

61.725

 

 

 

 

 

 

69.112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

40.000

 

 

 

-

 

 

 

12.595

 

 

4.942

 

 

 

3.751

 

 

 

 

6.000

 

 

 

 

 

5.890

 

 

9.128

 

 

 

414

 

 

7.960

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

 

226.000

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

 

500.000

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

-

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

-

 

         Razem:

1.311.920

45.391

61.587

1.295.724

569.724

-

226.000

500.000

 

 

                                                                                                   

                                                                                     Przewodniczący

                                                                                     Rady Gminy Kodrąb

                                                                                     mgr inż. Marek Krężlewski

 

 Załącznik Nr 4

do uchwały Nr XXIX/ 188/05

Rady Gminy Kodrąb

z dnia  30 grudnia 2005 roku

 

 

 

 

 

PLAN PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW

BUDŻETU GMINY KODRĄB na 2005 rok

 

 

 

Lp.

§

Treść

Przychody

Rozchody

 

1.

952

Przychody z zaciągniętych pożyczek

 i kredytów na rynku krajowym

 

1.026.000

 

2.

957

Środki jako nadwyżka środków pieniężnych na r-ku wynikająca

z pożyczek i kredytów z lat ubiegłych

 

12.501

 

3.

992

Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek

 i kredytów długoterminowych w tym:

-          spłata pożyczki z WFOŚ i GW w Łodzi na budowę kanalizacji sanitarnej w Kodrębie I etap

-          spłata kredytu bankowego na pokrycie wydatków oświaty

 

 

 

-

 

 

-

 

 

90.000

 

 

300.000

 

 

 

RAZEM

1.038.501

390.000

DOCHODY BUDŻETU

7.755.348

        -

WYDATKI BUDŻETU

       -

8.403.849

 

 

OGÓŁEM

8.793.849

8.793.849

 

 

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                              Rady Gminy Kodrąb

                                                                                              mgr inż. Marek Krężlewski

           

                                                                                                       

   Załącznik Nr 5

                                                                                                       

  do uchwały Nr XXIX/188 /05

                                                                                                     

    Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                  

       z dnia 30 grudnia 2005 r.

 

 

 

 

ZMIANA PLANU PRZYCHODÓW I WYDATKÓW

 GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA  na 2005 rok

 

 

                                                                                                          Rozdział 90011

 

Plan na 2005 rok       Zwiększenia   Zmniejszenia         Plan

               po zmianach

              na 2005 rok

 

 

Stan środków na początku roku                         892                             -                     -                       892

 

 

PRZYCHODY RAZEM                               7.308                          1.670               170                  8.808

 

Z tego:

 

§ 0920  Pozostałe odsetki                                  248                               -                  170                       78

§ 0970  wpływy z różnych dochodów  7.060                          1.670                 -                    8.730

 

Stan środków do dyspozycji Gminy                 8.200                          1.670               170                  9.700

 

WYDATKI OGÓŁEM                                 8.200                          1.500                 -                    9.700

 

z tego na:

 

§ 4300 zakup usług pozostałych                      8.200                          1.500               -                     9.700

 

 

 

 

                                                                                                  Przewodniczący

                                                                                                  Rady Gminy Kodrąb

                                                                                                  mgr inż. Marek Krężlewski

           

 

                                                                                              Załącznik Nr 6

                                                                                              do uchwały  Nr XXIX/ 188/05

                                                                                              Rady Gminy Kodrąb

                                                                                              z dnia  30 grudnia 2005r.

 

 

ZMIANY  W PLANIE  FINANSOWYM

ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY KODRĄB NA  2005 r.

 

 

Przychody -  zwiększenie planu

 

Lp.

Dział

Rozdział

Plan przed zmianami

Zwiększenie

Zmniejszenie

Plan po

zmianach

1

2

3

4

5

6

7

 

1.

 

900

Gospodarka

Komunalna

i Ochrona

Środowiska

 

 

 

1.475.507

 

 

     30.000

 

 

          -

 

 

1.505.507

 

 

90017

Zakład

Gospodarki Komunalnej

 

1.475.507

 

      30.000

 

        -

 

1.505.507

 

 

Wydatki – zwiększenie planu

 

Lp.

Dział

Rozdział

Plan przed zmianami

Zwiększenie

Zmniejszenie

Plan po

zmianach

1

2

3

4

5

6

7

 

1.

 

900

Gospodarka

Komunalna

i Ochrona

Środowiska

 

 

 

1.475.507

 

 

     30.000

 

 

          -

 

 

1.505.507

 

 

90017

Zakład

Gospodarki Komunalnej

 

1.475.507

 

      30.000

 

        -

 

1.505.507

 

 

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                              Rady Gminy Kodrąb

                                                                                              mgr inż. Marek Krężlewski

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

artykuł nr 7

UCHWAŁA NR XXIX/187/05

                                                                                                                                                            

 UCHWAŁA  NR  XXIX/187/05

RADY  GMINY  KODRĄB

z dnia 30 grudnia 2005r.

w sprawie uchylenia  uchwały Nr XXVI/169/05 Rady Gminy Kodrąb z dnia 15 września 2005r. w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb kredytu bankowego

         Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. c ,  art.58   ust.1  ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591: z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 ; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203; z 2005r. NR 172,poz.1441, Nr 175, poz.1457)  i art.48 ust.1 pkt 2, art.49, art.50 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851 ; z 2004r. Nr 19, poz.177, Nr 93,poz.890, Nr 121, poz.1264, Nr 123, poz.1291, Nr 210, poz.2135, Nr 273, poz.2703; z 2005r.Nr 14,poz.114, Nr 64, poz.565 )  Rada Gminy Kodrąb  uchwala, co następuje :

 

 

         § 1. Uchyla się w całości uchwałę Nr XXVI/169/05 Rady Gminy Kodrąb z dnia 15 września 2005r.  w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Kodrąb kredytu bankowego.

         § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

         § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

artykuł nr 8

UCHWAŁA NR XXIX/186/05

                                                                                      

                                                            

UCHWAŁA  NR XXIX/186/05

RADY GMINY  KODRĄB

z dnia 30 grudnia  2005r.

 

w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r.  Nr 80,  poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r.  Nr 102, poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441, Nr 175, poz.1457  ) oraz art. 41 ust. 2 i ust.5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167,  poz. 1372: z 2003r. Nr 80, poz. 719, Nr 122, poz. 1143; z 2004r. Nr 29, poz. 257, Nr 99, poz. 1001, Nr 152, poz. 1597,Nr 273, poz.2703 ; z 2005r. Nr 23,poz.186, Nr 132, poz. 1110, Nr 155, poz.1298,Nr 179, poz. 1485 ) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

     § 1. Przyjąć Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006  w wersji  przedstawionej w załączniku do  niniejszej uchwały.

     § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb i Gminnej Komisji d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

     § 3. Traci    moc    uchwała     Nr XXI/147/04   Rady Gminy  Kodrąb z dnia 23 marca 2005r.  w sprawie przyjęcia Gminnego Programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 

 

  z dnia 30 grudnia 2005r.

  Rady Gminy Kodrąb

  Załacznik do uchwały Nr XXIX/186/05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GMINNY PROGRAM

PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA

PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W KODRĘBIE

NA ROK 2006

 

         Gminna Komisja d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Gminy w Kodrębie w składzie:

1.     Przewodniczący Komisji - Irena Bareła.

2.     Zastępca Przewodniczącego - Ksawery Dobrowolski,

3.     Pełnomocnik Komisji - Renata Kowalska,

4.     Sekretarz Komisji - Justyna Ruta Jakubowska

opracowała Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie w oparciu o ustawę z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z późn. zm.

         Niniejszy Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla gminy Kodrąb na rok 2006 przedkłada się na podstawie art. 41 ust. 2 i ust. 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, (tj. Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 , Nr 167, poz.1372; z 2003r. Nr 80, poz.719, Nr 122, poz.1143; z 2004r. Nr 29, poz.257, Nr 99, poz.1001, Nr 152, poz.1597, Nr 273, poz.2703; z 2005r. Nr 23, poz.186, Nr 132, poz.1110, Nr 155, poz.1298, Nr 179, poz.1485 ) oraz na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym  (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591, z 2002r. Dz. U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003r. Dz. U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568, z 2004r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 214 poz. 1806, Nr 172 poz. 1441, Nr 175, poz.1457).

         Tworząc Gminny Program Profilaktyki, Gminna Komisja d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie zakłada jego realizację przez zasoby ludzkie, instytucje, media (strona internetowa P.A.R.P.A.), będących w gestii Komisji na terenie gminy oraz poza jej granicami.

Zakłada też współpracę doraźną z ludźmi i instytucjami (lekarze, terapeuci - poradnie, stowarzyszenia) wynikającą z potrzeb  aktualnych w danym okresie realizacji programu.

Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki Uzależnień i Współuzależnienia od alkoholu obejmować będzie dorosłych, młodzież i dzieci z terenu gminy Kodrąb bez względu na status społeczny lub materialny danej osoby (Rekomendacje o występowaniu Komisji jako oskarżyciela publicznego, zapobieganie przemocy w rodzinie, dystrybucja i spożywanie środków uzależniających).

Cele programu:

1.   Promowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.   Zmniejszenie ilości alkoholu spożywanego przez młodzież oraz ograniczenie dostępu do zakupu alkoholu.

3.   Ograniczanie ilości nowych przypadków uzależnień alkoholowych oraz degradacji psychofizycznej osób uzależnionych od alkoholu.

4.   Zmniejszanie rozmiarów problemów, które aktualnie występują, głównie zaburzeń życia rodzinnego a przede wszystkim przemocy domowej i zaniedbań.

5.   Zwiększanie zasobów niezbędnych do radzenia sobie z już istniejącymi problemami.

6.   Zmniejszanie rozmiarów naruszeń prawa na rynku alkoholowym.

Realizatorzy programu:

1.     Urząd Gminy w Kodrębie

2.     Rada Gminy Kodrąb

3.     Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie

4.     Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kodrębie

5.     Zakład Gospodarki Komunalnej w Kodrębie

6.     Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Kodrębie

7.     Publiczna Szkoła Podstawowa w Rzejowicach

8.     Gminna Biblioteka Publiczna

9.     SP – ZOZ   w Kodrębie

10. Posterunek Policji w Kobielach Wielkich

11. Parafie na terenie gminy Kodrąb

12. Dom dla Osób Bezdomnych i Najuboższych w Klizinie

13. Świetlica środowiskowa – Dmenin

14. Stowarzyszenie Abstynenckie „Można Inaczej” - Radomsko

15. Poradnia Leczenia Uzależnia i Współuzależnienia od Alkoholu w Radomsku

16. Grupa AA „Odrodzenie” i Grupa AA „Beta”

17. Grupa Współuzależnionych „Al – Anon”

18. Poradnia Leczenia Uzależnienia i Współuzależnienia od Alkoholu w Radomsku

19. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomsku

20. Ludowy Klub Sportowy

21. OSP - na terenie gminy Kodrąb

22. Sąd Rejonowy w Radomsku – Wydział Rodzinny i Nieletnich

23. Poradnia Zdrowia Psychicznego (biegli sądowi: psychiatra, psycholog, lekarz sądowy)

24. Poradnia psychologiczno – pedagogiczna

25. Warsztaty terapii zajęciowej – Wola Malowana.

 

I. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu

L.P.

ZADANIA

TERMIN REALIZACJI

ODPOWIEDZIALNI

1.

Współpraca z Poradnią Leczenia Uzależnienia i Współuzależnienia od alkoholu

cały rok

komisja,

urząd gminy, SP-ZOZ, Monar Markot

2.

