artykuł nr 6

UCHWAŁA NR XIV / 90 /04

UCHWAŁA NR XIV / 90 /04

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 30 marca 2004r.

 

w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. C, art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ) i art. 48 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych ( tj. Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 445, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851 ) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

 

 

         § 1. Postanawia się zaciągnąć pożyczkę długoterminową w wysokości 500.000 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi z przeznaczeniem na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach gminy na rok 2004 na II etap budowy kanalizacji sanitarnej w Kodrębie.

 

         § 2. 1. pożyczka zostanie spłacona z dochodów gminy uzyskanych z tytułu podatku od nieruchomości i podatku rolnego w latach 2005 – 2007.

        2. Do czasu spłaty pożyczki będzie ona uwzględniana w budżetach gminy w przeszłych latach.

 

§ 3. Upoważnia się Wójta Gminy Kodrąb na warunkach  określonych  w  § 1 i § 2 do podejmowania wszelkich czynności formalno – prawnych związanych z zawarciem umowy pożyczki.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

           

artykuł nr 7

UCHWAŁA NR XIII / 89 /04

UCHWAŁA NR XIII / 89 /04

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 12 lutego 2004r.

 

w sprawie odpłatnego nabycia praw użytkowania wieczystego gruntu wraz z prawem własności budynków znajdujących się na tych gruntach

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 ppkt a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy Kodrąb uchwala, co następuje:

 

         § 1. Nabyć odpłatnie od kopalni Surowców Mineralnych  „KOSMIN”   Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 5 prawo użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa, położonych w obrębie geodezyjnym Kodrąb o pow. 18,32 ha, oznaczonych w ewidencji gruntów nr działek: 740/1, 740/2, 694/1, 694/2, 692/1, 692/2, 688, 689, 686 i w obrębie Zakrzew Wielki o pow. 1,54 ha, oznaczonych w ewidencji gruntów nr działek: 26/2, 27/2, 27/4, 28/4, 28/4, 28/2, 29/2, 29/4, 31/2, 31/4, 31/5, 33/2, 33/4, 30/4, 32/2, 32/4, 32/5 wraz z prawem własności budynków znajdujących się na przedmiotowych gruntach.

         § 2. Upoważnić Wójta Gminy Kodrąb do przeprowadzenia uzgodnień negocjacji odnośnie ceny za w/w nieruchomości i zawarcia stosownego aktu notarialnego.

         § 3. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb.

         § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

artykuł nr 8

UCHWAŁA NR XIII /88 /04

                                     UCHWAŁA NR XIII /88 /04

         RADY GMINY KODRĄB

        z dnia 12 lutego 2004 r.

 

W sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i

rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 rok.

 

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990

roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z

2002r. 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1217,

Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) oraz art. 41

ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości

przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231, Nr

167 poz. 1372; z 2003r. Nr 80, poz.719, Nr 122, poz. 1143 ) Rady Gminy

Kodrąb uchwala, co następuje:

 

         § 1. Przyjąć gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 rok w wersji przedstawionej w załączniku do niniejszej uchwały.

         § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kodrąb i Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

         § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

 

 

 

 

Załącznik do

uchwały Nr XIII/88/04

Rady Gminy Kodrąb

z dnia 12 lutego 2004r.

 

 

 

 

G M I N N Y   P R O G R A M

 

P R O F I L A K T Y K I    I   R O Z W I Ą Z Y W A N I A

 

P R O B L E M Ó W    A L K O H O L O W Y C H

 

O R A Z   N A R K O M A N I I   W   G M I N I E    K O D R Ą B

 

W    2 0 0 4 R O K U

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.     Uzależnienie od alkoholu jest chorobą podstępną, która rozpoczyna i rozwija się bez wiedzy chorego. Uszkadza funkcjonowanie człowieka w sferze psychologicznej, społecznej i duchowej.

2.     W zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Gminy Kodrąb w 2004 roku planuje się zgodnie z ustawą z dnia 26.10.1982r. oraz z późniejszymi zmianami o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzić działalność profilaktyczną wśród młodzieży i dorosłych z uwzględnieniem pięciu podstawowych zadań wynikających z ustawy oraz problemów uzależnień występujących na terenie gminy.


 

Podstawowe zadania

Sposób realizacji przyjętych zadań

Planowane koszty w zł

Odpowiedzialny

Uwagi

1

2

3

4

5

 

1.zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu

 

-         adaptacja budynku byłej szkoły w Lipowczycach na Ośrodek Rehabilitacyjno – Rekreacyjny dla osób uzależnionych,

-         prowadzenie punktu informacyjnego w gminie dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin,

-         zawieranie porozumień w zakresie działań terapeutycznych w placówkach odwykowych na terenie powiatu oraz ich dofinansowanie,

-         dofinansowanie zajęć w placówkach odwykowych dla osób uzależnionych,

-         wspieranie finansowe osób korzystających z terapii w odpowiednich placówkach,

-         sfinansowanie niezbędnych szkoleń, spotkań specjalistycznych w zakresie pracy z osobami uzależnionymi,

-         edukacja wśród dorosłych w zakresie rozwiązywania problemów uzależnień – odczyt,

-         zakup materiałów informacyjno-edukacyjnych

 

30000

 

 

100

 

500

 

 

1000

 

400

 

600

 

 

700

 

800

 

 

 

 

Pełnomocnik

Czł. Komisji

Wójt Gminy

Komisja

 

Komisja

 

Komisja

 

Komisja

 

 

Dyr. Szkół

Pedagog szkol.