Utworzenie Punktu Konsultacyjnego dla osób uzależnionych od alkoholu i członków ich rodzin

od I kwartału 2006

kierownik SP - ZOZ w Kodrębie, komisja, urząd gminy

3.

Wspieranie finansowe programów terapeutycznych i profilaktycznych dla rodzin dysfunkcyjnych

cały rok

urząd gminy, komisja, pedagog

4.

Współpraca z Ośrodkiem „Monar Markot” w Klizinie

cały rok

komisja

5.

Zakup i kolportaż materiałów informacyjno - edukacyjnych i profilaktycznych (broszury, ulotki, literatura, kasety, płyty CD)

cały rok

komisja, pedagog,  kierownik SP-ZOZ

6.

Zakup środków trwałych i art. biurowych na potrzeby komisji, związane z realizacją programu

cały rok

komisja

7.

Zapewnienie osobom uzależnionym i ich rodzinom informacji o bezpłatnej możliwości korzystania z usług placówki odwykowej zajmującej się diagnozą i leczeniem,

 

cały rok

komisja, kierownik SP-ZOZ, pedagog, policja, sąd-wydział rodzinny, biegli sądowi, punkt konsultacyjny, poradnia zdrowia psychicznego

8.

Zwracanie kosztów dojazdu do placówki odwykowej

cały rok

komisja

9.

Finansowanie wywiadów środowiskowych i opinii biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu

cały rok

komisja

 10.

Wspieranie działalności terapeutycznej i profilaktycznej świetlic środowiskowych na terenie gminy Kodrąb

cały rok

urząd gminy, komisja

11.

Kierowanie osób realizujących zadania gminnego programu profilaktyki na szkolenia i dofinansowanie szkoleń z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

cały rok

urząd gminy, komisja

12.

Dofinansowanie udziału w konferencjach, sympozjach i innych form spotkań związanych z podnoszeniem kwalifikacji ludzi pracujących na rzecz uzależnionych i ich rodzin

cały rok

komisja

 

13.

Współpraca z lekarzami w ramach udzielania porad medycznych i obdukcji dla osób doświadczających przemocy w rodzinie

cały rok

kierownik SP-ZOZ, pedagog, komisja

II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

L.P.

ZADANIA

TERMIN REALIZACJI

ODPOWIEDZIALNI

1.

Tworzenie grup wsparcia dla osób współuzależnionych oraz dla ofiar przemocy w rodzinie

cały rok

komisja, pedagog, kierownik SP-ZOZ

2.

Zapewnienie pomocy psychologicznej i terapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym i doświadczających przemocy w rodzinie

cały rok

komisja, pedagog, GOPS, ZSG w Kodrębie, PSP w Rzejowicach, poradnia psychologiczno-pedagogiczna

3.

Rozszerzenie działalności Punktu konsultacyjnego na działalność na rzecz dla ofiar przemocy domowej

cały rok

komisja, kierownik SP-ZOZ

4.

Realizacja  programu profilaktycznego „Niebieska Karta” dla GKRPA

cały rok

komisja, pedagog, GOPS, kierownik SP-ZOZ

5.

Otoczenie pomocą prawną osób doznających przemocy w rodzinie - współpraca z Sądem Rejonowym, kuratorami, policją

cały rok

komisja, GOPS, pełnomocnik, kierownik SP-ZOZ

6.

Współudział w programie „La Strada”

cały rok

komisja, kierownik SP-ZOZ

7.

Występowanie komisji w roli oskarżyciela publicznego w przypadku osób nieletnich bądź niedostosowanych społecznie

cały rok (wg występujących potrzeb)

komisja

III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży.

L.P.

ZADANIA

TERMIN REALIZACJI

ODPOWIEDZIALNI

1.

Prowadzenie i organizowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla nauczycieli profilaktyków i pedagogów realizujących zadania profesjonalne w placówkach oświaty

cały rok (według napływających propozycji)

komisja, pedagog, kierownik SP-ZOZ

2.

Organizowanie na terenie szkół i innych placówek oświaty programów z zakresu profilaktyki społecznej  w formie:

a)   warsztatów zajęciowych,

b)  zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych spektakli, widowisk teatralnych, koncertów  dla dzieci, młodzieży, a także ich rodziców

cały rok

komisja, pedagog, ludowy klub sportowy, nauczyciel profilaktyk, parafie rzymsko - katolickie, kierownik świetlicy środowiskowej, „Monar Markot”, warsztaty terapii zajęciowej, poradnia terapii uzależnienia i współuzależnienia.

3.

a)   organizowanie imprez i kampanii profilaktycznych, np. Forum trzeźwości,

b)  udział oddelegowanych członków komisji w w/w przedsięwzięciach w celu zdobywania doświadczeń i informacji i wdrażanie ich do gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

w ciągu roku 2006

komisja, kierownik SP-ZOZ, ludowy klub sportowy, ZSG w Kodrębie i PSP w Rzejowicach

4.

Udział w ogólnopolskich kampaniach mających na celu przestrzeganie prawa w zakresie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i innych

cały rok

komisja, urząd gminy

5.

Organizowanie szkoleń dla personelu i właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych

w ciągu roku 2006

urząd gminy, rada gminy, komisja

6.

Organizowanie szkoleń na rzecz  bezpieczeństwa w miejscach publicznych w kontekście problematyki alkoholowej oraz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców

cały rok, wg potrzeb

komisja, zakład gospodarki komunalnej, policja

 

IV. Wspomaganie działalności instytucji , stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

L.P.

ZADANIA

TERMIN

 REALIZACJI

ODPOWIEDZIALNI

1.

Wspieranie finansowe i organizacyjne stowarzyszeń abstynenckich w realizacji ich zadań statutowych, związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych

cały rok

komisja

2.

Współpraca ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami pozarządowymi realizującymi profesjonalne programy z obszaru profilaktyki uzależnień

cały rok

komisja

3.