Pełnomocnik

 

 

2. Udzielanie rodzinom, w których występuje problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej

 

-         organizowanie spotkań z psychologiem, prawnikiem, lekarzem poświęconych przemocy w rodzinie,

-         szkolenia członków Komisji w Centrum Szkolenia,

-         organizowanie szkoleń w zakresie wprowadzania nowych procedur interwencji wobec przemocy domowej,

-          organizowanie spotkań z Policją w zakresie podejmowanych działań dotyczących uzależnień (Niebieska Karta),

-         współpraca z pedagogiem szkolnym, organizacjami samorządowymi i młodzieżowymi w myśl hasła „Nie bądź obojętnym świadkiem” oraz kościołem.

-         współpraca z GOPS i Policją.

-         dofinansowanie działalności punktów konsultacyjnych w powiecie prowadzących działalność na rzecz naszej gminy w zakresie przemocy i uzależnień.

-         współpraca z Przychodniami Przeciwalkoholowymi w Radomsku,

-         zakup materiałów informacyjnych ( broszur, ulotek, itp.)

 

900

 

1500

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

500

 

 

 

          900

 

 

Dyr. Szkół

Pedagog szkol.

Przew. Komisji

Pełnomocnik

 

 

Wójt, Komisja

 

 

Komisja

 

 

 

Komisja

 

Komisja

 

 

 

 

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dorosłych i dzieci.

 

 

- pomoc finansowa w realizacji na terenie szkół, świetlic                 programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży, a także dla ich rodziców np. „Spójrz inaczej”, „Wybierz sport a nie    alkohol”, „Jak żyć z ludźmi” itp.

-         dofinansowanie prowadzonych zajęć edukacyjnych na obozach, wycieczkach, itp.

-         pomoc finansowa dla dzieci z rodzin patologicznych w organizowaniu wypoczynku,

-         zbieranie informacji do „Banku danych” w zakresie uzależnień (ankiety, wywiady, gazetki, konkursy),

-         promocja Gminnego Programu wśród społeczności lokalnej,

-         wspieranie finansowe organizowanych imprez sportowych – szkolnych i młodzieżowych pod hasłem „Wybierz sport a nie alkohol” ,

-         uczenie wczesnego rozpoznawania sygnałów na „picie alkoholu”,

 

-         współpraca z organizacjami społecznymi i młodzieżowymi w zakresie rozwiązywania problemów uzależnień,

-         rozwijanie działalności edukacyjnej – odczyty, filmy itp.

 

 

-         opracowanie i bieżąca aktualizacja obszarów patogennych w gminie.   

 

700

 

 

 

2000

 

5000

 

 

 

 

 

3000

 

 

 

 

 

300

 

 

500

 

Wójt

Komisja

 

 

 

 

 

 

Komisja

 

Komisja

 

 

 

 

Pedagog szkol.

Kier. świetlic

Komisja

 

 

 

Dyr. szkół

Kier. świetlic

Pedagog

 

 

 

4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

-         dofinansowanie podejmowanych przez instytucje oraz     stowarzyszenia działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz rehabilitacja osób uzależnionych i współ-uzależnionych,

-          dofinansowanie szkoleń specjalistycznych z dziedziny profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych dla przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń pozarządowych np. KGW itp.

-         zakup materiałów do realizacji programu realizowanego przez organizacje pozarządowe w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

500

 

 

 

200

 

 

 

600

Komisja

 

 

 

Komisja

 

 

 

Komisja

 

 

5. Kontrola przestrzegania obrotu napojami alkoholowymi

-         kontroli podlegają wszystkie podmioty prowadzące sprzedaż i w miejscu sprzedaży,

-         przeprowadzenie odpowiednich czynności wyjaśniających, zmierzających do ustalenia osób dopuszczających się naruszania przepisów zabraniających reklamy i promocji napojów alkoholowych oraz zabraniających sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom, których zachowanie wskazuje że znajdują się w stanie nietrzeźwości, osobom do 18 lat, na kredyt lub pod zastaw,

-         powołanie zespołu ds. kontroli zgodności prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z ważnym zezwoleniem, przestrzeganie warunków i zasad sprzedaży określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i uchwały Rady Gminy o zasadach usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zgodności oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.

-         Szkolenie sprzedawców napojów alkoholowych,

-         Opiniowanie podań na sprzedaż napojów alkoholowych. 

 

Komisja

 

Komisja

 

 

 

 

 

 

 

Wójt

Komisja

 

 

 

 

 

 

Wójt, Komisja

 

 

6. Zasady wynagradzania członków Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

-         dla członka (pełnomocnika) Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ustala się wynagrodzenie w wysokości 146,00 zł miesięcznie,

-         dla pozostałych członków Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ustala się wynagrodzenie w wysokości 100,00 zł za udział w posiedzeniu Komisji.