Współpraca z organizacjami wyznaniowymi realizującymi zadania z zakresu ruchów samopomocowych

cały rok

komisja

 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

         Ustala się zasady wynagradzania za pracę dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie:

 - 84,00 zł netto za jedno posiedzenie,

 - 200,00 zł netto miesięcznie za pracę pełnomocnika GKRPA

Jednocześnie zobowiązuje się pełnomocnika GKRPA do odpracowania czasu przeznaczonego na wykonywanie czynności związanych z pełnieniem w/w stanowiska, które to czynności są niejednokrotnie spełniane w ramach macierzystego stosunku pracy.

 - wyjazd służbowy - szkolenie w formie diety bądź delegacji,

 - udział w sesjach Rady Gminy bez wynagrodzenia.

Na realizację programu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie przeznaczone zostają środki finansowe w wysokości:

Planowane dochody – wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych –  65.000,00 zł.

Niewykorzystane środki finansowe w roku budżetowym 2004 (w kwocie 47.391,00 zł), a także niewykorzystane środki finansowe w roku 2005 (stan na dzień 31.12.2005r.) przechodzą do dyspozycji Komisji przy realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kodrębie w roku 2006.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

artykuł nr 9

UCHWAŁA NR XXVIII/ 185 /05

                                                                                                 

 

UCHWAŁA NR  XXVIII/ 185 /05

RADY GMINY KODRĄB

z dnia  5 grudnia   2005r.

 

w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy Kodrąb.

 

 

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o  samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r Nr 142 ,poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr  162 poz. 1568; z 2004r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441, Nr 175, poz.1457) oraz  art. 30 ust. 6 i art. 54 ust. 3 i 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112, Nr 137, poz. 1304, Nr 90, poz. 844, Nr 203, poz. 1966, Nr 213 ,poz. 2081; z 2004r. Nr 96, poz. 959, Nr 179, poz. 1845 ; z 2005r. Nr 10, poz.71, Nr 167,poz. 1397, Nr 179, poz.1487, Nr 181, poz.1526) oraz w związku z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22, poz.181) Rada Gminy Kodrąb uchwala co następuje:

 

§ 1. Uchwala się Regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych gminy Kodrąb, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Traci    moc   Uchwała     NR XX/134/05     Rady  Gminy  Kodrąb    z      dnia

15 lutego 2005r.  w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy Kodrąb oraz  uchwała NR XXII/153/05 Rady Gminy Kodrąb z dnia 28 kwietnia 2005r. w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały Rady Gminy Kodrąb Nr XX/134/05 z dnia 15 lutego 2005r. .

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb   i Dyrektorom szkół.

 

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku  Urzędowym Województwa Łódzkiego    i   wchodzi   w   życie  po  upływie 14   dni  od  daty  ogłoszenia   z  mocą od  

1 stycznia 2006r

                    

 

 

                                           Załącznik

do Uchwały Nr XXVIII/185/05

Rady Gminy Kodrąb

z dnia  5 grudnia 2005r.

 

 

 

REGULAMIN  WYNAGRADZANIA

                          NAUCZYCIELI ZATRUDNIONYCH                                                

  W  PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH

 GMINY KODRĄB

2006 R.

 

 

 

Podstawa prawna:
1. Ustawa  z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2003r. Nr 118 poz. 1112, Nr 137 poz. 1304, Nr 90 poz. 844, Nr 203 poz. 1966, Nr 213 poz. 2081, z 2004r. Dz. U. Nr 96 poz. 959, Nr 179, poz. 1845, z 2005r. Dz.U. Nr 10, poz. 71, Nr 167, poz. 1397, Nr 179, poz. 1487, Nr 181, poz. 1526).

 

2.  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (tj. Dz. U.  z 2005r.  Nr 22 poz. 181).

 

 

Kodrąb  2005

 

ROZDZIAŁ I

 

 

    Postanowienia ogólne

 

§ 1. Regulamin określa:

      1.   Wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom:

        1) dodatków:

                               a)   za wysługę lat,

                        b)   motywacyjnego,

                        c)   funkcyjnego,

                        d)   za warunki pracy,

                         e)   mieszkaniowego.

  

              2) nagród  ze specjalnego funduszu nagród,

    2.  Szczegółowy sposób obliczania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz za

godziny doraźnych zastępstw.

        3.  Szczegółowe zasady wynagradzania za pracę w dni wolne.

 

§ 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:

 

1)     szkole – należy przez to rozumieć przedszkole, szkołę podstawową gimnazjum lub

placówkę albo zespół  szkół lub placówek, dla której organem prowadzącym jest Gmina Kodrąb,

2)     dyrektorze lub wicedyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora lub

wicedyrektora jednostki, o której mowa w pkt. 1,

3)     roku szkolnym – należy przez to rozumieć okres pracy szkoły od 1 września danego

roku do 31 sierpnia roku następnego,

4)     klasie – należy przez to rozumieć oddział lub grupę,

5)     uczniu - należy przez to rozumieć także wychowanka,

6)     ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela

(tj. Dz. U. z 2003r. Nr 118 poz. 1112, Nr 137 poz. 1304, Nr 90 poz. 844, Nr 203 poz. 1966, Nr 213 poz. 2081, z 2004r. Dz. U. Nr 96 poz. 959, Nr 179, poz. 1845, z 2005r. Dz.U. Nr 10, poz. 71, Nr 167, poz. 1397, Nr 179, poz. 1487, Nr 181, poz. 1526)

7)     rozporządzeniu – należy przez to rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji

Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U.  z 2005 r.  Nr 22 poz. 181), 

8)     tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin – należy przez to rozumieć

tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w art. 42 ustawy. Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin nauczycieli przedmiotów w różnym wymiarze godzin ustala się proporcjonalnie w odniesieniu do łącznej liczby realizowanych przez nauczycieli zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 

 

 

ROZDZIAŁ II

 

Zasady wynagradzania nauczycieli

 

§ 3. 1. Stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli ustala się w zależności od stopnia awansu zawodowego, posiadanych  kwalifikacji oraz wymiaru zajęć obowiązkowych na poziomie stawek zapisanych w § 2 Rozporządzenia.

2. Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego ulegają zmianie w przypadku zmiany przepisów ustawy i aktów wykonawczych i nie wymagają zmiany niniejszego regulaminu.

 

 

Zasady przyznawania dodatku za wysługę lat

 

§ 4. 1.Wysokość oraz warunki nabywania przez nauczyciela prawa do dodatku za wysługę lat określają przepisy art. 33 ust. 1 Karty Nauczyciela oraz przepisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005r.

2. Nabycie prawa do dodatku za wysługę lat lub wyższej stawki tego dodatku następuje, z zastrzeżeniem ust. 3, nie wcześniej niż z dniem złożenia przez nauczyciela odpowiednich świadectw pracy lub innych dokumentów niezbędnych do ustalenia okresu uprawniającego do dodatku.

3. Dodatek za wysługę lat przysługuje:

        1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w 

         którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub do  wyższej stawki tego  dodatku, jeżeli 

         nabycie tego prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,

        2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej jego stawki nastąpiło od 

        pierwszego dnia miesiąca.

    4. Dodatek za wysługę lat przysługuje nauczycielowi w pełnej wysokości także w okresie przebywania nauczyciela na urlopie dla poratowania zdrowia.

    5. Dodatek za wysługę lat  przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu nieobecności wskutek choroby lub konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje  z tego tytułu wynagrodzenie lub zasiłek 

z  ubezpieczenia społecznego.

    6. Dodatek za wysługę lat wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

 

Zasady przyznawania dodatku motywacyjnego

 

§ 5. 1.  Dodatek motywacyjny może być przyznany nauczycielowi po uzyskaniu stopnia

nauczyciela kontraktowego i po przepracowaniu roku  w danej szkole.

2. Warunkiem przyznawania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest:

1)     uzyskiwanie  osiągnięć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,   

a w szczególności:

a)      uzyskiwanie przez uczniów, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy

nauczyciela, osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych potwierdzanych wynikami kwalifikacji lub promocji, efektami egzaminów i sprawdzianów albo sukcesami                w konkursach, zawodach, olimpiadach itp.,

b)     umiejętne rozwiązanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy z ich

rodzicami,

c)     pełne rozpoznanie środowiska wychowawczego uczniów, aktywne i efektywne

działanie na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki;

2)     jakość świadczonej pracy, w tym związana  z powierzonym stanowiskiem kierowniczym,

dodatkowym zadaniem lub zajęciem, a w szczególności:

a)      systematyczne i efektywne przygotowywanie się do przydzielonych obowiązków,

b)     podnoszenie umiejętności zawodowych,

c)     wzbogacanie własnego warsztatu pracy,

d)     dbałość o estetykę i sprawność powierzonych pomieszczeń, pomocy dydaktycznych

lub innych urządzeń szkolnych,

e)     prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym pedagogicznej,

f)      przestrzeganie dyscypliny pracy;

3)     posiadanie wyróżniającej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego,

4)     zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt. 2 i 3

ustawy, a w szczególności:

a)       organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,

b)     aktywny udział w komisjach przedmiotowych i innych,

c)     opiekowanie się samorządem szkolnym lub innymi organizacjami uczniowskimi

działającymi na terenie szkoły,

d)     prowadzenie lekcji koleżeńskich, przejawianie innych form aktywności w ramach

wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,

e)     aktywny udział w realizowaniu innych zadań statutowych szkoły.

5)     kształtowanie postawy moralnej, patriotycznej i obywatelskiej, z poszanowaniem   

dziedzictwa kulturowego,

     6)  wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia  

      i wychowania,

      7)  realizowanie w szkole zadań edukacyjnych wynikających z przyjętych  przez organ  

      prowadzący priorytetów w  realizowanej lokalnej polityce  oświatowej.

 

 

    § 6. 1.  Tworzy się pulę środków na dodatek motywacyjny dla nauczycieli szkół wynoszący  15.000 zł. w  2006 roku.

    2. Dodatek motywacyjny przyznaje się za okresy:

1)     styczeń – marzec,

2)     kwiecień – czerwiec,

3)     wrzesień – grudzień

po zakończeniu danego okresu.

    3. Wysokość dodatku motywacyjnego wynosi:

a) dla nauczyciela – nie mniej niż 50,00 zł. miesięcznie i nie więcej niż 100,00 zł. miesięcznie,

b) dla dyrektora – nie mniej niż 50,00 zł. miesięcznie i nie więcej niż 200,00 zł. miesięcznie.

    4. Wysokość dodatku motywacyjnego, okres na jaki jest  przyznany, uwzględniając poziom

spełniania warunków, o których mowa w § 5, ustala:

a)  dla nauczyciela – dyrektor szkoły,

b)  dla dyrektora szkoły -  Wójt Gminy.

 

 

Zasady przyznawania dodatku funkcyjnego

 

§ 7.  1. Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko kierownicze przysługuje dodatek funkcyjny, z tym że:

1)     dyrektorowi    w wysokości od 20 % do 50 %,

2)     kierownikowi świetlicy    w wysokości  od 10% do 15 %,

3)     doradcy metodycznemu    w wysokości od 10% do 15 %,

 pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.

    2.  Dodatek funkcyjny przysługuje także nauczycielom, którym powierzono obowiązki

kierownicze w zastępstwie.