 

1752

 

 

6000

 

 

 

 


Niezbędnym warunkiem do realizacji  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych są finanse, które jednoznacznie określa ustawa, a mianowicie: dochody z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu mogą być wykorzystane jedynie na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Zadania w ramach Gminnego Programu mogą być również realizowane z dotacji celowych z województwa, a także z zapisów, darowizn i innych wpływów od osób prawnych i fizycznych. Jednym z podstawowych warunków realizacji przyjętego Programu jest właściwa współpraca sojuszników w działaniach profilaktycznych na terenie Gminy Kodrąb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P L A N   F I N A N S O W Y

K O M S J I   DS.   R O Z W I Ą Z Y W A N I A   P R O B L E M Ó W

A L K O H O L O W Y C H   N A   R O K   2 0 0 4 R O K

 

 

 

 

- Planowane przychody za wydanie koncesji alkoholowych       - 58.609,00

-  Rozchody wynikające z programu na 2004 rok                        - 58.452,00

- Suma pozostała do rozliczenia                                                   -      157,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

artykuł nr 9

UCHWAŁA NR XIII / 87 /04

UCHWAŁA NR XIII / 87 /04

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 12 lutego 2004 r.

 

w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Gminy Kodrąb na 2004 rok.

 

         Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984,  Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ) Rady Gminy Kodrąb, co następuje:

 

         § 1. Przyjąć plan pracy na 2004 rok Komisji ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Gminy Kodrąb w wersji przedstawionej w załączniku do niniejszej uchwały.

         § 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Załącznik do

uchwały Nr XIII/87/04

Rady Gminy Kodrąb

z dnia 12 lutego 2004r.

 

PLAN PRACY KOMISJI DS. ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY GMINY KODRĄB NA 2004 ROK.

 

 

Lp.

Temat posiedzenia

Termin realizacji

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

Nadzorowanie nad szkoleniami rolników prowadzonych na terenie naszej gminy.

Ocena budżetu pod kątem wydatków na rolnictwo i ochronę środowiska.

Pomoc rolnikom w przystosowaniu do warunków unijnych po 1 maja br.

Współpraca Komisji z jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa.

Opracowanie propozycji większych zalesień gruntów o niskiej klasie bonitacyjnej.

Analiza problemów związanych z dzikimi wysypiskami śmieci.

Analiza stanu ochrony środowiska pod kątem sprawności działania oczyszczalni ścieków w Kodrębie.

wg potrzeb

 

I kwartał

 

II kwartał

 

wg potrzeby

 

III kwartał

 

IV kwartał

 

IV kwartał

 

 

artykuł nr 10

UCHWAŁA NR XIII / 86 / 04

UCHWAŁA NR XIII / 86 / 04

RADY GMINY KODRĄB

z dnia 12 lutego 2004r.

 

 

w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy

Kodrąb na 2004 rok.

 

         Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o

samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23,

poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.

1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568 ) Rada Gminy Kodrąb

uchwala, co następuje:

 

         § 1. Przyjąć plan pracy na 2004 rok Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kodrąb w wersji przedstawionej w załączniku do niniejszej uchwały.

         § 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Załącznik do

uchwały Nr XIII/86/04

Rady Gminy Kodrąb

   z dnia 12 lutego 2004r.

 

PLAN PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY W KODRĘBIE NA ROK 2004

 

1.     Przygotowanie opinii dotyczącej projektu budżetu Gminy Kodrąb na 2004r.

2.     Przygotowanie opinii dotyczącej wykonania rocznego planu finansowego oraz sformułowanie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium.

3.     Kontrola wydatków rzeczowych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kodrąb.

4.     Kontrola Zakładu Gospodarki Komunalnej – ze szczegółowym uwzględnieniem:

-         zgodności podejmowanych działań z zapisami statutowymi,

-         procedur zakupu i sprzedaży składników majątkowych,

-         ewidencji składników majątkowych,

-         prawidłowości w wydawaniu przyznanej dotacji,

-         celowości dokonywanych zakupów,

5.     Monitorowanie realizacji budżetu oraz gromadzenie danych na temat tej realizacji.

6.     Analiza informacji przedstawionej przez Wójta o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze – w terminie 30 dni od jego otrzymania.

7.     Analiza opinii i innych aktów podejmowanych przez RIO oraz innych sprawozdań urzędowo przedkładanych do GUS.

8.     Analiza protokołów pokontrolnych sporządzanych przez organy do tego upoważnione ( Państwowa Inspekcja Pracy, Stacja Sanitarno-epidemiologiczna, Straż pożarna i inne).

 

 

Terminy realizacji ww. zadań będą zgodne z wymogami prawa – w szczególności zadań związanych z realizacją procedury absolutoryjnej. Ponadto – w przypadku zadań zleconych przez Radę Gminy – zgodnie z oczekiwaniami zleceniodawcy. Realizacja zadań ( z inicjatywy Komisji Rewizyjnej ) odbywa się będzie systematycznie w czasie całego roku.