    3.  Wysokość dodatku funkcyjnego, o którym mowa w ust. 1,  uwzględniając między innymi:

1)     wielkość szkoły,

2)      liczbę uczniów i oddziałów,

3)      złożoność zadań wynikających z zajmowanego stanowiska oraz jakość pracy związaną z

pełnieniem powierzonej funkcji,

4)      liczbę stanowisk kierowniczych w szkole,

5)     wyniki pracy szkoły

6)     oraz warunki lokalowe, środowiskowe i społeczne, w jakich szkoła funkcjonuje,

 ustala:

a)      dla stanowisk kierowniczych, o których mowa w ust. 1 pkt. 2 i pkt. 3 –  dyrektor szkoły.

b)      dla dyrektora  szkoły - Wójt Gminy, 

 

§ 8. 1.    Nauczycielom realizującym dodatkowe zadanie oraz zajęcia przysługuje dodatek funkcyjny, z tym że nauczycielowi, któremu powierzono:

1)     wychowawstwo klasy – w wysokości od 18,00 do 35,00 zł w skali miesiąca,

2)     funkcję opiekuna stażu – w wysokości 5% średniego wynagrodzenia nauczyciela stażysty,

o którym mowa w art. 30 ust. 3 ustawy.

2. Wysokość dodatku funkcyjnego, o którym mowa w ust. 1, uwzględniając zakres i złożoność zadań oraz warunki ich realizacji, ustala dyrektor szkoły.

 

§ 9. 1. Prawo do dodatku funkcyjnego, o którym mowa w § 7 ust. 1 i 2 oraz w § 8 ust. 1, powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie stanowiska kierowniczego, wychowawstwa lub funkcji, a jeżeli powierzenie to nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

   2. Dodatki funkcyjne, o których mowa w ust. 1, nie przysługują w okresie:

a)      nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy,

b)     w okresie urlopu dla poratowania zdrowia,

c)     w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze,

d)     od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel

zaprzestał pełnienia stanowiska, wychowawstwa lub funkcji z innych powodów, a jeżeli zaprzestanie tego pełnienia nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

    3.  Otrzymywanie dodatku, o którym mowa w § 7 ust. 1 i 2, nie wyłącza prawa do otrzymywania dodatku, o którym mowa w § 8 ust. 1.

    4.    Dodatek funkcyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

 

Zasady przyznawania dodatku za warunki pracy

 

    § 10. 1.   Nauczycielowi przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach,  określonych w przepisach  § 8  i  § 9 Rozporządzenia w  wysokości  - 5%  stawki godzinowej  wynagrodzenia  zasadniczego nauczyciela.

    2.  Wysokość dodatku za warunki pracy  uzależniona jest od wymiaru rzeczywiście

przepracowanych godzin.

 

    3. Wysokość stawki wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową przepracowaną w warunkach  wymienionych w ust.1 powiększa się odpowiednio.

 

 

    § 11. 1.  Wysokość dodatku za warunki pracy, z uwzględnieniem warunków, o których mowa    w § 10, ustala dla nauczyciela -  dyrektor szkoły, a dla dyrektora  - Wójt Gminy.

    2.  Dodatek za warunki pracy wypłaca się z dołu, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

 

Zasady przyznawania dodatku mieszkaniowego

 

    § 12. 1.  Nauczycielowi zatrudnionemu w wymiarze nie niższym niż połowa tygodniowego

obowiązkowego wymiaru godzin w placówkach oświatowych Gminy Kodrąb i posiadającemu kwalifikacje wymagane do zajmowanego stanowiska przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy.

    2.  Wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, w zależności od liczby osób                w rodzinie uprawnionego nauczyciela, wynosi miesięcznie:

1)     przy jednej osobie w rodzinie – 2 %,

2)     przy dwóch osobach w rodzinie – 4 %,

3)     przy trzech osobach w rodzinie – 6 %,

4)     przy czterech i więcej osobach w rodzinie – 8 %

średniego wynagrodzenia zasadniczego stażysty, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia.

    3. Do członków rodziny, o której mowa w ust. 2, zalicza się nauczyciela oraz wspólne z nim

zamieszkujących: współmałżonka oraz dzieci pozostające na jego wyłącznym utrzymaniu.

    4. Nauczycielowi i jego współmałżonkowi, będącemu także nauczycielem, stale z nim

zamieszkującemu, przysługuje tylko jeden dodatek mieszkaniowy, w wysokości określonej        w ust. 2.  Małżonkowie wspólnie określają pracodawcę, który będzie im wypłacał ten dodatek.

    5. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przyznaje się na wniosek nauczyciela, a w przypadku

nauczycieli, o których mowa w ust. 4, na ich wspólny wniosek.

    6.  Nauczycielowi dodatek przyznaje dyrektor, a dyrektorowi Wójt Gminy.

    7 . Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje nauczycielowi:

1)     niezależnie od tytułu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkaniowego,

2)     od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel złożył

wniosek o jego przyznanie.

    8. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje w okresie wykonywania pracy, a także w okresach:

1)     nie świadczenia pracy, za które przysługuje wynagrodzenie,

2)     pobierania zasiłku społecznego,

3)     odbywania zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, okresowej służby

wojskowej; w przypadku jednak, gdy z nauczycielem powołanym do służby zawarta była umowa o pracę na czas określony, dodatek wypłaca się nie dłużej niż do końca okresu, na który umowa ta była zawarta.

4)     korzystania z urlopu wychowawczego.

    9. Dodatek mieszkaniowy wypłaca się z  dołu, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

 

 

ROZDZIAŁ  III

 

 

Nagrody ze specjalnego funduszu nagród

 

    § 13.  1.  Tworzy się specjalny fundusz nagród dla nauczycieli  w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych nauczycieli.

 

     2. Środki w ramach specjalnego funduszu nagród przeznacza się na wypłatę nagród  nauczycielom:

     1)   50 % środków funduszu przeznacza się na nagrody dyrektora szkoły,

     2)   50 % środków funduszu przeznacza się na nagrody organu   prowadzącego.

   3. Przyznanie nauczycielowi nagrody uzależnione jest w szczególności od:

1)     posiadania wyróżniającej oceny pracy,

2)     osiągnięć w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,

3)     realizacji zadań statutowych szkoły,

4)     realizacji zadań zleconych przez organ prowadzący.

4. Ponadto nagroda ze specjalnego funduszu nagród może być przyznana nauczycielowi zatrudnionemu w wymiarze co najmniej ½  obowiązkowego wymiaru zajęć i po przepracowaniu w szkole co najmniej 1 roku.

5. Kandydatów do nagrody dyrektora szkoły i organu prowadzącego mogą zgłosić poprzez dyrektora szkoły: dyrektor szkoły, rada pedagogiczna, związki zawodowe, samorząd terytorialny, rada rodziców.

6. Uzasadnione wnioski należy składać w sekretariacie Zespołu Szkolno – Gimnazjalnego i u dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzejowicach w okresie od 01.06. do 30.09. każdego roku.

7. Dyrektorzy szkół, organ prowadzący rozpatrzą wnioski w okresie od 01.10. do 10.10. każdego roku.

8. W uzasadnionych przypadkach wnioski mogą być złożone po upływie wyżej wymienionych terminów.

9. Nagrody nauczycielom przyznają:

1)     ze środków, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 – dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady

pedagogicznej i rady rodziców,

2)     ze środków, o których mowa w ust. 2 pkt  2 Wójt Gminy.”

 

§ 14. Wysokość indywidualnej nagrody uzależniona jest od spełnienia kryteriów, o których mowa  w  § 13 ust. 3 i 4.

 

§ 15. Nagrody, o których mowa w § 13 przyznawane są raz w roku z okazji Dnia Edukacji Narodowej, a w uzasadnionych przypadkach także z okazji zakończenia roku szkolnego,          lub w innym terminie.

 

 

ROZDZIAŁ  IV

 

Zasady wynagradzania za godziny ponadwymiarowe

 i godziny doraźnych zastępstw

 

    § 16. 1. W szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania w szkołach lub zapewnienia opieki w placówkach, nauczyciel może być zobowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadaną  specjalnością, których liczba nie może przekroczyć ¼ tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Przydzielenie nauczycielowi większej liczby godzin ponadwymiarowych może nastąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nie przekraczającym ½ tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć.

    2.  Liczba godzin ponadwymiarowych nie może być większa niż określona w arkuszu organizacyjnym szkoły.

    3.  Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe wypłaca się według stawki osobistego

zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatków za warunki pracy.

    4. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową nauczyciela ustala się dzieląc przyznaną

nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w tej godzinie została zrealizowana w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych.

    5. Doraźne zastępstwa spowodowane nieobecnością nauczyciela organizuje  dyrektor szkoły.  

    6.  Dla nauczycieli realizujących tygodniowy wymiar godzin ustalony na podstawie art. 42 ust. 3 ustawy, wynagrodzenie za jedną godzinę doraźnego zastępstwa  ustala się dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w tej godzinie została zrealizowana w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin realizowanego wymiaru godzin.

    7.  Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego lub realizowanego wymiaru godzin nauczyciela ustala się według zasad określonych w Karcie Nauczyciela i niniejszym regulaminie.   

 

    § 17. Wynagrodzenie za godziny, o których mowa w § 16, przysługuje za godziny faktycznie zrealizowane.

 

    § 18. 1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłaca się    z dołu.

    2. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych w organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

    3. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w  tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela, dni ustawowo wolne od pracy lub dni przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają  się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin określony w art. 42 ust. 3 ustawy  pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub o ¼, gdy dla nauczyciela ustalono czterodniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień   wolny od pracy.

 

ROZDZIAŁ V

 

Zasady wynagradzania za pracę w dni wolne.

 

    § 19.  1. Nauczyciel realizujący w dniu wolnym od pracy zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze otrzymuje za ten dzień inny dzień wolny od pracy.

    2. W sytuacji, gdy  za pracę w tym dniu  nie otrzyma  innego dnia wolnego, ma prawo do odrębnego wynagrodzenia.

    3. Wynagrodzenie to  przysługuje za godziny faktycznie przepracowane i  liczone jest tak  jak  wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.

 

 

ROZDZIAŁ VI

 

Postanowienia końcowe

 

    § 20.  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie po upływie 14dni od daty ogłoszenia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006r.

    2.  Regulamin został uzgodniony ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli.

    3. Zobowiązuje się dyrektorów szkół do zapoznania z  treścią  Regulaminu podległych nauczycieli.                                                      

 

artykuł nr 10

UCHWAŁA NR XXVIII/ 184 /05

UCHWAŁA   NR XXVIII/ 184 /05

RADY  GMINY KODRĄB

z dnia  5 grudnia 2005r.

 

  w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z  2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806; z 2003r.Nr 80, poz. 717, Nr 162,poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055,Nr116,poz.1203; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457) ) w związku z art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (1)   (tj.  Dz. U. z 2002r. Nr 9, poz. 84, Nr 200, poz.1683; z 2003 r. Nr 96,poz.874,Nr 110, poz. 1039, Nr 188, poz.1840, Nr 200,poz.1953, Nr 203,  poz. 1966; z 2004 r. Nr 92,poz.880 i 884,Nr 96,poz.959, Nr 123,poz. 1291; z 2005 r. Nr 130, poz. 1087,Nr 143, poz.1199, Nr 164, poz. 1365, Nr 167, poz.1399, Nr 169, poz.1419, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1484 ) Rada Gminy Kodrąb  uchwala , co następuje:

 

                                                                      

 

§ 1.1 Określa się następujące stawki podatku od środków transportowych obowiązujące na terenie Gminy:

      1) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej:

            a)  od 3,5 ton do 5,5 ton włącznie              -   300,00 zł.,

            b)  powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie      -  400,00 zł.,

            c)  powyżej 9 ton  do poniżej 12 ton           -  500,00 zł.;

 

      2)  od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton w

            zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia według

            stawek określonych w załączniku Nr 1 do uchwały;

  

3)      od ciągnika siodłowego , balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą

lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton –

800,00 zł.;

        4) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do użytkowania łącznie z naczepą lub

           przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton

           stawkę podatku ustala się w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów,

           liczby osi i rodzaju zawieszenia wg załącznika Nr 2 do uchwały;

 

 (1)Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenie następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

           1)dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów

               transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WE L 368 z 17.12.1992),

           2)dyrektywy 1999/62/WE  z dnia 17 czerwca 1999r. w sprawie pobierania opłat za użytkowania niektórych typów 

                infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20. 07. 1999).

      Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie – z dniem uzyskania

      przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej – dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym

      Unii Europejskiej – wydanie specjalne.        

                        

                                                           

      

5)      od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalna masę

całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego – 200,00 zł.;

 

6)      od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę

całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością

rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, w zależności od dopuszczalnej masy

całkowitej zespołu pojazdów, liczby osi i rodzaju zawieszenia, stawki podatku określa

załącznik Nr 3 do uchwały;

 

       7) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

          

   a)   mniejszej niż 30 miejsc                                -    700,00 zł.

               b)   równej lub wyższej niż 30 miejsc                -  1.100,00 zł.

            § 2.  Zwalnia się od podatku od środków transportowych autobusy świadczące usługi dowożenia uczniów do szkół  Gminy Kodrąb.

 

            § 3 . Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

 

            § 4. Traci moc uchwała NR XI/76/03 Rady Gminy Kodrąb z dnia 05 grudnia 2003r.  w sprawie ustalenia wysokości   stawek  podatku od środków transportowych.                                                                        

 

            § 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia z mocą od 1 stycznia 2006r.

 

 

                                                                                                      Przewodniczący

                                                                                                      Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                                      mgr inż. Marek Krężlewski

Załącznik nr 1

                                                                                 do Uchwały Nr XXVIII/184/05

Rady Gminy  Kodrąb

z dnia  5 grudnia 2005r.

         

  STAWKI  PODATKU  DLA  SAMOCHODÓW  CIĘŻAROWYCH

                         O  DOPUSZCZALNEJ  MASIE  CAŁKOWITEJ

                              RÓWNEJ  LUB  WYŻSZEJ  NIŻ  12  TON

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita w tonach

                   Stawka podatku w złotych

 

       1

2

                         3 

             4  

 

nie mniej niż

mniej niż

 

oś/osie  jezdna/ne z zawieszeniem

pneumatycznym lub uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

 

 

 

         Dwie  osie

 

                    

 

 

        12             

       13

  550,00

  600,00

 

        13

       14

  600,00

  700,00

 

        14

       15

  600,00

  700,00

 

        15

 

  650,00

1.252,00    

 

 

 

       

         Trzy  osie

 

 

        12

       17

  550,00

 600,00

 

        17

       19

  600,00

 800,00

 

        19

       21

  800,00

1000,00

 

        21

       23

  800,00

1014,00     

 

        23

       25

 1014,00                           

1576,00      

 

        25

 

 1014,00                           

1576,00     

 

 

 

   

  Cztery osie i więcej

 

 

         12

         25

  700,00

  900,00

 

         25

         27

  700,00

 1041,00     

 

         27

         29

 1041,00                           

 1653,00     

 

         29

         31

 1653,00                           

 2453,00     

 

         31

 

 1653,00                           

 2453,00     

                                                                                Przewodniczący

                                                                                                          Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                                          mgr inż. Marek Krężlewski

 

                                                                                 

            Załącznik Nr 2  do

                                                                                              Uchwały  Nr XXVIII/184/05 

Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                              z dnia  5 grudnia 2005r.

                 STAWKI  PODATKU  DLA  ZESPOŁU  POJAZDÓW:

                                             CIĄGNIK SIODŁOWY  +  NACZEPA

                                             CIĄGNIK BALASTOWY  +  PRZYCZEPA

     O  DOPUSZCZALNEJ  MASIE  CAŁKOWITEJ  RÓWNEJ  LUB  WYŻSZEJ

                                             NIŻ  12  TON

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita

zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa

( w tonach)

           Stawka  podatku  ( w złotych)

 

 

 nie  mniej  niż

 

 

          Mniej  niż

 

Oś/osie  jezdna/e z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

               1

               2

                   3

              4

 

    Dwie  osie

 

 

                       

 

                   

 

            12

           18

 800,00

 900,00

            18

           25

1000,00

1200,00

            25

           31

1200,00

1400,00

            31

 

1412,00            

1936,00   

 

    Trzy  osie

 

 

 

             12

           40

1400,00

1723,00   

             40

 

1723,00           

2505,00   

                                                                               Przewodniczący

                                                                                                         Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                                         mgr inż.  MarekKrężlewski

                                                                                               Załącznik nr 3

 doUchwałyNr    XXVIII/184/05

 Rady Gminy Kodrąb

                                                                                               z dnia 5 grudnia 2005r.

   

                       STAWKI  PODATKU  DLA  ZESPOŁU  POJAZDÓW:

                             NACZEPA / PRZYCZEPA + POJAZD SILNIKOWY

            O  DOPUSZCZALNEJ  MASIE  CAŁKOWITEJ  ZESPOŁU  POJAZDÓW

                                     RÓWNEJ  LUB  WYŻSZEJ  NIŻ  12  TON

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy  ( w tonach)

  

           Stawka  podatku  ( w złotych)

 

nie mniej niż

 

 

mniej  niż

Oś/osie jezdna/e z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

            1

           2

                          3

           4

 

 

               Jedna               

 

              

          12

          18

                   250,00

400,00

          18

          25

                   250,00

400,00

          25

 

                   320,00            

561,00  

 

 

                Dwie  osie

 

 

          12

          28

                   500,00

600,00

          28

          33

                   700,00

 850,00

          33

          38

                   850,00            

1291,00               

          38

 

                 1149,00         

1700,00

 

 

                 Trzy  osie

 

 

          12

          38

                  700,00

 942,00

          38

 

                  942,00            

1280,00 

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                                          Rady Gminy  Kodrąb

                                                                                                        mgr inż.  Marek Krężlewski